Коли ремонтуватимуть міст Метро та Міст Патона в столиці: киянам пояснили, чи буде транспортний колапс

Читать на русском

Експерти розповіли, чи чекати за затори у випадку ремонту київських мостів

Читать на русском
Мости Метро та Патона в Києві тривалий час в аварійному стані
Міст Метро та міст Патона

Експерти розповіли, чи чекати за затори у випадку ремонту київських мостів

Мости Метро та Патона в Києві офіційно перебувають у стані непрацездатності. Проте наразі це не спонукало місцеву або центральну владу розпочати ремонт. Крім того, сотні тисяч автомобілів продовжують їздити цими мостами.   

Як передає LIGA.Бізнес, ще в 2017 році представники Київської державної адміністрації заявили, що за висновком комплексного спеціального обстеження загальний експлуатаційний стан моста Метро був визначений як "непрацездатний". Пізніше Державна комісія з перевірки мостових споруд, створена на виконання рішення Ради національної безпеки та оборони (РНБО), визнала аварійними мости Патона і Метро та ще кожен десятий міст в Україні.

"Я інженер і не розумію, як можна експлуатувати споруду, яку ми визнаємо офіційно за нашими нормами та стандартами непрацездатною. Це повна деградація всього інженерного. І якщо ми продовжуватимемо так і далі, я боюся, що ми просто втратимо всю свою інфраструктуру", - зазначив інженер та транспортний експерт Дмитро Беспалов.

Експерт зазначив, що міст Патона офіційно можна лише реставрувати або ремонтувати. Це пов'язано з тим, що він має статус пам'ятки архітектури. Згідно з законодавством, на такому об'єкті проводити капітальний ремонт чи реконструкцію заборонено, що ускладнює ремонтні роботи. 

"У випадку аварійної ситуації ми будемо говорити про фактично будівництво нового моста або відновлення. Поки ми думаємо, що можемо вирішувати про ремонт мостів, я дуже сильно боюся, що насправді це може вирішити якийсь випадок. Тобто, коли у нас працює те, що за класифікацією є непрацездатним, нас не має дивувати той факт, що завтра це може перестати працювати", - додав експерт.

Інженер зауважив, що зазвичай мости, які ремонтують, намагаються повність не перекривати. Тобто, проводити ремонт на одній його частині (а потім - на іншій). Проте з київськими мостами може статися інша ситуація. Це значить, що є шанс того, що у випадку ремонту обидва мости будуть вимушені повністю перекрити.     

Водночас анонімне джерело LIGA.net в Кабінеті міністрів заявило, що ремонтні роботи на аварійних мостах Києва можуть розпочати після запуску Подільського мосту.

"Київ, те, що ми зараз бачимо, активно добудовує Подільсько-Воскресенський міст. Я думаю, щойно вони запустять по ньому нормальний рух, то почнуть закривати мости на капітальний ремонт", - зазначив співрозмовник журналістів.

Міст Метро не можна відновити сучасними технологіями 

Раніше  інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин зазначав, що міст Метро в Києві має унікальну конструкцію. Через це йому також надали статус пам'ятки місцевого значення та охоронний статус. Це значить, що відновити його можна лише в такому ж вигляді, як він був раніше. 

"Просто за новітніми технологіями відновлювати не можна, змінювати зовнішній вигляд - також. Відтак, вже почали розробляти проєкт тимчасових заходів: буде влаштована підпірна система, що буде його тримати. Можливо, це буде схожим на конструкцію під Подільсько-Воскресенським мостовим переходом (під його частиною, що будувалася над руслом Дніпра), тобто, потужні труби будуть забиватися в ґрунт в руслі (Дніпра - Ред.), і вони підпиратимуть усю цю конструкцію", - зазначає Авдокушин.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.