Майже половина автомобільних мостів столиці через Дніпро непридатні для експлуатації та загрожують безпеці й життю киян
Серед п’яти автомобільних мостів столиці, що поєднують правий та лівий береги Києва, найбільше занепокоєння фахівців викликає стан мостів Метро та Патона. Наразі вони є одними з найбільш проблемних інфраструктурних об’єктів столиці, якими треба було займатися, як кажуть, ще позавчора. Як мінімум, обидва мости давно мали б бути закриті, аби щоденно не наражати на небезпеку життя водіїв та пішоходів, але поки на аварійних перегонах мосту Метро буде встановлено тимчасові металеві підтримуючі конструкції.
Про це у коментарі агентству УНІАН повідомив гендиректор комунальної корпорації "Київавтодор" Олександр Федоренко. Як зазначає транспортний експерт Дмитро Беспалов, і міст Метро, і міст Патона досягли абсолютно непрацездатного стану. Проте кожного дня ними їздить понад 100 тисяч транспортних засобів, незважаючи на тріщини в опорах та вкриті корозією балки. А перевірки стану мостів, які мають проводитися раз на рік, в Києві відбуваються час від часу.
Наприклад, міст Патона останнього разу інспектували ще у 2020 році. Так, проїзд ним вже досить довгий час обмежено, рух вантажівок заборонено, втім, його стан весь час погіршується. При цьому столична влада перекидає відповідальність на центральну: у серпні 2024 року вона закликала уряд негайно виділити кошти на реставрацію. Хоча фахівці попереджають - міст може обвалитися у будь-яку мить. Так влітку цього року директор Інституту електрозварювання ім. Патона Ігор Крівцун у інтерв'ю виданню LIGA.net зазначив, що міст Патона не лише перебуває в аварійному стані, а й взагалі дуже скоро стане непридатним.
Щодо мосту Метро, який мають “підтримати” металевими конструкціями, підготовчі роботи до великого ремонту, який триватиме до липня 2026 року, вже почались. В середині вересня Інформатор побував на будівельному майданчику, який облаштовано на пляжі Венеційського острова, поряд із конструкціями метромоста. Там працювала важка техніка: декілька потужних кранів вивантажували важкі металеві палі, які саме почали забивати в дно Дніпра біля берега.
Діагноз “втомлений міст” був наданий мосту Метро у 2023 році, коли тодішній очільник Київського метрополітена Віктор Брагінський визнав, що стан мосту є якщо не аварійним, то точно не бездоганним. Тоді він запевнив, що з точки зору саме метрополітену все гаразд, небезпеки для пасажирів немає, але міст треба ремонтувати. Сьогодні фахівці говорять про те, що тривалість життя обох мостів - непередбачувана, воно може закінчитися в будь-яку мить із жахливими наслідками.
Нагадаємо, ще у січні 2024-го Інформатор писав про нагадування від КМДА про те, що мости Метро та Патона в Києві офіційно перебувають у стані непрацездатності. Втім, сотні тисяч автомобілів продовжують їздити цими мостами. Ще тоді адміністрація столиці звернулася до уряду вперше з нагадуванням про необхідність проводити ремонт обох мостів, щоб уникнути транспортного колапсу у столиці.
Згодом ми розповідали, що Комунальна корпорація "Київавтодор" у травні 2024 року оголосила тендер на протиаварійні роботи на мосту Метро. Роботи триватимуть до кінця 2026 року. Коли все виконають, то компанії-підряднику мають заплатити понад 2 млрд грн.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.