У метро Києва кажуть, що знали про участь польського перевізника заздалегідь

У відповіді на запит Інформатора у КП Київський метрополітен розповіли про обставини заключення договору з переможцем тендера на перевезення списаних вагонів Варшавської підземки до української столиці

КП Київський метрополітен списані вагони з Варшави доставка
Польські вагони доставляла до Києва польська логістична компанія Panas Transport, і про її участь у метро знали заздалегідь

Залучаючи польську компанію PANAS TRANSPORT до перевезення списаних вагонів метро з Варшави до Києва, підрядник, ТОВ "Порто Трейд", діяв у відповідності до закону. У метро Києва знали про те, що підрядник буде звертатися по допомогу до іноземного перевізника, і сприйняли таку пропозицію. А іншому учаснику торгів відмовили, бо в нього, чи його субпідрядника, не було ані ліцензії на перевезення вантажів територією ЄС, ані транспорту в достатній кількості.

Про це йдеться у відповіді КП "Київський метрополітен" на інформаційний запит Інформатора про обставини закупівлі послуги із транспортування списаних вагонів метро Варшави до Києва. Днями ми розповідали про обставини здійснення перевезення - у польській компанії PANAS TRANSPORT нам підтвердили, що саме їхні водії та супертягачі доставляли вагони до української столиці. Відповідь надійшла за підписом Дмитра Пінчука, що є заступником начальника столичного метро і зараз де-факто керує ним, зважаючи на домашній арешт для начальника метро, Віктора Вигівського.

По-перше, у КП "Київський метрополітен" зазначили, що договір з ТОВ "Порто Трейд" був укладений єдино законним шляхом, через проведення відкритих торгів. І додали, що про проведення закупівлі були повідомлені усі суб'єкти господарювання, що зареєстровані у електронній системі публічних закупівель (власне, система сама робить автоматичну розсилку компаніям, що надають логістичні послуги).

По-друге, у метро акцентували, що учасники торгів мають право залучати субпідрядників у випадку, якщо замовник послуг встановлює кваліфікаційні критерії щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази або технологій. Це - якраз випадок із закупівлею послуг із доставки вагонів до Києва (адже перевізник повинен був володіти достатнім автопарком із тягачів, мати водіїв з відповідними дозволами і можливість залучити супровід, та ще мати ліцензії на перевезення територією країн ЄС). У цьому випадку учасник повинен поінформувати замовника про ті компанії, які планує залучити до виконання завдання.

"Тендерна пропозиція ТОВ "Порто Трейд" була подана з дотриманням вищезазначених норм Закону і відповідала кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником, та була акцептована як така, що відповідає вимогам Замовника, зазначеним у тендерній документації", - наголосили у КП "Київський метрополітен" у відповіді Інформатору.

По-третє, у столичній підземці зазначили, що в іншого учасника, що брав участь у відкритих торгах, пропозиція не відповідала критеріям. Зокрема, в субпідрядника/виконавця, якого той також планував залучити, не було в наявності ліцензії на перевезення вантажів автотранспортом територією Польщі або країн ЄС, а також не було транспорту із зазначеними технічними характеристиками у достатній кількості.

Крім того, у відповіді Інформатору метрополітенівці зазначили, що проводили дослідження цінових пропозицій на внутрішньому українському ринку. Їх здійснювали відповідно до методики, затвердженої наказом Мінекономіки ще від 2020 року, і власної методики моніторингу цін на товари й послуги. Ймовірно, ціни, що пропонували перевізники, збігалися з результатами цих досліджень (про це у метро не написали).

Зрештою, у КП "Київський метрополітен" додали, що Держаудитслужба провела моніторинг цієї закупівлі. У результаті, підкреслили посадовці, аудитори не встановили порушень саме у частині дотримання підземкою законодавства. Так, визначення предмета закупівлі, її відображення у річному плані, оприлюднення інформації, відповідність тендерної документації вимогам законів і розгляд пропозицій, наданих ТОВ "Порто Трейд" та ТОВ "Будінтехно" пройшли без жодних нарікань. Також, зазначили у метро, сам договір був заключений своєчасно, а його умови відповідали тим пропозиціям, що були викладені переможцем.

Як поляки доставляли вагони до Києва, і на чому виникла переплата у 6,3 рази

Нагадаємо, днями Інформатор встановив, що саме польська транспортна компанія PANAS TRANSPORT доставляла списані вагони з польської до київської столиці. Про це нам розповіли у самій компанії. Таким чином, компанія-підрядник, відносний новачок на ринку, що її винаймало КП "Київський метрополітен", була лише посередницею, і вона, ймовірно, мала непоганий зиск з переплати у 6,3 раза при закупівлі - саме стільки, як встановила Держаудитслужба, переплатили за доставку вагонів.

Про саму ж переплату розповіла 3 жовтня Держаудитслужба. За даними її дослідження, за доставку вагонів переплатили у 6,3 рази. Тим самим аудитори, фактично, підтвердили висновки, до яких дійшов Інформатор у публікації про недоцільність отримання Києвом саме цієї гумдопомоги. А ще, аудиторська служба нанесла добре розрахований та заздалегідь підготовлений удар по Кличку - адже саме у цей день міський голова Києва був присутнім під час запуску третього за ліком потяга з числа "варшавських" вагонів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube