Метро на Виноградар хочуть здати під ялинку 2027 року: що не так із планами

Читать на русском

Експерти порахували, що для завершення будівельних робіт столиці доведеться щороку витрачати на підземку усі кошти, що виділяються на розвиток транспортної інфраструктури

Читать на русском
Названо строки завершення будівництва метро на Виноградар у Києві
Нині будівельний майданчик на "зеленій" лінії закинутий - на ньому купа іржавих механізмів, а будматеріали розкрадають безхатьки

Експерти порахували, що для завершення будівельних робіт столиці доведеться щороку витрачати на підземку усі кошти, що виділяються на розвиток транспортної інфраструктури

"Зелену" лінію метрополітену до житлового масиву Виноградар на півночі столиці добудують за 2,5 роки. Втім, ці строки можуть і посунутись - це буде залежати від суб'єктивних факторів, таких, як наявність фінансування, чи ведення бойових дій. Важливо, що столичні чиновники роблять заяви про будівництво навіть попри те, що фінансування об'єкту не було прописане в бюджеті, відтак, на 2024 рік у Києва просто немає коштів на початок робіт.

Чергову заяву про відновлення будівництва лінії метро на Виноградар зробив в.о. начальника КП "Київський метрополітен" Віктор Вигівський. У ефірі телеканалу "Київ 24" він зазначив, що місто дійсно планує повернутися до робіт на закинутому нині будмайданчику, і тендер, що було оголошено днями, обмежує часовий проміжок на зведення лінії 2,5 роками.

"Зі своєї сторони, ми орієнтуємось на розроблену проєктну документацію, яка пройшла державну експертизу. Згідно з документацією, в нас термін будівництва і закінчення робіт - до 30 місяців, тому ми для себе орієнтуємося, що це буде максимум цей проміжок часу", - зазначив Вигівський.

Якщо відрахувати 30 місяців із травня 2024-го, виходить листопад-грудень 2026-го. Відтак, об'єкт цілком могли б "подарувати" киянам, буквально, "під ялинку" у новий 2027 рік. Втім, в.о. начальника метро Києва не просто так додає, що процес будівництва "зеленої" лінії метро буде нешвидким. А самий процес, за його словами, буде залежати від наявності прогнозованого фінансування та воєнного стану у країні.

Зазначимо, що, згідно з даними ГО "Пасажири Києва", у бюджеті столиці на 2024 рік таки закладено 328 млн грн на будівництво метро. Але у коментарі Інформатору голова комісії з питань бюджету Київради Андрій Вітренко розповів, що будівельні роботи не забюджетовані зовсім. Більше за те - висловив сумніви у доцільності витрачання коштів на об'єкт у воєнний час, та у самому обсязі грошей.

"Одразу скажу: цих коштів немає. В бюджеті міста будівництво метро не забюджетовано, особливо - у такому обсязі. Дійсно, у проєкт лінії метро минулого року внесли зміни, це часткові зміни - на них панували витратити 70 млн грн, а витратили 20 млн. Відтак, неясно, чи було повністю відкореговано цей проєкт", - розповів Вітренко Інформатору.

Також цікаві деталі тендера, які розписали у ГО "Пасажири Києва": за даними фахівців, за майже 14 млрд грн планують добудувати лише І чергу - два перегони та дві станції метро ("Мостицьку" та "Просп. Правди", або "Варшавську"). А от обсяги робіт, вже виконаних попереднім підрядником, кажуть вони, реально невідомі.

"З 2018 року вартість будівництва у євро зроcла щонайменше на 70%. В серпні 2018 було орієнтовано 195 млн євро (6,3 млрд грн) - тепер же це 327 млн євро. З початкової вартості 4 млрд грн було оплачено минулому підряднику. Нова вартість була затверджена розпорядженням КМВА, яке відсутнє у публічному доступі", - додали у ГО "Пасажири Києва".

Також фахівці додали, що для будівництва метро у вказані терміни місто має витрачати на цей об'єкт взагалі всі кошти, що виділяються на розвиток транспортної інфраструкутри. І робити так впродовж 2,5 років - власне, весь термін, який зазначив Віктор Вигівський у виступі.

Що не так із тендером на добудову метро і чи дійсно почнуться роботи - стаття Інформатора

Нагадаємо, Інформатор детально розібрав ситуацію з оголошенням тендеру. Ми написали, навіщо в Кличка оголосили конкурс на добудову метрополітена на Виноградар, і чому є сумніви у тому, що роботи таки почнуться. Причин декілька - і більшість з них медійні: міському голові потрібні перемоги, бажано - гучні, також йому треба перебити негативну інформацію про метро, що нині шириться мережею. Зрештою, будівництво метро стало непоганою корупційною "годівничкою".

Також ми повідомляли, коли саме КП "Київський метрополітен" розірвало з "Київметробудом" договір щодо будівництва метро на ж/м Виноградар. Угоду скасували через зрив термінів будівництва. Тоді було прийнято рішення, що підрядник, який вже отримав понад 4 млрд грн, має відшкодувати збитки через затягування робіт. Саму ж угоду про будівництво було укладено у листопаді 2018 року.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.