Мешканці Подолу поскаржилися Інформатору на тривалий строк, впродовж якого комунальники перекладають рейки та наводять красу на вул. Кирилівській, що є центральною магістраллю Подолу: з'ясувалося, що в робітників виникли проблеми із будматеріалами, а нині роботи поставлені на паузу, бо чекають на результати тендера
На Подолі у Києві триває ремонт вул. Кирилівської із повною заміною трамвайних колій. Місцеві скаржаться: мовляв, трамвай не ходить Кирилівською понад рік, відтак, порушено транспортне сполучення, і пасажири перевантажують альтернативний транспорт. А в робочих з якоїсь причини скінчилися кріплення рейок до шпал, а також бетонні плити з армованими торцями, які вкладають для зручності між рейками - тож простір всередині почали просто заливати асфальтом: так швидше і дешевше, але не факт, що якісніше.
До Інформатора звернулися місцеві мешканці зі скаргою на затягування ремонту трамвайних колій на Подолі, вздовж вул. Кирилівської. Кажуть, що там впродовж вже приблизно року капітально ремонтують проїжджу частину, колії та загалом вулицю - і асфальтове покриття, і пішохідні східці, і опори контактної мережі трамваїв та освітлення. Проте ремонт затягнувся - ймовірно, на нього просто не вистачає коштів.
"Трамвай, який був зручним видом транспорту, припинив ходити вже більше року тому, тепер замість нього - автобуси, але їх не вистачає. А робітники не поспішають - ніби роботи і виконують якісно, але так довго, що закрадається підозра, що в них скінчилися кошти", - каже нам мешканець столичної Куренівки Віталій.
Інформатор вирішив перевірити, як іде ремонт на Кирилівській. Ще у червні ми писали про те, що будівельники частково переробили проїзну частину в бік Куренівки від заводу "Фармак" (деякі елементи, як-от контактну мережу трамваїв, замінили аж до пивзаводу Ріхерта). Також переклали колії, замінивши дерев'яні на бетонні, з антивандальними та вібропоглинаючими кріпленнями рейок.
Першою ж зробили "ліву" колію, від стадіону Спартак в сторону Подолу. Але, як побачив транспортник-фахівець Дмитро Вольський у своєму огляді, робітникам не вистачило кріплень рейок до шпал. Відтак, було прийняте "нехитре" рішення: до однієї зі шпал прикручують усі кріплення, до другої - немає внутрішнього правого, на третій шпалі - знову всі кріплення, на четвертій - немає вже внутрішнього лівого кріплення.
"Потім все це засипалось щебенем мілкої фракції, і я думав, що всюди зверху покладуть такі ж нові плити з армованим металевим торцем, як на перехресті з вул. В.Хвойки. Але чи то плит було мало, чи треба було здешевити проект, чи вирішили якось швиденько закрити шпали з відсутніми кріпленнями, - бо у підсумку рейки закатали в асфальт. Тепер ми бачимо, що й другу колію теж вирішили не паритись і заасфальтувати", - розповідав Дмитро Вольський.
Саме так, спостеріг Інформатор, робітники й роблять зараз: бетонні плити з армованим торцем скінчилися одразу за будівлею бізнес-центру на Кирилівській, 69 В, відтак, рейки почали просто закатувати в асфальт. Слід зазначити, що на професійних форумах подібне рішення викликає різночитання: одні дописувачі вважають, що асфальт на коліях швидко потріскається, і вже за кілька років "ремонту" не буде. Інші пишуть, що саме таке рішення було застосовано на вул. Алма-Атинській на Лівобережжі столиці - і там воно себе виправдало, оскільки покриття лежить вже більше за 6 років.
Нині ремонт триває від перетину вул. Кирилівської з вул. Вікентія Хвойки й аж до Подільського трамвайного депо (власне, майже до шляхопроводу, яким проходить транспорт вулицею Олени Теліги). Замінюють рейки, шпали та вкладають такі саме вібропоглинаючі та антивандальні кріплення рейок. А також, як помітив Інформатор, - вклали шар асфальту та відновили зливостоки на Смородиновому узвозі: це одна з давніх відомих місцин Києва, раніше тут, за переказами, протікала річка Смородинівка, біля якої мешкав ще за часів литовського панування у Києві Соловей Розбійник.
Зазначимо: підрядники вже зірвали строки робіт. Як писав паблік Пасажири Києва ще напочатку весни, посилаючись на заступника директора КП Київпастранс з питань будівництва Павла Кирилюка, завершення робіт на вул. Кирилівській планувалося ще до середини літа 2024 року. Втім, робітники дійсно чекають - тільки не на гроші, а на результати тендеру. Так, Інформатор знайшов у ProZorro тендер, оголошений КП "Київпастранс", на асфальтування трамвайного полотна по вул. Кирилівській, на ділянці від зупинки "ТОВ "Поділ бізнес-парк" до вул. Оленівської. Нині він перебуває на етапі уточнення пропозицій, а місто готове сплатити переможцеві трохи більше за 24 млн грн.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що на Оболоні у Києві тривають роботи з ремонту шляхопроводу на перетині вулиць Богатирської та Лугової. Підрядник, компанія Укртрансміст, вже частково зняла асфальтне покриття і бетонну стяжку на частині мосту, та демонтувала 10 найбільш аварійних балок мосту. Ймовірно, будуть зніматися також інші балки - вони, як виявилося, також у поганому стані, а відтак, перебудований повністю може бути вже весь міст.
А ще раніше ми повідомляли про строки завершення ремонтних та будівельних робіт на низці вулиць та великих інфраструктурних об'єктів. Так, ще навесні обіцяли завершити другорядні ремонтні роботи з облаштування дорожного покриття чи велосипедних доріжок на Оболоні та у Солом'янському районі столиці. А великі проєкти з будівництва мостів, зокрема, на вул. Богатирській, і шляхопроводів обіцяли вже восени.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.