Головною причиною аварії на синій гілці метро Києва є фактор забудовників - Інститут міста

На ґрунти, насичені водою, почали тиснути новозбудовані ТРЦ та житлові квартали, через що вода почала шукати вихід

Аварія у метро Києва
Експерт Інституту міста Сергієнко вважає, що метро постраждало через діяльність міських забудовників та влади

Основною причиною розгерметизації тунелю метро між ст.м. "Либідська" та "Деміївська" є тісна забудова. Важкі сучасні споруди тиснуть на ґрунт, що щільно просочений підземними водами, через що посилюється і тиск на підземні комунікації. Зокрема, на тунелі метрополітену, що в підсумку викликало течію.

Таку думку висловив директор аналітико-дослідницького центру Інститут міста Олександр Сергієнко. Він вважає цей вплив "антропогенним фактором", що мав вирішальне значення для аварії в метро Києва. Також велике значення має порода, що знаходиться під Деміївською площею, де проходить тунель.

"На мою думку, головною причиною (аварії в тунелі метро - Ред.) є антропогенний фактор. Але не містобудівельників, і не експлуатантів, а забудовників. Якщо ви подивитесь на трасу цієї ділянки, Либідська - Деміївська, то побачите там купу новобудов - Ocean-Plaza, Французський квартал. Це сотні тисяч тонн бетону, скла, заліза, які тиснуть на ґрунт. А вся ця територія просто насичена водою - адже річка бере воду і з навколишніх джерел. Тож усі будівлі тиснуть на цю воду, яка і викидається в "Либідь", - зазначив Олександр Сергієнко в ефірі телеканалу "Київ 24".

Telegram oembed: https://t.me/informator_live/1065

Будувати заважали ґрунти-пливуни

Як писав Інформатор, на ділянці від Либідської до Деміївської площі ґрунти нестійкі, подекуди є так звані "пливуни" - це піски, насичені водою, що мають здатність розпливатись та переміщуватись. Ділянку метрополітену в напрямку Голосіїва планували побудувати ще за радянських часів, проте під час першої ж спроби проходки в середині 80-х сталася аварія. Це заморозило будівництво на довгі роки.

Навіть за наявності новітніх технологій будівництво не було простим. Ділянку "Либідська-Деміївська" будували у 2007-2008 роках, і під час робіт сталася аварія: під плавунами було втоплено тунелепрохідний щит, нагадав заступник голови КМДА Микола Поворозник. 28 листопада 2008-го загинули двоє метробудівників.

Цікава подробиця: нинішній прорив стався приблизно за 100 метрів від місця, де втопили той самий щит (тунелепрохідницький комплекс Wirth "Надія"). На місці загибелі співробітників Метробуду в тунелі досі прикріплений вінок. Також поряд протікає річка "Либідь", русло якої наразі майже повністю забране в каналізаційний колектор. Проте вона все одно насичує ґрунти водою, що може впливати і на тунелі метрополітену.

Відкриють "човниковий" рух поїздів

Нагадаємо, що рух поїздів між ст.м. "Либідська" та "Теремки" (всього 6 станцій) метро Києва було припинено 8 грудня через розгерметизацію тунелю. Вода витікала струмками прямо з-під тюбингів метро, з яких споруджено конструкцію тунелів, і за короткий час нанесла між рейок досить велику кількість піску.

9 грудня керівництво Київського метрополітену заявило про наміри влаштувати човниковий рух поїздів єдиним тунелем, що залишився в стані, придатному для експлуатації. Тим самим столична влада намагається запобігти транспортному колапсу, що вже почався в Голосіївському районі Києва.

Тим часом ситуація з метрополітеном вже вплинула на ринок нерухомості. Попит падає на квартири на південно-західних околицях міста, щоправда, фахівці вважають цей ефект тимчасовим та короткостроковим.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

КИЇВ: Останні новини

Вимагав хабар у власному антикварному магазині: слідство у справі екс-депутата Київради Трубіцина завершено

У Києві діятиме новий графік відключень світла: можна перевірити свою групу

Пожежа на 200 тисяч доларів: на трасі Київ-Одеса палає Bentley

Український Беверлі-Хіллз: у Козині під Києвом здається елітний маєток, який неможливо побачити стороннім

Через трагедію на канатній дорозі у Києві схожі бізнеси припиняють роботу

Демонтують усі банери: із транспортних розв’язок у Києві зникне зовнішня реклама

Врятувати Житній: для вирішення долі найстарішого ринку Києва створено робочу групу

Руйнівники садиби Зеленських роками отримували кошти від Кличка - розслідування

Пустять автобуси великої місткості: у Голосіївському районі Києва відновлюється рух маршруту №39

Пішов з життя видатний авіаконструктор і колишній президент ДП Антонов Дмитро Ківа

Більше новин
Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube