Не варто чекати на швидку добудову метро на Виноградар, тендер призупинили

На початку березня 2024 року мер Києва Віталій Кличко дав чергову обіцянку якнайшвидше добудувати "зелену" гілку метро

Не варто чекати на швидку добудову метро на Виноградар, тендер призупинили
Аукціон відбудеться не раніше першої половини червня

У середу, 29 травня 2024 року, мав відбутися аукціон з вибору компанії, яка добудує метро на ж/м Виноградар у Києві. Але з цим доведеться зачекати. Один з учасників конкурсу звернувся зі скаргою на умови торгів до Антимонопольного комітету. Засідання призначили на 4 червня цього року. Тому поки немає висновків комітету, проведення тендеру призупинили. Про це йдеться у документах, які додані до оголошення про конкурс на сайті Prozorro. 

Скаржитися на умови тендеру компанії могли до опівночі 25 травня 2024 року. Один з учасників, який хоче поборотися за підряд на добудову підземки – фірма "МІСЬКБУД ІНВЕСТ", подала скаргу 24 травня. Причин не розглядати її в АМКУ не було, тому, за правилами, торги призупинили. 

Тендер на добудову метро призупинили.
Тендер на добудову метро призупинили.

Претензій у компанії будо декілька. Спершу, фірма виявила, що назва тендеру в оголошенні і документації відрізняється від назви у проєкті договору. Це формальність, але без точного співпадіння Казначейство може не пропустити оплату, та взагалі – не визнає угоду. Виправити це, замінивши одні слова на інші не дозволяють правила Prozorro. Можна лише скасовувати торги та призначати нові. Диявол криється в деталях!

По-друге, для компанії недостатньо інформації, яку розмістили в системі закупок, для розрахунку своєї вартості робіт.

«Визначення вартості на підставі виключно відомості робіт та відомості ресурсів для обʼєкта такого значення і вартості несе ризик для Учасників щодо суттєвої похибки, щоб може мати наслідком залишення обʼєкту ще одним довгобудом», - йдеться у тексті скарги, яку подали на розгляд Антимонопольного комітету.

В скарзі йдеться, що проєкт на стадії "робоча" документація ще не готовий.
В скарзі йдеться, що проєкт на стадії "робоча" документація ще не готовий.

Крім того, робоча проєктна документація, яка має бути Біблією для підрядника, нібито ще не готова. На підтвердження своїх слів компанія посилається на додаткову угоду, яка дозволяє проєктанту працювати над документом до кінця 2024 року. 

Також законодавство дозволяє компаніям об’єднуватися для того, щоб виконувати великі замовлення разом. Метро на Виноградар – саме таке, тому «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» планує працювати з іншими компаніями. Але за правилами, погодити таке об’єднання має Антимонопольний комітет, який швидко рішення не ухвалює. Думати там можуть впродовж місяця, тоді як за умовами тендеру в учасників на це є лише 15 днів.

Крім цього, до головного інженера київський метрополітен висуває вимоги щодо наявності у нього кваліфікації як у спеціаліста, який повинен мати допуск до робіт в електроустановках напругою до та понад 1000 В. Головний інженер не виконує таких робіт.

«Вважаємо, що в такому формулюванні ця умова може бути виписана Замовником для конкретного учасника, який надалі може використати цю умову для отримання рішення комісії АМКУ чи судового рішення щодо визнання такого учасника переможцем за формальними ознаками, або ж помилково включена Замовником», - йдеться у тексті скарги.

Ще у скарзі йшлося про нібито надмірні вимоги щодо обладнання та сертифікатів.
Звісно, все це може бути спробою «збити» тендер та не допустити конкурентів до підписання договору. Проте після аналізу зауважень складається враження, що з оголошенням тендеру сильно поквапилися.

Коли влада хотіла завершити будівництво

В оголошеному тендері йдеться, що якби не скарга, то після підписання угоди у виконавця був би час до кінця 2026 року, щоб все зробити. Таким є і побажання мера Києва Віталія Кличка, який у березні 2024 року дав чергову обіцянку якнайшвидше добудувати "зелену" гілку метро. 

Як за командою, в середині травня 2024 року столичні чиновники вже почали говорити про старт будівництва, яке ось-ось розпочнеться. Чергову заяву про відновлення робіт на лінії метро на Виноградар зробив в.о. начальника КП "Київський метрополітен" Віктор Вигівський.

«Ми орієнтуємось на розроблену проєктну документацію, яка пройшла державну експертизу. Згідно з документацією, в нас термін будівництва і закінчення робіт - до 30 місяців, тому ми для себе орієнтуємося, що це буде максимум цей проміжок часу", - зазначив Вигівський.

Річ у тому, що у бюджеті Києва на 2024 рік закладено 328 млн грн на будівництво метро. Але у коментарі Інформатору голова комісії з питань бюджету Київради Андрій Вітренко розповів, що будівельні роботи не забюджетовані, тобто це поки що тільки наміри.  

Обіцянки Кличка добудувати метро в реальності не сильно допомагають.
Обіцянки Кличка добудувати метро в реальності не сильно допомагають.

Щобільше, активісти з громадської організації «Пасажири Києва» вважають, що за майже 14 млрд грн планують добудувати лише І чергу - два перегони та дві станції метро ("Мостицьку" та "Просп. Правди", або "Варшавську"). Проте обсяги робіт, які виконав колишній підрядник - «Київметробуд» досі не відомі.

Нагадаємо, що у грудні 2023 року стало відомо, що Київський метрополітен розірвав з «Київметробудом» договір щодо будівництва метро на ж/м Виноградар через зрив термінів будівництва. Цей договір уклали ще у листопаді 2018 року, проте повсякчас щось заважало закінчити роботи: то воєнний стан в країні, то відтік працівників та відключення електроенергії. Ситуацію ускладнили підозри щодо використання коштів на добудову метро не за призначенням

Інформатор писав, що будівельні роботи щодо метро на Виноградар обіцяють розпочати одразу, щойно змінять компанію-підрядника.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube
Київ