Багато тріщин з'явилися одночасно: начальник метро Києва визнав аварію у тунелі синьої лінії

Читать на русском

Віктор Брагінський не вважає, що причиною аварійності стала забудова навколо метрополітену і стверджує, що проблема в проєкті чи процесі будівництва лінії

Читать на русском
Закриття станцій київського метрополітену
Директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський каже, що 6 станцій закрили через "фактор раптовості"

Віктор Брагінський не вважає, що причиною аварійності стала забудова навколо метрополітену і стверджує, що проблема в проєкті чи процесі будівництва лінії

Перші тріщини на ділянці тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївська" з'явилися у березні 2011 року, через кілька місяців після відкриття частини "синьої" лінії метро. Відтак, проблеми з'явилися через помилки в проєктуванні, чи будівництві тунелів. А закриття ділянки пов'язане з раптовою і одночасною появою нових тріщин у великій кількості.

Про це розповів очільник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський в інтерв'ю lb.ua. За його словами, головну роль у рішенні про закриття шести станцій метро відіграла поява нових тріщин у тунелі. А пришвидшила прийняття цього рішення раптовість, з якою стали з'являтися пошкодження.

"Якщо в тунелі з'являється тріщина, служба цю тріщину ліквідовує, тунель працює у звичайному режимі. Але коли з’явилася одна, її ліквідували, а поруч ще три-чотири одночасно намітилися — оце вже фактор раптовості... Багато тріщин з'явилося одночасно, і наші служби самостійно не могли зупинити їх. Після того, як розкриють котлован і ми зможемо добратися до тунелю з поверхні, побачимо, чи є там гідроізоляція, чи є хімзакріплення ґрунтів тощо", - зазначив директор столичного метрополітену.

За словами Брагінського, після 2011-го року тріщини на проблемній ділянці фіксувалися ще 2019 року, а потім - у червні 2023 року. Служба з утримання тунелів поінформувала керівництво КП "Київський метрополітен" про наявні проблеми. Після цього було вжито заходів з обмеження швидкості руху. А через два дні, за кілька днів до закриття тунелів метро, було представлено висновки Київського державного НДІ будконструкцій.

"Він дав висновок, що тунель аварійний, іде деформація. Я відразу повідомив Поворозника про те, що треба збирати комісію... Усе відбувалося дуже швидко. Ми планували закрити рух на ділянці із суботи (9 грудня). Але довелося вже у п'ятницю (8 грудня), оскільки під час додаткового обстеження, яке провели десь близько 12 години, після ранкової години пік, виявили ще одну дуже велику тріщину", - розповідає Віктор Брагінський.

За словами посадовця, наразі науковці проводять вишукувальні роботи з геологічних та геодезичних досліджень. Їхнім завданням є з'ясувати причини раптової появи тріщин у тунелі, що, згідно з державними будівельними нормами, мав би слугувати не менше за 250 років. При цьому Брагінський відповів на закиди численних експертів та фахівців про можливість впливу довколишньої забудови на тунелі метро.

"Конкретно ця ділянка під Деміївським ринком. Там немає будівництва. Тобто я не вважаю, що саме будівництво могло вплинути. Але ми дочекаємося, коли профільні фахівці зроблять свій висновок... Коли проходять будівництва поряд з лінією метрополітену, їхній проєкт маж передбачати всі ДБН. Якщо проєкт їм відповідає, ми його погоджуємо", - каже очільник метро столиці.

Сказати, скільки часу піде на ремонт тунелю, Брагінський наразі не може через складність ділянки, у якій знаходиться велика кількість мереж: більше, ніж 120 кабелів Київпастрансу, Київсвітла, водоканалу, ДТЕК, Укртелекому тощо. А от щодо інших станцій, на яких було помічено воду чи підтоплення, директор КП стверджує: проблем немає - ані на станціях Оболоні, ані на "Олімпійській" чи "Академмістечку". Вода, за його словами, може і крапати зверху, чи збиратися в лотку для води між коліями, втім, людям це ніяк не загрожує. 

Як повернути кошти, витрачені на зайві поїздки та яким буде новий тунель

Нагадаємо, днями Інформатор давав детальну інструкцію про те, як отримати назад зайві поїздки, витрачені пасажирами транспорту, що дублює зачинені станції метрополітену. У застосунку "Київ Цифровий" пояснюють: процес відбуватиметься автоматично, через добу після того, як було здійснено поїздку.

Також ми розкрили подробиці проєкту нового тунелю, що покладуть на місце пошкодженої ділянки довжиною 27 метрів. Попередньо, він буде монолітним і квадратним, стверджує інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.