Головною причиною аварії на синій гілці метро Києва є фактор забудовників - Інститут міста

Читать на русском

На ґрунти, насичені водою, почали тиснути новозбудовані ТРЦ та житлові квартали, через що вода почала шукати вихід

Читать на русском
Аварія у метро Києва
Експерт Інституту міста Сергієнко вважає, що метро постраждало через діяльність міських забудовників та влади

На ґрунти, насичені водою, почали тиснути новозбудовані ТРЦ та житлові квартали, через що вода почала шукати вихід

Основною причиною розгерметизації тунелю метро між ст.м. "Либідська" та "Деміївська" є тісна забудова. Важкі сучасні споруди тиснуть на ґрунт, що щільно просочений підземними водами, через що посилюється і тиск на підземні комунікації. Зокрема, на тунелі метрополітену, що в підсумку викликало течію.

Таку думку висловив директор аналітико-дослідницького центру Інститут міста Олександр Сергієнко. Він вважає цей вплив "антропогенним фактором", що мав вирішальне значення для аварії в метро Києва. Також велике значення має порода, що знаходиться під Деміївською площею, де проходить тунель.

"На мою думку, головною причиною (аварії в тунелі метро - Ред.) є антропогенний фактор. Але не містобудівельників, і не експлуатантів, а забудовників. Якщо ви подивитесь на трасу цієї ділянки, Либідська - Деміївська, то побачите там купу новобудов - Ocean-Plaza, Французський квартал. Це сотні тисяч тонн бетону, скла, заліза, які тиснуть на ґрунт. А вся ця територія просто насичена водою - адже річка бере воду і з навколишніх джерел. Тож усі будівлі тиснуть на цю воду, яка і викидається в "Либідь", - зазначив Олександр Сергієнко в ефірі телеканалу "Київ 24".

Telegram oembed: https://t.me/informator_live/1065

Будувати заважали ґрунти-пливуни

Як писав Інформатор, на ділянці від Либідської до Деміївської площі ґрунти нестійкі, подекуди є так звані "пливуни" - це піски, насичені водою, що мають здатність розпливатись та переміщуватись. Ділянку метрополітену в напрямку Голосіїва планували побудувати ще за радянських часів, проте під час першої ж спроби проходки в середині 80-х сталася аварія. Це заморозило будівництво на довгі роки.

Навіть за наявності новітніх технологій будівництво не було простим. Ділянку "Либідська-Деміївська" будували у 2007-2008 роках, і під час робіт сталася аварія: під плавунами було втоплено тунелепрохідний щит, нагадав заступник голови КМДА Микола Поворозник. 28 листопада 2008-го загинули двоє метробудівників.

Цікава подробиця: нинішній прорив стався приблизно за 100 метрів від місця, де втопили той самий щит (тунелепрохідницький комплекс Wirth "Надія"). На місці загибелі співробітників Метробуду в тунелі досі прикріплений вінок. Також поряд протікає річка "Либідь", русло якої наразі майже повністю забране в каналізаційний колектор. Проте вона все одно насичує ґрунти водою, що може впливати і на тунелі метрополітену.

Відкриють "човниковий" рух поїздів

Нагадаємо, що рух поїздів між ст.м. "Либідська" та "Теремки" (всього 6 станцій) метро Києва було припинено 8 грудня через розгерметизацію тунелю. Вода витікала струмками прямо з-під тюбингів метро, з яких споруджено конструкцію тунелів, і за короткий час нанесла між рейок досить велику кількість піску.

9 грудня керівництво Київського метрополітену заявило про наміри влаштувати човниковий рух поїздів єдиним тунелем, що залишився в стані, придатному для експлуатації. Тим самим столична влада намагається запобігти транспортному колапсу, що вже почався в Голосіївському районі Києва.

Тим часом ситуація з метрополітеном вже вплинула на ринок нерухомості. Попит падає на квартири на південно-західних околицях міста, щоправда, фахівці вважають цей ефект тимчасовим та короткостроковим.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.