Якщо не зупинимо хижацьку забудову - буде біда: перший міський голова Києва про колапс в метро

Читать на русском

Леонід Косаківський вважає, що справжніми винуватцями закриття 6 станцій "синьої" гілки метро є забудовники та міські чиновники, що підписали їхні дозволи

Читать на русском
Проблеми з забудовою столиці
Колишній очільник столиці вбачає інфраструктурний колапс міста в "хижацькій" забудові

Леонід Косаківський вважає, що справжніми винуватцями закриття 6 станцій "синьої" гілки метро є забудовники та міські чиновники, що підписали їхні дозволи

Закриття 6 станцій метро на "синій" гілці та пов'язаний з ним транспортний колапс в Голосіївському районі столиці є наслідком навантаження на інфраструктуру столиці. Воно, у свою чергу, посилилося в рази через безконтрольну забудову, що почалася у Києві з 1996 року. Так вважає колишній міський голова, очільник міськвиконкому та голова КМДА в 90-ті роки Леонід Косаківський.

В дописі на Facebook колишній очільник міста стверджує, що з'ясування конкретних причин надзвичайної ситуації з розгерметизацією тунелю метро відноситься до компетенції правоохоронців та профільних спеціалістів. Це, на його думку, можуть бути і прорахунки проєктувальників, і неякісне виконання робіт підрядниками, і недогляд в ході експлуатації, і інші, в тому числі, природні, чинники. Втім, екс-посадовець закликає дивитися в суть проблеми.

"А вона в тому, що міська інфраструктура вже не витримує шаленого навантаження на неї внаслідок хижацької забудови починаючи з 1996 року. Раніше були тривожні дзвіночки. Тепер вже лунає набат. І якщо ми не зупинимо жадібних "злобудовників", буде біда", - стверджує Леонід Косаківський.

Урбаністичне безумство над метро

Екс-міський голова Києва звертає увагу на "урбаністичне безумство" на поверхні проблемного перегону між ст.м. "Либідська" і "Деміївська". Там, нагадаємо, розташовано як ТРЦ "Ocean Plaza", так і ЖК "Французский квартал", і ряд інших об'єктів. Саме там зараз будується друга черга ТРЦ. Косаківський пише, що однією з причин ризику втрати стійкості тунельних споруд зараз, за висновками комісії КМДА з ТЕБ та НС, могло бути навантаження на тунельну оправу. А згідно з державними будівельними нормами проєктування тунелів до навантажень і впливів на оправу тунелів відносяться, в т.ч. тиск ґрунту і вага будівель і споруд, які перебувають у зонах впливу на оправу тунелю.

"Тут і до ворожки не ходи, щоб зрозуміти — ті тонни й тонни бетону, заліза і скла, що давлять на ґрунт над цією аварійною ділянкою тунелю, не могли не спровокувати те, що сталося. Кожна проблема має своє прізвище та імʼя по-батькові. Тому треба було б хоча б один раз зʼясувати, хто ці "герої", хто підписував дозволи та документи на усі споруди в цьому мікрорайоні, хто їх господарі, і примусити їх сплатити за всі збитки, що понесуть місто і кияни через ліквідацію цієї надзвичайної ситуації та її наслідків. Хай там як, але з цим усім свавіллям забудовників треба врешті-решт закінчувати", - закликає колишній міський голова.

Косаківський згадує, що в 90-ті роки "плече" київській владі підставляла влада центральна - і перший президент, Леонід Кравчук, і другий, Леонід Кучма, турбувалися про Київ, визначали спільно з міською владою найпроблемніші соціально-економічні питання та загрози. Так, за словами колишнього очільника Києва, у 1993-1995 рр. в експлуатацію було здано 2,5 млн кв.м. житла, тобто 41,4 тисячі нових квартир для 44,9 тис сімей. Щодня ордери на квартири отримували 42 родини, нагадує він.

"Часу для дій вже майже не залишається. Інфраструктурний колапс, про який багато говорили, і я весь час попереджав останні 25 років про його загрозу, вже ось він. Щоб не було зовсім пізно", - пророкує Косаківський.

Київ потерпає від техногенних аварій

Нагадаємо, в останні тижні Київ переживає десятки великих і малих техногенних аварій. Через розгерметизацію тунелю на перегоні між ст.м. "Либідська" і "Деміївська" 8 грудня було закрито одразу 6 станцій метро, що спричинило справжній транспортний колапс для району, де мешкає приблизно кожен десятий киянин.

11 грудня на вул. Лютеранській в самому центрі міста, поблизу урядового кварталу, впала підпірна стіна, через що загинув один робітник, та постраждав ще один. В той же день на вул. Олекси Тихого поблизу ст.м. "Шулявська" в Солом'янському районі міста стався прорив труб водопостачання. А 12 грудня на деякий час зупинилася лінія швидкісних трамваїв через проблеми з рейками.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.