Кияни без метро: чому "синю" гілку перекриють на пів року і до чого готуватися жителям Голосієва

Читать на русском

Транспортного колапсу не очікується, але пересування мешканців Голосіївського району буде ускладненим

Читать на русском
Метро Києва
Мешканці Голосіївського району залишились відрізаними від метрополітену

Транспортного колапсу не очікується, але пересування мешканців Голосіївського району буде ускладненим

Киян шокували новиною про закриття на понад шість місяців частини так званої "синьої" гілки столичного метрополітену. Йдеться про ділянку від "Либідської" у напрямку "Теремків" - її почало заливати водою. Спершу вода тут просто покапувала, а потім почала заливати гілки метро. Тунель розгерметизувався, покрився тріщинами і опинився під загрозою обвалу і, як тільки проблема стала очевидною, влада міста терміново закрила цю ділянку метрополітену. При цьому зробила це раптово, без пояснень, провокуючи тисячі шокових станів у мешканців Голосіївського району, які фактично стали відрізаними від метрополітену. Кияни залишись "на острові" і проблема проїзду до столиці для них тепер стоїть вкрай гостро.

Чому так сталося, хто винен і до чого готуватися мешканцям Києва з'ясовували журналісти "Україна на часі" та Інформатора у транспортного експерта Дмитра Безпалива. Фахівець розповів про перспективи ситуації з зупинкою руху синьої лінії Київського метро на пів року та вказав на невизначеність влади в питаннях часу та необхідності ремонту. 

На думку Безпалива, у Києві не слід виключати появу аналогічних проблем й на інших ділянкх метрополітену. Тому зараз важливо з'ясувати, що саме робиться для того, щоб уникнути подібних ситуацій у майбутньому. 

 

"Було відомо заздалегідь, що вони (будівельники - ред.) гнали до якогось терміну, було відомо, що там плавун, якось погано з цим пропрацювали. Ця ділянка... зараз там, мабуть, гідроізоляція пошкоджена і є небезпека. Про це давно дійсно знали. Про це говорили... Чому не вживали ніяких заходів і чому, наприклад, там відбувалися якісь будівництва, як у Києві буває навкруги, що могли теоретично  вплинути на такі процеси - у мене немає відповіді насправді. Якщо ми завжди будемо так реагувати, треба подумати якільки таких бомб сповільненої дії у нас ще є у різних об'єктах", - каже експерт.

Безпалив також пояснив, яке буде навантаження на наземний транспорт, враховуючи, що частина "синьої гілки" метрополітену більше не працює. Також він пояснив, чи здатний наземний транспорт компенсувати транспортні потреби киян. 

"Це не нова ситуація для Києва. У нас була подібна при ремонті шляхопроводу. Фактично,  швидкісний трамвай це - як легке метро. Коли його закривали, можна сказати, що була не 100% така сама ситуація, але була схожа. Які висновки з цього кейсу можна зробити: по-перше, я, як транспортник, скажу, що колапсу не станеться, єдине, що у райони, куди йшло метро, дуже сильно погіршиться транспортна доступність ... особливо під час повітряних тривог. Тобто коли громадський транспорт має зупинятися на землі під час повітряних тривог, доступність цього району буде тільки на маршрутках, на приватних автомобілях, пішки та на велосипеді. Але, враховуючи обмеженість інфраструктур, дуже мало людей за якийсь розумний час зможуть дістатися до місць призначення. Тому можна тільки висловити співчуття мешканцям цього району, яким доведеться витрачати на дорогу набагато більше часу, можливо навіть вдвічі більше, ніж вони звикли витрачати", - підсумував транспортний експерт. 

Закриття метро в Києві: назад у минуле 

Закриття частини "синьої" гілки метро в Києві стало шоком для жителів Голосіївського району, зокрема для мешканців житлового масиву Теремки та Теремки-2. Крім того це проблема для тисяч громадян, які живуть в передмістях Києва.

Київська міська влада запустила наземні маршрути, які мають замінити метро, але їх інтервали поки що залишаються високими. Автобус 2М "Кібернетичний центр — Либідська" їздитиме з інтервалом одна хвилина, тролейбус 43К "Кібернетичний центр — Либідська" — з інтервалом три хвилини, а автобус 38 подовжать до "Либідської" з інтервалом 17 хвилин. Тролейбус 50 від Милославської до "Либідської" тимчасово призупинено. Натомість збільшать кількість тролейбусів на маршруті 50к від Милославської до Дарницької площі з інтервалом 9 хвилин. Під час повітряних тривог транспорт зупиняється.

Черги на станціях громадського транспорту. Київ
Черги на станціях громадського транспорту. Київ

Фактично, жителі Голосієва повертаються у 2010 рік: до відкриття станцій "Деміївська", "Голосіївська" та "Васильківська". У той час вони доїжджали до найближчої станції метро "Либідська" передусім тролейбусами, а також маршрутками та автобусами. Хоча маршрутів було немало, в години пік вони були переповнені, й часом доводилося по пів години чекати на зупинці можливості сісти.

Після відкриття метро більша частина цих маршрутів скоротилася або була скасована. Автобусів-дублерів, які поки що запускає Київпастранс, може бути недостатньо.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.