Одразу після закриття проблемної ділянки столичні посадовці досить вільно рухали дату, зсуваючи її то на червень, то далеко за вересень, зрештою, визначили "золоту середину": метро здадуть напочатку осені
Дата здачі тунелю метро між ст.м. "Либідська" та "Деміївською" у Києві була ще раз підтверджена нинішним очільником підземки. В.о. начальника КП "Київський метрополітен" Віктор Вигівський наголосив, що аварійну ділянку тунелю відремонтують, а самим тунелем - запустять рух поїздів напочатку осені. Роботи, каже він, тривають цілодобово, а після їх завершення проведуть тестові пуски, вже після яких відновлять рух поїздів остаточно.
Таку дату - "початок осені" - називають різні посадовці та навіть мер, Віталій Кличко, останні декілька місяців. Відтак, розуміння мети та засобів сформувалося остаточно, зроблені усі необхідні дослідження, а робітники - мають кваліфікацію для проведення робіт. Але так було не завжди. Коли 8 грудня на ділянці метро сталася аварійна ситуація (власне, її закрили саме заради того, щоб аварії не було), влада стверджувала, що до запуску підземки у повному обсязі потрібно "попередньо" півроку.
Відтак, першою датою був червень цього року. Пізніше дату зсували в одну та іншу сторону декілька разів. А експерти називали безліч умов, за яких метро можуть запустити, а можуть - і відкласти ремонт "у довгий ящик". Інформатор вирішив згадати усі етапи узгодження остаточної дати та строків відновлення руху "синьою" лінією.
Вперше версія з 6 місяцями, необхідними для проведення ремонту, пролунала ще 8 грудня. Її не довірили озвучувати комусь із посадовців, а просто повідомили на сайті КМДА - із зазначенням, що йдеться про "попередні розрахунки". Після цього дату ще раз повторив вже Віталій Кличко у ефірі ТРК "Київ", зазначивши, що спекуляцій багато, а строк може бути "як більшим, так і меншим".
26 січня пролунала вже більш зважена заява тодішнього директора КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського та голови Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслана Кандибора. Обидва провели "виїзне засідання" тимчасової контрольної комісії Київради прямо у проблемному тунелі метро та пообіцяли: рух може бути відновлений "орієнтовно на кінець червня-липень" (слова Руслана Кандибора). Відтак, обидва "відміряли" ті ж півроку від дати початку ремонтних робіт.
В останні дні січня дату назвав вже Максим Шкіль, CEO холдингу MS Capital, до якого входить підрядник ТОВ "ГК "Автострада" - підрядник на будівництві. Він сказав, що відновлення перегінного тунелю "плануємо завершити восени 2024 року". Відтак, він вже не так оптимістично оцінив перспективи, і назвав більш реалістичну дату, зважаючи на обсяги робіт.
Наприкінці лютого очільник Дептрансу Руслан Кандибор назвав вже нові строки, так, ремонт тунелю зможуть завершити до кінця літа. Проте назвав і умову: якщо на об'єкт не будуть постійно ходити "помічники" - делегації від різних органів влади тощо. А також поскаржився на те, що довелося довго узгоджувати перенесення різноманітних кабелів держструктур - РНБО, ДТЕК, Укртелекому, СБУ, ППО тощо.
У березні цікаву заяву зробив колишній голова Києва, Леонід Косаківський, якому добре відомі строки та умови будівництва у підземці - він особисто здавав станції "зеленої" лінії метрополітену у Києві в 90-ті. Він поставив усі перелічені попередньо дати під сумнів, сказавши, що у обіцяні півроку будівельникам не вкластися. Станом на кінець березня, за його словами, не було навіть проєкту ремонту - відтак, строки буде зірвано, і, ймовірно, тунель здадуть у середині або наприкінці осені.
Зрештою, 5 червня Віталій Кличко зробив заяву про те, що ремонт ділянки йде без збоїв по часу, а ранше озвучені терміни будуть дотримані. Себто, тунель відкриють напочатку осені, - додав очільник столиці.
Нагадаємо, днями Інформатор повідомляв, що у київському метро змушені зменшувати кількість поїздів на лініях через мобілізацію їхніх працівників та відсутність бронювання. На одній тільки "зеленій" лінії метро з 1 червня знімуть одназу 8 поїздів (або чотири пари), і замість 22 пар будуть їздити лише 18. Також критичною є ситуація з депо: ймовірно, з початку літа буде закрито пункт технічного обслуговування (ПТО) на ст.м. "Лісова". Це також зменшить кількість поїздів на лінії на 8 поїздів.
Також ми писали, що київський метрополітен не планує проводити експертизу щодо можливого впливу будівництва, що знаходиться поряд з аварійним тунелем "Либідська" -"Деміївська", на закриття лінії підземки. Попри те, що транспортна комісія Київради зверталася до КП "Київський метрополітен" із запитом щодо проведення такої експертизи, її немає у фінальному переліку послуг у документі між КП та Науково-дослідною судово-експертною установою.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.