Будівництво метро на Виноградар знову відтерміновується: експерти вивчатимуть обсяг вже виконаних робіт

Строки виконання експертизи складають понад 90 календарних днів, і поки вона триватиме, новий підрядник не зможе розпочати будівельні роботи

метрополітен метро на Виноградар
Місто плану повернутися до відновлення робіт, але грошей на це поки не закладено

Господарський суд Києва ухвалив рішення погодити строки виконання судової будівельно-технічної експертизи у понад 90 календарних днів - із таким клопотанням звернувся Київський науково-дослідний інститут судових експертиз Міністерства юстиції України. Експерти мають дати відповідь на деякі важливі питання щодо фактично виконаних робіт колишнім підрядником - компанією "Київметробуд". Зокрема, на що витрачені майже 4 млрд грн, які підрядник отримав від КП “Київський метрополітен”.

Згідно з ухвалою Господарського суду Києва, на розгляд експертів поставлено питання: якою була вартість фактично виконаних робіт на об`єкті "Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції "Сирець" на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі та дільницею вилочного відгалуження в бік станції "Виноградар". Йдеться про І чергу будівництва, згідно обсягів, визначених у висновку попередньої будівельно-технічної експертизи, що була провелена наприкінці 2023 року. Аби отримати відповідь, яка потрібна у рамках позову Київського метрополітена до Київметробуд, експертна установа попросила суд погодити строки виконання експертизи у понад 90 календарних днів.

Суд задовольнив це клопотання, тож історія будівництва метро на Виноградар має всі шанси продовжитися ще на невизначений термін. Адже без висновків експертів щодо результатів роботи попереднього підрядника новий не зможе продовжити будівництво. А це означає, що часовий проміжок у 2,5 роки, в який планувалося добудувати “зелену” лінію метрополітену, може непередбачувано зрости.

Чому зупинили дію договору з попереднім підрядником та що сталося з проектом

Нагадаємо, Інформатор писав про рішення суду щодо розірвання договору між КП "Київський метрополітен" та АТ "Київметробудом" про продовження "зеленої" лінії метро на житловий масив "Виноградар". Підрядник отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Метрополітен уклав з акціонерним товариством "Київметробуд" угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували.

Зрештою, з початком війни будівництво метро на житловий масив Виноградар завмерло. Новому підряднику, за словами головного інженера служби рухомого складу КП "Київський метрополітен" Олексія Іванчиа, доведеться не лише переробити проєкт, а й поповнити парк потягів. Для запуску метро потрібно буде ще 50 вагонів.

Крім того, Інформатор детально розібрав ситуацію з оголошенням тендеру. Ми написали, навіщо в Кличка оголосили конкурс на добудову метрополітена на Виноградар, і чому є сумніви у тому, що роботи таки почнуться. Причин декілька - і більшість з них медійні: міському голові потрібні перемоги, бажано - гучні, також йому треба перебити негативну інформацію про метро, що нині шириться мережею. Зрештою, будівництво метро стало непоганою корупційною "годівничкою".

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube