Ділянка синьої гілки, яку затопило була проблемною 12 років
Директор департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор вважає, що в метро не відбулося надзвичайної ситуації. Відбулася лише загроза надзвичайної ситуації. І що влада зробила все для того, щоб її випередити і зупинити, щоб не було людських жертв, руйнувань інших споруд. Про це він розповів в інтерв’ю NV.
За словами Руслана Кандибора об'єм води, що самостійно виходить на поверхню тунелю метро збільшився з кінця листопада цього року. Це помітили фахівці і інженери, почали бити на сполох, вживали першочергові заходи щодо герметизації стиків.
«Такі випадки завжди в метро є, це передбачено всіма ДБНами при будівництві - те, що в метро просочується вода. Але потік води не зменшувався і почало виносити ґрунт, пісок. Побачили тріщини і вирішили долучити до цього Науково-дослідний інститут будівельних конструкцій. Він попередньо зробив висновок, що є загроза, може бути руйнування тунелю, може бути аварія з потягом метро, внаслідок чого може бути надзвичайна ситуація. Через що було прийнято рішення зупинити рух, щоб далі нікого не наражати на небезпеку», - розповів директор департаменту.
Він зауважив, що ця проблемна ділянка метро виникла через три місяці після відкриття. В березні 2011 року вже з’явилися перші тріщини, і це зафіксовано в журналі.
«І так ще впродовж 12 років ця ділянка була проблемною, там просочувалася вода і вона так існувала. Тобто прогресу руйнувань не було, виносу ґрунту не було, але постійно були тріщини, просочування і з того часу вже фіксували певні порушення герметичності тунелю, ще з 2011 року», - сказав Кандибор.
Перш ніж відповісти на це питання, Руслан Кандибор розповів про деякі технічні деталі функціонування метро.
«Це підземні тунелі, які мають постійні проблеми з ґрунтовими водами, тому що йдуть дощі, ґрунти перезволожуються, десь сухіше літо, є постійне просочування води. В цілому в тунелі в мережі метро передбачені дренажні водовідвідні колодязі, водовідвідні лотки і викачувальні станції. Це звичайний режим роботи метрополітену, це передбачає, що є таке підтоплення. У випадку настання таких надзвичайних подій в метрополітені передбачені гідрозатвори, двері, які передбачають герметичність і не дають можливість воді потрапити вздовж по лінії тунелю чи на інші станції. Це також передбачено всіма стандартами, всіма нормами», - зауважив він.
А щодо проблемних ліній, то серед таких Кандибор назвав лінію, яка йде на Оболонь. Там є певна ділянка, сказав він.
«Є в нас різні ділянки, десь водичка просочується. Є ділянки, де ми планово вже напрацьовуємо проєктні роботи, щоб це ліквідовувати зовні», - повідомив директор департаменту.
Також він запевнив, що ризику обвалу на ділянці Деміївська — Либідська немає.
За словами Руслана Кандибора висновки транспортники отримали від Науково-дослідного інституту будівельних конструкцій.
«Він зробив попередні висновки щодо кріплення тунелю зсередини, щоб не відбулося руйнування. Ми зараз проводимо певні консультації з багатьма іншими ліцензованими структурами, які можуть нам дати об'єктивний проєкт, об'єктивний інженерний висновок, що робити ззовні. Це, перш за все, геологія, ми це розуміємо. Ми вже у найближчі 2−3 дні будемо бурити свердловини. Тільки нам мають дати прив’язку в яких місцях, щоб розуміти, що відбувається з ґрунтами і наскільки об'ємна ділянка», - сказав Кандибор.
Щодо часу на відновлення цієї ділянки метро, то директор департаменту назвав строк до 6 місяців.
«Ми виходили тільки з тих об'ємів, які необхідно виконати, що треба буде провести. По об'єктивних нормах це до 6 місяців. Завдання від міського голови — це зробити якомога швидше. Але ми розуміємо так: як тільки в нас будуть проєктні рішення, як тільки будуть висновки і чітке розуміння, що ми робимо, тоді ми можемо сказати про терміни. Я думаю, що максимум — це пів року», - вважає Руслан Кандибор.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.