Київське метро винайняло золотих експертів: за дослідження проблемного тунеля переплатили в 20 разів

Згідно з договорами, що заключала столична підземка, вартість години роботи одного фахівця склала більше, ніж 8 тисяч гривень, в той час, як державні експерти працюють за 380 грн, каже депутатка Київради Вікторія Пташник

КП Київський метрополітен підземка тунелі дослідження тендери переплата
Власне, головним експертом по тунелях від самого початку був тодішній очільник метро Віктор Брагінський (зліва) - втім, його дуже швидко звільнили, коли Віталій Кличко побачив, як розкішно живе його родина

Вартість експертного дослідження тунелів між ст.м. "Деміївська" та "Либідська", що проводили у 2024 році, склала понад 4 млн грн. Згідно з тендерною документацією, одна година роботи експерта складає більше за 8 тисяч гривень. А це в 21 раз більше за встановлену Мінюстом вартість експертогодини у 380 грн. Відтак, є підстави говорити про змову між столичною підземкою та приватними компаніями, що надавали експертні послуги.

Про це повідомила депутатка Київради Вікторія Пташник в ефірі програми "В тіні Каштана". За словами депутатки, на початку 2024 року КП "Київський метрополітен" проводило два тендери на експертне дослідження "проблемної" ділянки тунеля між станціями на "синій" лінії метро. Загальна вартість цих закупівель, що проводилися без відкритого конкурсу, становила 4 млн грн.

"Вартість години роботи експерта склала більше за 8 тис грн. В той час, як Мін’юст для державних установ на 2024 рік встановив вартість експертогодини в розмірі майже 380 гривень. Порівняйте ці цифри, мені здається, різниця суттєва", - зазначила Пташник.

На думку депутатки, це може бути підставою для підозр щодо керівництва столичної підземки у змові з приватними компаніями, що надають експертні послуги. Адже КП "Київський метрополітен" не спробував замовити експертизу в державних установах, або не запитав в них хоча б цінову пропозицію для попереднього розрахунку вартості такої експертизи та орієнтовної ціни.

"Ми зараз говоримо про те, що от у нас метро на Виноградар має будуватися, але не вистачає грошей на його будівництво. Але, друзі, ну їх не буде, якщо ми будемо так розкидатися грошима то на приватних експертів, то ще на щось. Тому, мені здається, що це історія, яку не можна замовчувати, вона має стати публічною, і завдяки публічному тиску ми маємо створити запобіжник для подібних історій в майбутньому", - додала депутатка Вікторія Пташник.

Як гості столиці запаркували Теремки і у скільки стане ремонт метромосту

Нагадаємо, днями Інформатор розповідав про те, що з відкриттям повноцінного руху тунелем метро на "синій" лінії у Києві повернулася стара, але добре відома проблема нестачі перехоплюючих паркінгів в районі Теремків та Іподрому. Чи, радше, небажання водіїв платити за паркування своїх автівок на спеціально відведених для цього місцях. Так, двори житлових будинків поблизу кінцевих станцій метро знову перетворилися на "парковку" для мешканців Київської області.

Також ми писали про те, що Київавтодор підписав договір із турецькою компанією Onur на проведення протиаварійних робіт на метромосту, що поєднує правий та лівий береги Дніпра. У порівнянні з іншими поточними "мостовими" ремонтами, це інший масштаб та інші гроші. Вартість ремонту коштуватиме 1 мільярд 995 мільйонів гривень.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube