Кияни переплачують тисячі гривень за опалення колясочних та вестибюлів: як покласти цьому край - поради юриста
Існує кілька схем з нарахування мешканцям зайвих коштів до платіжок - на них можуть "повісити" зайве або просто недогрівати повітря у будинку
Існує кілька схем з нарахування мешканцям зайвих коштів до платіжок - на них можуть "повісити" зайве або просто недогрівати повітря у будинку
Кияни переплачують за опалення місць загального користування. Причому нерідко сума складає кілька тисяч гривень за один опалювальний сезон лише з однієї квартири. Втім, існує кілька способів вирішити проблему.
Про переплати за опалення сходових клітин, колясочних, вестибюлів та інших приміщень пише експерт у сфері енергетики Олег Попенко у своєму Facebook. Він посилається на досвід адвоката Вадима Чунжина. За словами Попенка, переплата часто складає тисячі гривень з однієї лише квартири - а певні будинки та ОСББ переплачують сотні тисяч гривень, не знаючи, що цього можна не робити.
Схема з "вішанням" виплат на мешканців
За словами Попенка, існує кілька схем, що дозволяють нараховувати мешканцям великі суми за опалення місць загального користування. Перша - це коли власники таких приміщень за домовленістю з керуючою компанією незаконно включають свої квадратні метри до складу будинкових місць загального користування і тим самим "вішають" оплату на мешканців.
У такому випадку юрист Вадим Чунжин радить зробити такі кроки:
- Отримати техдокументацію по будинку;
- Вирахувати площу житлових та нежитлових приміщень;
- Вирахувати площу місць загального користування;
- Написати листа до керуючої компанії з вимогою надати дані по опалювальної площі житлових приміщень, нежитлових та місць загального користування;
- Після отримання відповіді - порівняти площу з технічної документації будинку, вирахувати суму переплати;
- У випадку різниці написати листа на керуючу з вимогою уточнити дані;
- Уточнені дані надати до розрахункового центру постачальника послуги.
Попенко пише, що якщо нарахування за місця загального користування непрозорі, але техдокументація відсутня, треба замовити у спеціалістів техпаспорт на будинок. По його отриманні - діяти за прописаним вище алгоритмом. Так часто буває з будинками, що введено в експлуатацію після 2013 року.
Схема з недогрівом будинку
Друга схема, за словами Попенка - коли рахунки виставляють за послугу, надану в повному обсязі, хоча в будинку прохолодно. У цьому разі адвокат радить кожного разу, як температура не дотягує до стандартів, складати акт-претензію і надсилати її постачальнику послуг чи керуючій компанії.
Потім робити наступні кроки:
- У кінці місяця, після складання та надсилання актів-претензій, надіслати листа з вимогою про перерахування суми, у зв’язку з неякісно наданою послугою;
- У випадку відмови постачальника, треба написати скарги на адресу керівництва міста (КМДА) та контролюючих органів;
- Також для ефективності можна надіслати скаргу на ДБР і прокуратуру з проханням розібратися в ситуації, бо є підозра шахрайських дій та зловживання службовим становищем.
У Києві запроваджують автоматичне регулювання подачі тепла
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що у Києві запроваджують систему автоматичного регулювання подачі тепла. Вона збільшуватиме чи, навпаки, зменшуватиме температуру залежно від погодних умов.
Також ми писали, що у Київтеплоенерго нагадали жителям Києва про тариф на опалення, який становить 1 654,41 гривні за Гкал. Водночас чимало жителів можуть платити за тепло менше. Йдеться про будинки, які виконали енергоефективні заходи.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.