Вода все ще потрапляє до проблемного тунелю в метро Києва, - експерт розповів, що там відбувається зараз

Інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин стверджує, що у тунелях на "синій" лінії метро у Києві велися постійні роботи з ліквідації протічок

Ремонт тунелю метро у Києві
Павло Авдокушин стверджує, що у тунелях "синьої" лінії метро намагалися не допускати протічок води

Обсяги води, що потрапляють всередину "проблемної" ділянки тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївською", зменшились від початку січня. А у сусідньому тунелі, який не було виведено з експлуатації, наявні сліди ліквідації протічок. Відтак, це протирічить висновкам, що оприлюднила днями фахівчиня національного наукового центру "Інститут судових експертиз імені Бокаріуса" Вікторія Булавіна.

Нагадаємо, експертка заявила в ефірі телемарафону "Єдині новини", що Керівництво КП "Київський метрополітен" та очільники Департаменту транспортної інфраструктури Києва не контролювали стан метро, зокрема, проблемної ділянки на "синій" лінії підземки столиці. Щоб розібратись у ситуації, Інформатор поставив питання інфраструктурному оглядачу Павлу Авдокушину, який днями вже втретє відвідав "проблемну" ділянку тунелю.

"Минулого разу, 8 січня, я показував (у відео - Ред.) тік води десь 30 сантиметрів шириною і глибиною в 3-4 сантиметри. Вчора я побачив там 1-1,5 сантиметри. Розуміємо, що тунель пошкоджений, і вода потрапляє не лише через стики у блоках тунелю, а і через тріщини, які утворилися в тунелі. Але води стало менше, за моїми спостереженнями", - зазначив Авдокушин у коментарі.

Оглядач пояснив, що припинити протічки повністю майже неможливо, через те, що самі тунелі прокладені у водонасичених ґрунтах. Стики блоків оправи - конструкції не на сто відсотків герметичні, щось, та й просочиться.

"Для цього й існують технічні служби, які моніторять протічки, і ліквідують їх: ті, де вода потрапляє на певне електричне устаткування - в першу чергу, а якщо десь просто сочиться по стінах - у плановому порядку", - каже Авдокушин.

За словами інфраструктурного оглядача, йому вдалося відвідати також лівий тунель метро, який зараз придатний для використання. По цьому тунелю вночі переганяють потяги у депо - а далі повертають на працюючу частину лінії. Авдокушин стверджує, що у цьому тунелі теж є протічки води, проте більш старі, ніж у "проблемному" лівому тунелі.

"І от я чув (від Вікторії Булавіної з Інституту судових експертиз - Ред.), що вода там "безконтрольно" тече у тунелях - проте у тунелі є сліди того, що протічки води ліквідувалися. І це явно робилося не зараз, коли проблема стала нагальною, а робиться постійно. Не знаю, що там було 5-10 років тому, але сліди ліквідації протічок дійсно вказують на те, що в тунелі ведеться робота, і протічки ліквідуються", - резюмував Авдокушин.

Якими будуть етапи відновлення "проблемної" ділянки

Нагадаємо, днями експертка національного наукового центру "Інститут судових експертиз імені Бокаріуса" Вікторія Булавіна заявила, що керівництво КП "Київський метрополітен" та очільники Департаменту транспортної інфраструктури Києва не контролювали стан метро, зокрема, проблемної ділянки. Експертиза показала невідповідність приміщень метрополітену вимогам протипожежної безпеки. Також на найбільш складних ділянках не було встановлено системи раннього оповіщення.

Наступними етапами ремонту після обстеження і надання висновків фахівцями, як пояснює професор кафедри архітектурних конструкцій Київського національного університету будівництва й архітектури Володимир Скочко, буде укладення проєктної документації для об'єкту. Після чого компанія, яку задіять безпосередньо у відновлювальних роботах (наразі це ТОВ "ГК "Автострада" - Ред.), буде складати власний проєкт виконання будівельно-монтажних робіт. Тільки після цього почнуться безпосередньо відновлювальні роботи у тунелі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube