Директор департаменту транспорту КМДА не вважає закриття 6 станцій метро Києва надзвичайною ситуацією та називає інші проблемні місця підземки

Читать на русском

Ділянка синьої гілки, яку затопило була проблемною 12 років

Читать на русском
Київський метрополітен
Ризику обвалу на ділянці Деміївська -Либідська немає - Руслан Кандибор

Ділянка синьої гілки, яку затопило була проблемною 12 років

Директор департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор вважає, що в метро не відбулося надзвичайної ситуації. Відбулася лише загроза надзвичайної ситуації. І що влада зробила все для того, щоб її випередити і зупинити, щоб не було людських жертв, руйнувань інших споруд. Про це він розповів в інтерв’ю NV.

Впродовж 12 років ця ділянка була проблемною

За словами Руслана Кандибора об'єм води, що самостійно виходить на поверхню тунелю метро збільшився з кінця листопада цього року. Це помітили фахівці і інженери, почали бити на сполох, вживали першочергові заходи щодо герметизації стиків.

«Такі випадки завжди в метро є, це передбачено всіма ДБНами при будівництві - те, що в метро просочується вода. Але потік води не зменшувався і почало виносити ґрунт, пісок. Побачили тріщини і вирішили долучити до цього Науково-дослідний інститут будівельних конструкцій. Він попередньо зробив висновок, що є загроза, може бути руйнування тунелю, може бути аварія з потягом метро, внаслідок чого може бути надзвичайна ситуація. Через що було прийнято рішення зупинити рух, щоб далі нікого не наражати на небезпеку», - розповів директор департаменту.

Він зауважив, що ця проблемна ділянка метро виникла через три місяці після відкриття. В березні 2011 року вже з’явилися перші тріщини, і це зафіксовано в журналі.

«І так ще впродовж 12 років ця ділянка була проблемною, там просочувалася вода і вона так існувала. Тобто прогресу руйнувань не було, виносу ґрунту не було, але постійно були тріщини, просочування і з того часу вже фіксували певні порушення герметичності тунелю, ще з 2011 року», - сказав Кандибор.


Чи є в метро ще проблемні ділянки?


Перш ніж відповісти на це питання, Руслан Кандибор розповів про деякі технічні деталі функціонування метро.

«Це підземні тунелі, які мають постійні проблеми з ґрунтовими водами, тому що йдуть дощі, ґрунти перезволожуються, десь сухіше літо, є постійне просочування води. В цілому в тунелі в мережі метро передбачені дренажні водовідвідні колодязі, водовідвідні лотки і викачувальні станції. Це звичайний режим роботи метрополітену, це передбачає, що є таке підтоплення. У випадку настання таких надзвичайних подій в метрополітені передбачені гідрозатвори, двері, які передбачають герметичність і не дають можливість воді потрапити вздовж по лінії тунелю чи на інші станції. Це також передбачено всіма стандартами, всіма нормами», - зауважив він.

А щодо проблемних ліній, то серед таких Кандибор назвав лінію, яка йде на Оболонь. Там є певна ділянка, сказав він.

«Є в нас різні ділянки, десь водичка просочується. Є ділянки, де ми планово вже напрацьовуємо проєктні роботи, щоб це ліквідовувати зовні», - повідомив директор департаменту.

Також він запевнив, що ризику обвалу на ділянці Деміївська — Либідська немає.

Які прийнято рішення і скільки часу потрібно на відновлення

За словами Руслана Кандибора висновки транспортники отримали від Науково-дослідного інституту будівельних конструкцій.

«Він зробив попередні висновки щодо кріплення тунелю зсередини, щоб не відбулося руйнування. Ми зараз проводимо певні консультації з багатьма іншими ліцензованими структурами, які можуть нам дати об'єктивний проєкт, об'єктивний інженерний висновок, що робити ззовні. Це, перш за все, геологія, ми це розуміємо. Ми вже у найближчі 2−3 дні будемо бурити свердловини. Тільки нам мають дати прив’язку в яких місцях, щоб розуміти, що відбувається з ґрунтами і наскільки об'ємна ділянка», - сказав Кандибор.

Щодо часу на відновлення цієї ділянки метро, то директор департаменту назвав строк до 6 місяців.

«Ми виходили тільки з тих об'ємів, які необхідно виконати, що треба буде провести. По об'єктивних нормах це до 6 місяців. Завдання від міського голови — це зробити якомога швидше. Але ми розуміємо так: як тільки в нас будуть проєктні рішення, як тільки будуть висновки і чітке розуміння, що ми робимо, тоді ми можемо сказати про терміни. Я думаю, що максимум — це пів року», - вважає Руслан Кандибор.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.