Службова недбалість та збитки на 138 млн грн: екскерівнику Київського метрополітену повідомлено про підозру

Йому інкримінують неналежне утримання тунелю на перегоні між станціями метро Деміївська - Либідська, яке призвело до аварії та зупиненню руху поїздів на цій ділянці в грудні 2023 року

аварія в тунелі київське метро
Ремонт в тунелі тривав більше півроку та обійшовся в майже 400 млн грн

Подільська окружна прокуратура Києва повідомила про підозру колишньому керівнику КП “Київський метрополітен” за фактом неналежного виконання службових обов'язків. Саме його недбалість призвела до тяжких наслідків, і саме він, вважає слідство, має відповідати за підтоплення тунелю між станціями "Деміївська" та "Либідська". Аварії передувало поступове руйнування окремих елементів тунелю, куди потрапляла вода, поява сталактитів, вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю впродовж тривалого часу.

Про це 12 листопада 2024 року повідомила пресслужба Київської міської прокуратури. У відомстві не називають прізвища, проте відомо, що впродовж майже 10 років - з літа 2014-го по березень 2024 року Київський метрополітен очолював Віктор Брагінський. Щоправда, його тепер ще треба розшукати: за інформацією прокуратури, на заздалегідь направлені повістки про виклик він не з’явився, тож повідомлення про підозру йому було надіслано на офіційні адреси реєстрації та проживання. Але поки правоохоронці вживають заходів для встановлення його місця перебування, адже відповідати є за що.

“Неналежне виконання службових обов’язків колишнім керівником комунального підприємства призвело до розгерметизації тунелю, наявності тріщин у стінах тунелю та його подальшого підтоплення на ділянці київського метро в межах Оболонсько-Теремківської лінії. Так, керівник мав проводити оцінку ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об’єктах КП “Київський метрополітен”, вживати заходи щодо забезпечення довгострокової служби штучних споруд та запобігати появі їхніх несправностей, а також призначати комісію для проведення спеціальних оглядів, обстежень та спостережень за дефектними, ослабленими конструкціями та спорудами станцій Оболонсько-Теремківської лінії Київського метрополітену”, - йдеться у повідомленні Київської міської прокуратури.

Через аварійний стан тунелю рух поїздів Оболонсько - Теремківською лінією метро на відрізку між станціями метро “Либідська” та “Деміївська” було зупинено 8 грудня 2023 року, а відновлено після ремонту 11 вересня 2024-го. Після проведених експертиз слідство встановило, що експлуатація тунелю метро довгий час була неналежною та не відповідала будівельним нормам та правилам. А службова недбалість колишнього керівника Київського метрополітену лише за період з грудня 2023 року до березня 2024 року завдала міському бюджету збитків у розмірі понад 138,5 млн грн. КП “Київський метрополітен” через закриття станцій метро недоотримав майже 26 млн грн.

Згідно зі санкцією статті колишньому керівнику столичної підземки загрожує позбавлення волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п'ятдесяти до семисот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого. Звісно, якщо його місце перебування виявиться на території України, а не за кордоном.

Що відбувалося у тунелі між Деміївською та Либідьскою впродовж останнього року

Нагадаємо, після аварії, що трапилася напочатку грудня 2023 року, тунелі продовжували наповнюватись водою. Ми уважно стежили за станом "проблемної" ділянки тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївською". Так, інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, що постійно розповідав про тунель, стверджував, що на "синій" лінії постійно велися роботи з ліквідації протікань.

Також ми неодноразово писали про загальний хід будівельних робіт на "синій" лінії між ст.м. "Либідська" та "Деміївською". Ціна усіх робіт, включно з демонтажем старих конструкцій, встановленням нових, проєктом тощо перевищила 400 млн грн. Дату запуску поїздів посували декілька разів: на початку ремонту міська влада стверджувала, що завершити ремонт можна за пів року. Як саме "рухали" дату, розповів Інформатор.

Зрештою, наприкінці липня 2024-го Інформатор написав про хід будівельних робіт на Деміївській площі у Києві. Там нарешті почалися роботи з будівництва нової ділянки тунелю замість тієї, що була демонтована після того, як її визнали аварійною. Працівники компанії-підрядника вже почали складати каркас для бетонування конструкцій тунелю. А напередодні будівельники вже заклали під майбутній тунель основу та плиту з кількох шарів армованого бетону.

Також у липні Подільський районний суд Києва відправив під домашній арешт головного інженера, в.о. начальника Київського метрополітену Віктора Вигівського. Йому інкримінували неналежне утримання тунелю біля метро "Деміївська", яке призвело до аварії у тунелі в грудні 2023 року.

А у перших числах вересня 2024-го ми розповіли про те, що на перегоні між станціями метро "Либідська" та "Деміївською" тривала тестова обкатка поїздів і пусконалагоджувальні роботи. Метрополітенівці перевіряли та тестували системи безпеки руху потягів. Серед іншого, йдеться про сигналізацію, зв'язок і систему автоматичного регулювання швидкості руху поїздів. Роботи завершили вже до 12 вересня, коли тунелем запустили рух.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube