Кличку передали вітання з Кабміну: вагони метро везли до Києва з Варшави вшестеро дорожче

Держаудитслужба випустила комюніке про завищення вартості перевезення керівництвом столичної підземки саме в день, коли міський голова особисто випускав варшавський потяг у перший рейс

Віталій Кличко потяги метро вагони
Віталій Кличко наполягає на тому, що передача поїздів була вигідною для Києва

Державна аудиторська служба України 3 жовтня 2024-го повідомила про переплату у 6,3 раза при закупівлі послуг із перевезення вагонів метро з Варшави до Києва, здійсненої КП "Київський метрополітен". Тим самим аудитори, фактично, підтвердили висновки, до яких дійшов Інформатор у публікації про недоцільність отримання Києвом саме цієї гумдопомоги. А ще, аудиторська служба нанесла добре розрахований та заздалегідь підготовлений удар по Кличку - адже саме у цей день міський голова Києва був присутнім під час запуску третього за ліком потяга з числа "варшавських" вагонів.

Про висновки щодо переплату за транспортування вагонів Держаудитслужба повідомила на своєму сайті. Так, фахівці з’ясували, що середньоринкова вартість транспортно-експедиторських послуг з організації міжнародного перевезення одного вагону метро з Варшави до Києва складає 0,5 млн грн. Натомість Київський метрополітен за кожен доставлений вагон заплатив 3,15 млн грн. Тим самим, загальна вартість транспортування вагонів склала 189,3 млн грн.

Як стверджують аудитори, опираючись на веб-сайти низки операторів ринку перевезень, розрахункова вартість таких послуги могла становити лише близько 30 млн грн. Тобто зі столичного бюджету було витрачено в 6,3 раза більше коштів, ніж вимагала ситуація, кажуть фахівці.

Крім того, аудитори підкреслили, що підприємство-переможець, яке доставило вагони в Київ, очевидно, дебютувало у сфері транспортно-експедиторських послуг, адже впродовж 2022-2023 років воно більше нікому з учасників ринку не надавало таких послуг. Відтак, перевезення вагонів з Польщі до Києва за договорами з Київським метрополітеном – його єдиний досвід в цьому напрямку. Втім, провести зустрічну звірку аудиторам не вдалося – їх не допустили на підприємство. Через це Держаудитслужба скерувала до Нацполіції відповідний лист про сприяння.

Зазначимо, що Держаудитслужба опублікувала висновки саме в день, коли Кличко запустив ще один "варшавський" потяг на маршрут. Навряд чи це можна назвати простим збігом обставин, адже наявний конфлікт між міською владою Києва та центральною владою перебуває на стадії загострення. Якщо аудиторам вдасться довести, що логістична компанія, що надавала КП свої послуги, має стосунок до міської влади у Києві, - це викличе великий резонанс, і скажеться на рейтингах Віталія Кличка.

Чому говорять про президентські амбіції Віталія Кличка, і в чому це виявляється вже сьогодні

Нагадаємо, Інформатор писав про те, що режисер стрічки "Кличко. Більше, ніж бій" Кевін Макдональд нещодавно розповів про президентські амбіції Віталія Кличка. Оскароносний режисер та документаліст каже, що непогано пізнав міського голову Києва за час знімання стрічки - і певен того, що той має значно більші амбіції, аніж просто керувати містом, хай навіть столицею, під час повномасштабної війни.

А днями ми розповідали, що Віталій Кличко вкотре порушує питання створення, чи, скоріше, відновлення районних рад у Києві. Відповідний проєкт рішення, поданий міським головою, вже зареєстрований у Київраді. Цей крок може стати важливим посиленням для очільника Києва - і буде продовженням політичної гри, яку той вів ще до початку повномасштабного вторгнення Росії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube