Київський метрополітен забув забронювати машиністів: знімають 16 потягів, інтервал руху збільшиться

Читать на русском

На підземку чекає колапс через відсутність мобілізації співробітників: наразі не вистачає вже 83 машиністи, 48 електромеханіків, 161 слюсарів і токарів; як це скажеться на роботі метро та інтервалах між потягами

Читать на русском
У Києві метро знімає 16 потягів і закриває депо через не-бронювання співробітників
Поїхати зі станцій, цитуючи Віталія Кличка, "не тільки лиш усі, мало хто зможе"

На підземку чекає колапс через відсутність мобілізації співробітників: наразі не вистачає вже 83 машиністи, 48 електромеханіків, 161 слюсарів і токарів; як це скажеться на роботі метро та інтервалах між потягами

У Київському метро змушені зменшувати кількість поїздів на лініях через мобілізацію їхніх працівників та відсутність бронювання. На одній тільки "зеленій" лінії метро з 1 червня знімуть одназу 8 поїздів (або чотири пари), і замість 22 пар будуть їздити лише 18. Також критичною є ситуація з депо: ймовірно, з початку літа буде закрито пункт технічного обслуговування (ПТО) на ст.м. "Лісова". Це також зменшить кількість поїздів на лінії на 8 поїздів.

Своєю чергою, ці заходи призведуть до збільшення інтервалів між курсуванням потягів метро. Поїхати зі станцій, цитуючи Віталія Кличка, "не тільки лиш усі, мало хто зможе". Та наскільки це критично насправді, і чому взагалі так сталося, - розібрався Інформатор.

Знімають 16 поїздів на двох лініях

Про кричущу ситуацію з відсутністю бронювання фахівців КП "Київський метрополітен" повідомили у ГО "Пасажири Києва" та Центрі транспортних стратегій. Поки дані стосовно зменшення парності поїздів стосуються двох із трьох ліній, причому на обидвох знімуть одразу по 8 составів.

За даними ГО "Пасажири Києва", з 1 червня КП "Київський метрополітен" закриє ПТО на ст.м. "Лісова". Це зменшить парність поїздів з 24 до 20 пар на годину. Аналогічне зменшення із 24 пар до 18 чекає на "зелену" лінію, стверджують у ЦТС, посилаючись на слова одного з машиністів метро, відеоскаргу якого виклали на сторінці Київської транспортної спільноти у Facebook.

На практиці це означатиме збільшення інтервалів між потягами. Так, на "червоній" лінії вони складатимуть вже не 2,5 хвилин, а 3 хвилини у години пік. На "зеленій" - так само відбудеться збільшення інтервалів, а місткості потягів не буде вистачати на те, щоб розвезти пасажирів зранку та ввечері.

"Якщо зараз люди не поміщаються до поїздів в годину пік на ст.м. "Видубичі", лишаються на платформі, то буде ще гірше - люди будуть не влазити вже на ст.м. "Позняки". І ввечері - так само", - каже машиніст.

Машиністів та робітників депо ніхто не бронює

Причиною, як стверджують у ГО "Пасажири Києва" та ЦТС, є відсутність бронювання працівників з боку керівництва КП "Київський метрополітен". Так, на роботу депо "Дарниця" і ПТО вже не вистачає слюсарів і майстрів (а одне лише депо не зможе обслужити велику кількість рухомого складу). Машиніст, який записав відозву, підтверджує: бронювання немає.

"Абсурдність ситуації в тому, що ніхто бронюванням не займається. І ще - в тому, що коли я піднімаюсь (з метро - Ред.) попити каву, там стояли по 15 співробітників поліції і ТЦКшників, які діляться і купками перекривають виходи з підземного переходу. А машиніста треба рік навчати, і не факт, що він покаже нормальний рівень знань. Керівництво не зацікавлене в тому, щоб підприємство нормально працювало", - стверджує машиніст.

Інформатор звернувся до КП "Київський метрополітен" та КМДА із інформаційним запитом з проханням прокоментувати ситуацію. Також ми попросили розповісти про дійсну ситуацію з бронюванням: скільки співробітників мають захист від мобілізації (хоча б у відсотках). На момент публікації відповіді ми ще не отримали. Але у четвер, 30 травня, метро опублікувало повідомлення на своїй офіційній сторінці, де-факто, підтвердивши дефіцит робітників: не вистачає загалом 83 машиністи, 48 електромеханіків, 161 токарів і слюсарів.

"Причиною збільшення кількості вакансій є частково вимушена міграція, специфіка професій і мобілізаційна робота у зв’язку з воєнним станом... Враховуючи поточну кадрову ситуацію, найближчим часом будуть змінені графіки руху поїздів на всіх лініях підземки. Інтервали між поїздами будуть збільшені орієнтовно на одну хвилину в між "пік" та на 45 секунд у "пікові" години", - зазначили у КП "Київський метрополітен".

Також у КП "Київський метрополітен" зазначили, що проводять "посилену кадрову роботу", намагаючись залучати до роботи випускників закладів профільної освіти та міські центри зайнятості. Проте очевидно, що такі заходи спрацюють тільки "на довгу дистанцію": закрити дефіцит сьогодні неможливо, оскільки тих-таки машиністів треба навчати мінімум рік.

Будівництво лінії метро на Виноградар знову відклалося, а будмайданчик зяє пусткою - репортаж

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що ще у середу, 29 травня 2024 року, мав відбутися аукціон з вибору компанії, яка добудує метро на ж/м Виноградар у Києві. Але з цим доведеться зачекати. Один з учасників конкурсу звернувся зі скаргою на умови торгів до Антимонопольного комітету. Засідання призначили на 4 червня цього року. Тому поки немає висновків комітету, проведення тендеру призупинили.

А тим часом будмайданчик по "зеленій" лінії метрополітену, де мала б розташуватися ст.м. "Мостицька", проростає зеленню. Там припадають брудом залишки дороговартісного обладнання. Інформатор навідався на будмайданчик того, що мало б стати станцією метро, щоб подивитися, наскільки готове обладнання до відновлення будівництва, про яке заявляє КП "Київський метрополітен".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.