Підозра пала не на тих: Кличко доводить, що в аварії у тунелі винні будівельники

Особисто міський голова посилює тези про те, що саме проблеми при будівництві, а не неналежна експлуатація тунельних споруд стали причиною катастрофи в грудні 2023-го

Аварійну ділянку тунелю довелось укріплювати.
Віталій Кличко скористався нагодою повторити висновки експертизи у ефірі муніципального телеканалу

Боротьба навколо розслідування причин підтоплення, що призвело до припинення роботи тунелю між станціями метро "Либідська" та "Деміївська", набирає обертів. Щойно Генпрокуратура та Департамент стратегічних розслідувань Нацполіції повідомили про підозру декільком посадовцям київської підземки,  яких звинувачують у неналежному виконанні обов'язків, як міська влада заходилася доводити геть інше. За “остаточними” висновками експертизи, яка, виходить, не була доступною для правоохоронців, причиною аварії стали неякісні проектні рішення та такі ж неякісні будівельні роботи при спорудженні цієї ділянки тунелю. А мер Києва Віталій Кличко у своєму Telegram-каналі назвав версію правоохоронців очевидним політичним тиском та заявив, що міська влада вимагає неупередженого розслідування.

У свою чергу, розслідування вважає, що службова недбалість та неналежне виконання своїх обов’язків з боку начальника служби колії, тунельних споруд і будівель та головного інженера і призвели до важких наслідків. Перегінні тунелі між станціями «Деміївська» і «Либідська» Оболонсько-Теремківської лінії київського метро введені в експлуатацію у грудні 2010 року. Тож, досить довгий час фахівці не проводили огляду тунелів, обстеження та спостереження за ослабленими конструкціями та спорудами. І ніхто не помітив, як у тунель на перегоні між станціями метро "Деміївська" та "Либідська" потрапляла вода, з’являлися сталактити, порушувалась цілісність гідроізоляції тунелю - помітним стало вже його руйнування. Такі висновки правоохоронці зробили, спираючись на результати проведених експертиз.

Поки справа дійде до суду, службовці метрополітену перебуватимуть під домашнім арештом. І є вірогідність, що підозрюваних у службовій недбалості може стати більше, а серед них можливі й посадовці КП "Київський метрополітен", і КМДА.

До речі, у міської влади є свої результати своїх лабораторних досліджень, про які міський голова і написав у Telegram-каналі, і озвучив в ефірі телеканалу Київ. Згідно з висновками, причини аварії наступні:

  • оправа тунелю згідно з проектом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
  • оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
  • жорсткість тунелю нижча проектної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових, тобто зменшена товщина та відсутність ребер;
  • ґрунти навколо тунелю не було хімічно закріплені.

Тож, причинами аварії, з точки зору міськради, є три неякісні фактори - проєктна документація, проєктні рішення та будівництво. З іншого боку, усі необхідні регламенті роботи з утримання та обслуговування тунелю проводились у повному обсязі. Ну, і вишенька на торті - до осені ремонт ділянки між станціями "Либідська" і "Деміївська" обіцяють закінчити.

Якими були справжні причини аварії та скільки насправді коштуватиме ремонт

Нагадаємо, невдовзі після того, як сталася аварія у тунелі метро на "синій" лінії у Києві Інформатор розповідав про те, чому це сталося, скільки може коштувати ремонт та чи реально виконати роботи за півроку. Ще тоді міська влада та керівництво КП "Київський метрополітен" дійшли висновку про те, що розгерметизація прогону у тунелі могла статись через неякісне виконання будівельних робіт.

Також ми писали про те, що аварія у тунелі метро між ст.м. "Либідська" і "Деміївською" коштуватиме бюджету Києва майже 400 млн грн. Сума складає майже половину резервного фонду столиці на 2024 рік - і саме звідти місто візьме кошти на ремонтні роботи. Для порівняння: це річна сума грантів, які видав уряд усім маленьким підприємцям на початок власної справи 2022 року, або вартість усіх шкільних обідів у країні станом на 2021-й. Або трохи більше за суму, яку виділило місто 2023 року на ремонт усіх укриттів у місті.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube