Судячи з обсягів витрат за останні місяці, належність каналу до Київської міськради дозволяє не економити гроші в нинішні скрутні часи
Піар коштує грошей, а хороший піар коштує чималих грошей. За самі тільки три літні місяці комунальний телевізійний канал "Київ", заснований майже 30 років тому і підпорядкований Київській міськраді, витратив (та ще планує витратити, бо деякі з тендерів досі не завершені) на свою життєдіяльність понад 13 млн грн. Йдеться як про облаштування студії, так і про оновлення техніки, і про паливо для редакційних автівок. Натомість міський голова столиці, Віталій Кличко, користає з можливості виступити в ефірі з найрізноманітніших питань, від привітань Європейській народній партії до трагедії з ракетним ударом по Охматдиту.
Судячи з інформації, що розміщена на платформі державних закупівель ProZorro.ua, канал має чимало поточних потреб. Одного лише палива та бензину за літні місяці було придбано майже на мільйон гривень: близько 600 тис. грн на дизельне пальне та понад 300 тис. грн - на бензин А-95. Але це дрібниці у порівнянні з найкоштовнішим придбанням телеканалу цього літа. Канал закуповує комплект апаратури для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу за 11 млн 886 тис. 540 грн. Це цифровий аудіо - мікшер з додатковим обладнанням для відтворення аудіоматеріалів та прямого мовлення та обладнання для роботи з архівними та записними відеоматеріалами. Переможець тендеру вже визначений, але остаточне рішення щодо покупця ще очікується.
Звісно, професійне обладнання треба не тільки купувати, а й ремонтувати. Тож, у липні довелося шукати та знайти того, хто за 16 тисяч гривень - що в обсязі загальних витрат має вигляд дрібниці, - відремонтує телескопічний операторський кран. Для роботи довелося купувати програмне забезпечення майже на 40 тис. грн, монітори - на 12 тис. грн, петличні мікрофони - на 95 тис. грн. Ну й усілякі дрібниці на кшталт 60 метрів світлодіодної стрічки на 24 тис. грн, рам з подіумом - на 61 тис. грн. Майже 40 тис. грн витратили для облаштування офісу - наносили прозору плівку на офісні перегородки та тонували фасадні вікна дзеркальною плівкою.
Коштовними виявилися роботи з виготовлення та монтажу дерев’яних конструкцій для декорацій в студії - майже 92 тис. грн, але для високих гостей треба “наводити красу”. Також довелося викласти понад 60 тис. грн на облаштування двох автоматизованих робочих місць для охорони. І це зрозуміло: за коштовними покупками літа доведеться добре стежити.
Простий контент-аналіз показує, що канал "Київ" є базовим для формування іміджу Віталія Кличка, як мера. За 3 місяці міського голову 29 разів згадували в окремих новинних сюжетах каналу у позитивному ключі - так, останній подібний сюжет вийшов 2 вересня з відвідин мером ліцею №34 на Подолі. А 29 серпня канал розповідав про те, як Кличко вручав військовослужбовцям і їхнім родинам нагороди від КМДА. Це зрозуміло - канал є комунальним, і має висвітлювати діяльність міської влади.
Але треба враховувати й внутрішньополітичні особливості. Канал "Київ" є "базовим" для Кличка передовсім тому, що в нього немає інших майданчиків для інформування/піар-діяльності, окрім "власних" (комунальних) ЗМІ та тих, що належать політичним партнерам передовсім Петру Порошенку. Так, "5 канал", "Еспресо" та "Прямий" регулярно надають міському голові і його соратникам місце в ефірі.
Що ж до "Києва", - у його студії міський голова з'являється з періодичністю раз на декілька тижнів. Так, Кличко розповідав про розв'язку на Богатирській і ремонт тунеля на Деміївській площі 30 серпня. Про захист інфраструктури та масштабну ДТП у Києві мер вів мову 7 серпня, про міст Патона і садибу Зеленських - 24 липня. Двома тижнями раніше, 11 липня, Кличко завітав до студії, щоб розповісти про наслідки масштабного ракетного удару по місту, що стався 8 числа.
1 липня міський голова розповідав в студії про підготовку до опалювального сезону. А весь червень був відсутнім - останній ефір за участі Кличка напередодні літа пройшов 31 травня (і тоді міський голова не встояв перед спокусою похизуватися відкриттям мосту - "Хвилі" на Оболоні). Сам канал також не втрачає можливості похвалити шефа: 19 червня на "Києві" вийшов розлогий сюжет, присвячений дню народження Кличка і "особистому року мера", де згадали часткове відкриття Подільсько-Воскресенського мосту, мосту - "Хвилі" і зони відпочинку на Оболонському острові тощо, а в частині сюжету про жалюгідний стан столичних будинків-пам'яток історії зазначалося, що проблема не в бездіяльності міських служб, а у відсутності законодавства про передачу прав власності (офіційна позиція міської влади: у руйнуванні будівель винний Кабмін).
Інформатор розповідав, що у серпні десяток потужних західних медіа відзначили стрічку "Кличко: більше, ніж бій" https://kiev.informator.ua/uk/fanfari-galas-ta-mifotvorchist-zahidni-media-pishut-pro-sekretnu-zbroyu-klichka, що влітку випустив оскароносний режисер Кевін Макдональд. Усі сходяться у наявності в міського голови Києва президентських амбіцій, він явно готує собі продовження політичної кар'єри. на думку західних журналістів, Кличко є досить вправним політиком з сучасними підходами. А у фільмі він знявся з єдиною метою: продемонструвати власні амбіції.
Також ми писали, що вже після того, як стрічка "Кличко. Більше, ніж бій" відкрила Фестиваль у британському Шеффілді, сам режисер, Кевін Макдональд, зробив цікаву заяву: з його слів, мер Києва таки дійсно готується до президентських перегонів в Україні. Хоча, звісно, як сучасний політик, уникає прямої відповіді на питання.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.