Винуваті меценати: після реконструкції зупинки на ДВРЗ у Києві трамвай став недоступним для людей на візках

Посадкові майданчики, облаштовані коштами благодійників, пройшли повз увагу Київпастрансу та не врахували жодних вимог до безбар’єрності

трамвай
Замість безбар'єрності на 33-му маршруті панує антидоступність

Історія з реконструкцією трамвайної лінії по вулиці Алматинській на ДВРЗ закінчилася тим, що для маломобільних киян та матусь з дитячими візками трамвай № 33 став не засобом пересування, а справжньою розкішшю. Візуально все красиво, але відсутність платформ в один рівень з підлогою низькопідлогового трамваю зробила зупинки для людей у візку недоступними, а сам трамвай - безглуздим. Киянам, які в соцмережах обурюються та дивуються, чому не можна було зробити платформи інклюзивними, можемо сказати, що КП “Київпастранс” тут не винен.

Принаймні таку офіційну відповідь отримав громадський активіст Дмитро Пилипенко на свій запит до Контактного центру Києва. Про це він повідомив на сторінці групи “Пасажири Києва” у Facebook. Київпастранс зазначив, що сам-то він завжди вживає заходів щодо створення сприятливих умов для маломобільних пасажирів. Але до історії з зупинками трамвая № 33 геть не причетний.

“Зазначені посадкові майданчики були облаштовані силами та за кошти меценатів. На жаль, вказані роботи не були погоджені з балансоутримувачем КП “Київпастранс” та виконані без дотримання норм безбар’єрності”, - йдеться в офіційній відповіді.

З цієї відповіді, зазначає Дмитро, можна зробити лише один висновок: будь-хто може будувати будь-що на балансових територіях Київпастрансу без дотримання вимог Державних будівельних норм України по доступності і безбар'єрності. Хоча ще влітку активісти зверталися до місцевого депутата з питанням щодо інклюзивності платформ і отримали відповідь, що все буде облаштовано згідно проєкту Київпастрансу. Проте наразі вже й не так важливо, чий був проєкт - посадка та висадка маломобільних пасажирів на всіх зупинках 33-го трамвая неможлива без сторонньої допомоги.

“Згідно діючих будівельних норм і законодавства, заборонено будувати будь-що без урахування доступності для людей з інвалідністю. В даному випадку, витратили кошти на будівельні роботи по укладанню плитки. Цю ж плитку можна було вкласти трохи вище. Так, це б було трохи дорожче, але у загальному кошторисі - це декілька відсотків. Не принижуйте людей з інвалідністю, вони повинні вільно користуватись громадським транспортом - без допомоги водія чи пасажирів”, - наголошує Дмитро Пилипенко.

До речі, як зазначають у групі “Пасажири Києва”, ще у травні активістам у Київпастрансі повідомили, що побудовані платформи відповідають розробленій та затвердженій  проєктно-кошторисній документації. Хоча їх взагалі не побудували, а замість трамвайних плит влаштували газон - так звану “зелену колію”.  І в черговий раз створення безбар'єрного простору закінчується мінімальним благоустроєм території.

Про трамваї-перевертні та зміни, які перетворили швидкісний трамвай на звичайний

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що під час будівництва з'їздів з Подільсько-Воскресенського мосту будівельники "переосмислили" маршрут швидкісного трамваю. Так, тепер громадському транспорту доведеться ділити проїжджу частину зі звичайними автівками на з'їзді з мосту на вулицю Петра Вершигори. Раніше лінія швидкісного трамваю на Лівобережжі відмежовувалася від автомобільних доріг бетонними розділюючими бар'єрами.

Також ми розповідали, що у Києві деякі трамваї змінюють номер маршруту прямо у процесі руху. Про це пишуть кияни у фахових пабліках у соцмережах. Зазначають, що зміни помічають, коли перевіряють рух трамваями прямо у процесі - наразі це дозволяє зробити застосунок, що транслює дані з трекерів всередині рухомого складу. На метаморфози із номером маршруту 5 березня звернув увагу один з учасників групи у Facebook "Пасажири Києва", де кияни обмінюються враженнями та скаржаться на недоліки транспортної системи міста.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube