Хто буде добудовувати метро на Виноградар в Києві та чому його вчасно не закінчили: рішення суду

Читать на русском

Наприкінці листопада 2021 року у Києві мали з’явитися дві нові станції – «Мостицька» та «Проспект Правди». Однак щось пішло не так.

Читать на русском
метро, Київ, будівництво, суд
Нові станції мали відкрити у грудні 2021 року

Наприкінці листопада 2021 року у Києві мали з’явитися дві нові станції – «Мостицька» та «Проспект Правди». Однак щось пішло не так.

Київський метрополітен розірвав з «Київметробудом» договір щодо будівництва метро на ж/м Виноградар. Угоду скасували через зрив термінів будівництва. 

Підрядник вже отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Про це повідомила спільнота «Пасажири Києва» із посиланням на повідомлення в Prozorro

«Умовами п. 4.2.6. Договору визначено право Замовника відмовитися від цього Договору та вимагати відшкодування збитків, якщо Підрядник своєчасно не розпочав роботи або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк, визначений цим Договором, стає неможливим», - йдеться у повідомленні на сайті публічних закупівель.

Нагадаємо, що метрополітен уклав з акціонерним товариством «Київметробуд» угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року.

Хто буде добудовувати метро на Виноградар та чому його вчасно не закінчили: рішення суду 1

Згідно з договором, закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували. Користувачі соцмереж пишуть, що поруч з майбутніми станціями забудовники вже продали квартири із завищеною вартістю через близькість до підземки.

Хто буде добудовувати метро на Виноградар та чому його вчасно не закінчили: рішення суду 2

 

Хто буде добудовувати метро на Виноградар та чому його вчасно не закінчили: рішення суду 3

Кияни вважають, що добудовувати метро на Виноградар буде компанія «Автострада».

Хто буде добудовувати метро на Виноградар та чому його вчасно не закінчили: рішення суду 4

Якщо мова йде про «ГРУПУ КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА», то це підприємство вже отримало підряд на ремонт у затопленій гілці підземки. 

Чому судилися метрополітен та Київметробуд

У повідомленні про розірвання угоди метрополітен згадав рішення суду. Виявилося, що «Київметробуд» знов хотів перенести строки завершення робіт. Цього разу до 19 грудня 2023 року. Компанія посилалася на форс-мажорні обставини: воєнний стан в країні, відтік працівників та відключення електроенергії.

Натомість метрополітен заявив, що «Київметробуд» і до початку повномасштабного вторгнення не квапився виконувати угоду.

«Порушував календарний план виконання та фінансування робіт, не вживав заходів спрямованих на дотримання термінів виконання будівельних робіт. (Київметробудом) не підтверджено факт масового відтоку його працівників та перетин останніми державного кордону», - йдеться у рішенні суду.

Керівництву товариства нагадали, що «Київметробуд» є об`єктом критичної інфраструктури. Відтак, навіть у блекаут у нього мала бути електроенергія. Крім того, роботи проходять на «глибині 45 метрів, що є вже свого роду укриттям». Тому скидатися на війну не варто.

Свого часу Кличко перевіряв, як триває будівництво метро.
Свого часу Кличко перевіряв, як триває будівництво метро.

Суперечка закінчилася тим, що у листопаді судді Північного апеляційного господарського суду відмовилися вносити зміни в угоду. Поки не відомо, чи подали на цю постанову скаргу до касаційної інстанції.

Ще одним аргументом проти подальшої співпраці з «Київметробуд» було нібито нецільове використання коштів. Прокуратура Києва казала про 183 млн 461 тис. 133, 57 грн, які не використали для будівництва метро

Куди зникли гроші дізнавалися в ході кримінального провадження № 42019000000002358 від 5 листопада 2019 року. Частину коштів отримали як аванс та перерахували на рахунок відокремленого підрозділу. Ще 1,7 млрд грн розмістили на депозиті та отримали з них понад 139 млн грн відсотків.

«Використання в даному випадку (Київметробудом) одержаних за договором бюджетних коштів для отримання прибутку порушує інтереси держави та є незаконним», - така була позиція прокуратури.

Щодо коштів, то ця історія розглядатиметься судами окремо. Найближче засідання призначено на 11 січня 2024 року. 

Інформатор писав, що Кличко проінспектував будівництво метро на Виноградар.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.