Відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться на 8 млрд грн дорожче, ніж передбачалося

За результатами перевірки фінансової діяльності КП Київський метрополітен Державною аудиторською службою за останні 6 років кошторис збільшився з 5,9 до майже 14 млрд грн

метро
У 2019-му, коли до відкриття залишалось два роки, міський голова часто відвідував велике будівництво

Роботи зі спорудження лінії метрополітену на Виноградар, які мають відновитися у жовтні 2024 року, обійдуться бюджету на 8 млрд грн дорожче, ніж було заплановано. При цьому вони мали б закінчитися наприкінці 2021 року, але об’єкт стоїть закинутим вже впродовж кількох років і навіть не охороняється. Наразі побудований лише правий перегінний тунель протяжністю майже 1250 метрів від станції  "Мостицька" до станції "Сирець" на "зеленій" лінії метро.

Тож, за шість років, що пройшли з моменту укладання угоди між між КП "Київський метрополітен" та АТ "Київметробуд”, головні “досягнення  - це нескінченне відтермінування будівництва, прострочений борг у 4 млрд грн та подорожчання робіт на 8 млрд грн. Про це повідомляє Державна аудиторська служба України у звіті щодо результатів аудиту фінансової діяльності КП «Київський метрополітен». За інформацією аудиторів, отримав з бюджету аванс у розмірі 2,59 млрд грн у 2018-2019 роках, Київметробуд не продовжив будівництво Сирецько-Печерської лінії, а поклав майже половину коштів на депозит. Зокрема,1,7 млрд грн на банківські рахунки у ПАТ АБ «Укргазбанк». 

“Крім того, протягом 2018-2019 років бюджетні кошти скеровувались на оплату різних аудиторських, юридичних, консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків, надання безвідсоткової поворотної фінансової допомоги іншій юридичній особі тощо. При цьому власне на саме будівництво гроші майже не йшли”, - повідомляють у Державній аудиторській службі.

Наприкінці 2019-го Київський метрополітен перерахував свому підряднику ще 1,41 млрд грн. Проте за вказаний рік нічого не було зроблено, а з цієї суми було освоєно лише 44,1 млн грн, і таким чином майже 4 млрд грн перетворилися на прострочену заборгованість. Тільки в грудні 2023 року КП "Київський метрополітен" у судовому порядку розірвав договір з АТ "Київметробуд", але це вже нічого не змінює у факті подорожчання робіт, які тільки належить зробити.

Вартість відновлення  будівництва метро на Виноградар тепер обійдеться бюджету у 2,5 рази дорожче. За інформацією  Держаудитслужби, кошторис за 6 останніх років збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 до майже 14 млрд гривень. Плюс майже 70 млн грн підуть на коригування проєкту будівництва.

Як розвивалися події з будівництвом метро на Виноградар

Нагадаємо, Інформатор писав про рішення суду щодо розірвання договору між КП "Київський метрополітен" та АТ "Київметробудом" про продовження "зеленої" лінії метро на житловий масив "Виноградар". Підрядник отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Метрополітен уклав з акціонерним товариством "Київметробуд" угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували.

Зрештою, з початком війни будівництво метро на житловий масив Виноградар завмерло. Новому підряднику, за словами головного інженера служби рухомого складу КП "Київський метрополітен" Олексія Іванчиа, доведеться не лише переробити проєкт, а й поповнити парк потягів. Для запуску метро потрібно буде ще 50 вагонів.

У грудні 2023 року Інформатор писав про те, що роботи зі спорудження лінії метрополітену на Виноградар призупинено: тоді вони не велися приблизно декілька місяців. На об'єкті вже було відсутнє деяке важливе обладнання. Про це стало відомо після того, як відомому київському дігеру, блогеру на прізвисько Kotofey вдалося потрапити у споруджений тунель між діючою станцією метро "Сирець" та майбутньою станцією "Мостицька".

А вже в середині серпня 2024-го ми повідомляли про позицію директора Дептрансу КМДА Руслана Кандибора. Він повідомив: будівництво метро на Виноградар відновиться у жовтні 2024 року. Саме тоді, згідно з укладеним днями договором на продовження робіт, підрядник має узятися до будівництва. А от строк складе загалом 30 місяців.

Крім того, Інформатор детально розібрав ситуацію з оголошенням тендеру. Ми написали, навіщо в Кличка оголосили конкурс на добудову метрополітена на Виноградар, і чому є сумніви у тому, що роботи таки почнуться. Причин декілька - і більшість з них медійні: міському голові потрібні перемоги, бажано - гучні, також йому треба перебити негативну інформацію про метро, що нині шириться мережею. Зрештою, будівництво метро стало непоганою корупційною "годівничкою".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube