Перший прямокутний вагон трамваю Tatra у Києві може стати одночасно й останнім

Вагон, переобладнаний під трамвай-кафе ще на початку 1990-х років, приїхав до столиці найпершим, він же залишився одним з семи останніх вагонів, що ще курсують містом за маршрутами

Трамвай вагон Tatra Київ транспорт
Вагон №001 у 1987 році, у серпні 2003-го та жовтні 2024-го років. Фото KievTram, Steelll та Levis

Трамвай-кафе Tatra T6B5, що їздить Києвом під номером №001, може залишитись останнім діючим вагоном цієї моделі. Наразі у столиці лишилося лише сім таких вагонів, рахуючи "перший" трамвай та вагон, що працює буксиром територією Дарницького електродепо. Усі інші були списані й розібрані, чекають на списання на території своїх депо чи виведені з експлуатації.

Одну з останніх світлин вагона, що курсує на Пущу-Водицю з київського Подолу, як екскурсійний трамвай, виклали в мережу ентузіасти пабліку Київська транспортна спільнота. Зазначили: найперша Tatra T6B5, що приїхала до столиці у грудні 1985 року, може виявитись водночас і останнім вагоном цього типу у столиці.

Так, Інформатор з'ясував на сайті "транспортних спотерів" transphoto.org, що станом на жовтень 2024 року Києвом, окрім трамваю-кафе, їздить ще шість вагонів Tatra T6B5. Усі вони, окрім подільського вагону, пересуваються маршрутами київським Лівобережжям: два на маршруті №22, ще два - на №23, один на маршруті №28Д, і ще один буксирує інші вагони територією Дарницького депо, до якого приписані усі ці вагони.

Так виглядає кабіна водія та салон вагону №001
Так виглядає кабіна водія та салон вагону №001

Всього з кінця 1980-х до Києва привезли 85-90 таких вагонів, і саме на них припадала більша частина навантаження транспортної мережі Києва у 90-ті роки. Нині трамвай-кафе (офіційно називається "Трамвай-кафе "Київ") їздить Києвом досить рідко, ним керує водій та транспортник-ентузіаст Максим Шарафан. А до Києва вагон приїхав просто "під ялинку" - 31 грудня, в останній день 1985 року.

А ось - і кухня. Кажуть, проєктувальники міркували, чи робити туалет, та від задуму довелося відмовитись
А ось - і кухня. Кажуть, проєктувальники міркували, чи робити туалет, та від задуму довелося відмовитись

Тоді його першим маршрутом був №21 на Дарниці. А вже за 7 років, у вересні 1992-го, його передали до Подільського депо (тоді звалося "Депо Красіна") і переобладнали у кафе.

Як виглядає остання "жива" Škoda 9Tr22 на ім'я "Аврора" і які рекорди ставлять київські трамваї

Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що у мережі показали останній "живий" екземпляр тролейбуса Škoda 9Tr22, що експлуатується у Києві. Машина, якій вже майже півсторіччя, з початку дев'яностих років буксирує інші тролейбуси територією Куренівського депо. Раніше вона працювала на маршруті №2, і красувалася в жовто-блакитній "лівреї", а нині - пережила усіх інших "братів", що пішли на металобрухт.

Також ми писали про рекорд київського трамвая К-1М8, що був розроблений підприємством "Татра-Юг". Він штовхав перед собою одразу два інші трамваї - KT3-UA "Кобра" та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що штовхав трамвай, склав 53 тони. Це рекорд для Києва, і не лише для столиці, - де-факто зчеплений трамвай штовхав чотири інших вагони.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube