Халепа з мостом Патона: в Кличка намагаються штурхати Кабмін, а фахівці шпетять КМДА

Один з найбільш проблемних об'єктів у Києві став причиною для чергового раунду перекидання відповідальності за розвалення інфраструктури

Міст Патона колапс інфраструктури Київ
Міст Патона почали зводити ще за часів Другої світової війни, а за часів незалежності за ним мало доглядали, що стало причиною його критичного "втомлення"

Одним з найбільш проблемних інфраструктурних об'єктів Києва є міст Патона. Проїзд ним вже досить довгий час обмежено (крайні смуги в обох напрямках непроїзні), втім, його стан весь час погіршується. Влада Києва звертається до центральної, закликаючи уряд негайно виділити кошти на реставрацію. А саму її фахівці звинувачують у спробах перекинути відповідальність на "старшого товариша": мовляв, раніше треба було рухатись, і не ігнорувати експертизи, у яких говорилося про аварійний стан споруди.

Яскрава халепа найстаршого мосту Києва 

Мосту Патона у Києві вже понад 70 років: його було зведено ще 1953-го (а почали будувати ще до початку Другої світової війни). Нині ця споруда перебуває у жалюгідному стані, навіть візуально помітні тріщини, а під самим мостом видно, як обсипався бетон, відкривши металеві конструкції, що поіржавіли та вже не здатні витримувати навіть власну вагу. Днями КМДА звернулася до уряду з "вимогою вжити заходів" щодо реставрації мосту. Листа підписав особисто Віталій Кличко - а напочатку відозви нагадав, що міст за наполяганням самого Кабміну передали для ремонту у проєкт "Велике будівництво".

"Столична адміністрація неодноразово зверталася до Мінрозвитку громад, територій та інфраструктури України, Держгентства відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області з проханням невідкладно вжити заходів із реставрації цього мосту, оскільки він має стратегічне значення для Києва. Однак протягом двох років жодних робіт для поліпшення стану споруди не проведено", - нагадали у листі від КМДА.

Ще один сигнал поступив від директора Інституту електрозварювання ім. Патона Ігоря Крівцуна. У інтерв'ю виданню LIGA.net він зазначив, що міст не лише в аварійному стані, а й взагалі дуже скоро стане непридатним. Простіше кажучи, впаде.

"За останні два роки я підписав, мабуть, три або чотири звернення до Кличка, до Шмигаля. Ми пояснюємо, шановні, міст скоро впаде. Він не обслуговувався фактично з 1953 року. Там страшна корозія, потрібно прибрати багато сміття, бо воно стає вологим і пришвидшує корозію", - зазначив Крівцун, додавши, що через корозію сильно скоротилася товщина металу нижнього пояса мосту: у деяких місцях вона вже становить 5 мм, хоч має бути втричі більшою.

Стан мосту Патона під час обстеження у 2023 році. Фото: Мінвідновлення
Стан мосту Патона під час обстеження у 2023 році. Фото: Мінвідновлення

"Спочатку ігноруєш, потім - ниєш"

Втім, фахівці-транспортники зі спільноти ГО Пасажири Києва закликають КМДА та міську владу загалом не перекидати відповідальність за власні прорахунки. Там зазначають, що ще задовго до того, як мостом обмежили рух (початок 2020-х), і навіть до того, як його визнали аварійним (2017-й), міські очільники ігнорували проблему.

"Спочатку ти ігноруєш планові роботи по утриманню моста. Потім ігноруєш результати експертиз його стану і їх висновки про необхідність термінових протиаварійних робіт. Далі не можеш почати відновлення мосту і постійно ниєш "реставрація - це складно", "треба багато погоджень" і т. п. аж поки держава не каже "ок, давайте зробимо ми". Але ж розгорається війна, державі, вочевидь, не до мосту, бо більша частина держбюджету іде на оборону", - зазначили фахівці з "Пасажирів Києва" у соцмережах.

На думку транспортних спеціалістів, міській владі варто було б припинити витрачати кошти на сумнівні проєкти на кшталт облаштування нової зони відпочинку на Оболонському острові, повернути міст Патона собі на баланс та почати протиаварійні роботи та відновлення критично важливого для Києва об'єкта. Адже у держави, якій бракує коштів на оборону, нині немає можливості взятися ще й за відновлення мосту - споруди, важливої для столиці, але у порівнянні з екзистенційними загрозами не такої вже й необхідної.

Коли КМДА почала штовхати уряд вперше, і як вирішилося питання з метромостом

Нагадаємо, ще у січні 2024-го Інформатор писав про нагадування від КМДА про те, що мости Метро та Патона в Києві офіційно перебувають у стані непрацездатності. Втім, сотні тисяч автомобілів продовжують їздити цими мостами. Ще тоді адміністрація столиці звернулася до уряду вперше з нагадуванням про необхідність проводити ремонт обох мостів, щоб уникнути транспортного колапсу у столиці.

Згодом ми розповідали, що Комунальна корпорація "Київавтодор" у травні 2024 року оголосила тендер на протиаварійні роботи на мосту Метро. Роботи триватимуть до кінця 2026 року. Коли все виконають, то компанії-підряднику мають заплатити понад 2 млрд грн.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube