Магічна дата: як еволюціонували обіцяні владою півроку, визначені для ремонту аварійного тунелю метро

Читать на русском

Одразу після закриття проблемної ділянки столичні посадовці досить вільно рухали дату, зсуваючи її то на червень, то далеко за вересень, зрештою, визначили "золоту середину": метро здадуть напочатку осені

Читать на русском
Ремонт аварійної ділянки метро тунель дати Кличко
Дату здачі "проблемної" ділянки тунелю в експлуатацію декілька разів зсовували, втім, остаточною є "початок осені". Фото: Павло Авдокушин

Одразу після закриття проблемної ділянки столичні посадовці досить вільно рухали дату, зсуваючи її то на червень, то далеко за вересень, зрештою, визначили "золоту середину": метро здадуть напочатку осені

Дата здачі тунелю метро між ст.м. "Либідська" та "Деміївською" у Києві була ще раз підтверджена нинішним очільником підземки. В.о. начальника КП "Київський метрополітен" Віктор Вигівський наголосив, що аварійну ділянку тунелю відремонтують, а самим тунелем - запустять рух поїздів напочатку осені. Роботи, каже він, тривають цілодобово, а після їх завершення проведуть тестові пуски, вже після яких відновлять рух поїздів остаточно.

Таку дату - "початок осені" - називають різні посадовці та навіть мер, Віталій Кличко, останні декілька місяців. Відтак, розуміння мети та засобів сформувалося остаточно, зроблені усі необхідні дослідження, а робітники - мають кваліфікацію для проведення робіт. Але так було не завжди. Коли 8 грудня на ділянці метро сталася аварійна ситуація (власне, її закрили саме заради того, щоб аварії не було), влада стверджувала, що до запуску підземки у повному обсязі потрібно "попередньо" півроку.

Відтак, першою датою був червень цього року. Пізніше дату зсували в одну та іншу сторону декілька разів. А експерти називали безліч умов, за яких метро можуть запустити, а можуть - і відкласти ремонт "у довгий ящик". Інформатор вирішив згадати усі етапи узгодження остаточної дати та строків відновлення руху "синьою" лінією.

Які дати здачі тунелю називалися і хто це робив

Вперше версія з 6 місяцями, необхідними для проведення ремонту, пролунала ще 8 грудня. Її не довірили озвучувати комусь із посадовців, а просто повідомили на сайті КМДА - із зазначенням, що йдеться про "попередні розрахунки". Після цього дату ще раз повторив вже Віталій Кличко у ефірі ТРК "Київ", зазначивши, що спекуляцій багато, а строк може бути "як більшим, так і меншим".

26 січня пролунала вже більш зважена заява тодішнього директора КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського та голови Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслана Кандибора. Обидва провели "виїзне засідання" тимчасової контрольної комісії Київради прямо у проблемному тунелі метро та пообіцяли: рух може бути відновлений "орієнтовно на кінець червня-липень" (слова Руслана Кандибора). Відтак, обидва "відміряли" ті ж півроку від дати початку ремонтних робіт.

В останні дні січня дату назвав вже Максим Шкіль, CEO холдингу MS Capital, до якого входить підрядник ТОВ "ГК "Автострада" - підрядник на будівництві. Він сказав, що відновлення перегінного тунелю "плануємо завершити восени 2024 року". Відтак, він вже не так оптимістично оцінив перспективи, і назвав більш реалістичну дату, зважаючи на обсяги робіт.

Наприкінці лютого очільник Дептрансу Руслан Кандибор назвав вже нові строки, так, ремонт тунелю зможуть завершити до кінця літа. Проте назвав і умову: якщо на об'єкт не будуть постійно ходити "помічники" - делегації від різних органів влади тощо. А також поскаржився на те, що довелося довго узгоджувати перенесення різноманітних кабелів держструктур - РНБО, ДТЕК, Укртелекому, СБУ, ППО тощо.

У березні цікаву заяву зробив колишній голова Києва, Леонід Косаківський, якому добре відомі строки та умови будівництва у підземці - він особисто здавав станції "зеленої" лінії метрополітену у Києві в 90-ті. Він поставив усі перелічені попередньо дати під сумнів, сказавши, що у обіцяні півроку будівельникам не вкластися. Станом на кінець березня, за його словами, не було навіть проєкту ремонту - відтак, строки буде зірвано, і, ймовірно, тунель здадуть у середині або наприкінці осені.

Зрештою, 5 червня Віталій Кличко зробив заяву про те, що ремонт ділянки йде без збоїв по часу, а ранше озвучені терміни будуть дотримані. Себто, тунель відкриють напочатку осені, - додав очільник столиці.

Погана пам'ять: у метро Києва "забули" забронювати машиністів та перевірити, чи аварія сталася через забудовників

Нагадаємо, днями Інформатор повідомляв, що у київському метро змушені зменшувати кількість поїздів на лініях через мобілізацію їхніх працівників та відсутність бронювання. На одній тільки "зеленій" лінії метро з 1 червня знімуть одназу 8 поїздів (або чотири пари), і замість 22 пар будуть їздити лише 18. Також критичною є ситуація з депо: ймовірно, з початку літа буде закрито пункт технічного обслуговування (ПТО) на ст.м. "Лісова". Це також зменшить кількість поїздів на лінії на 8 поїздів.

Також ми писали, що київський метрополітен не планує проводити експертизу щодо можливого впливу будівництва, що знаходиться поряд з аварійним тунелем "Либідська" -"Деміївська", на закриття лінії підземки. Попри те, що транспортна комісія Київради зверталася до КП "Київський метрополітен" із запитом щодо проведення такої експертизи, її немає у фінальному переліку послуг у документі між КП та Науково-дослідною судово-експертною установою.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.