Тендер із перевезення вагонів метро в Кличка віддали компанії екс-радника Януковича й батька співачки Ассоль

Компанія, що виграла у конкурсі на закупівлю послуг з транспортування списаних вагонів метро з Варшави до Києва, зареєстрована за одною адресою з бізнесом колишнього нардепа-регіонала, близького до керівництва країни та Віктора Януковича особисто

Тендер метрополітен вагони
Тендер на перевезення вагонів метро з Варшави до Києва в Кличка вирішили віддати Ігореві Гуменюку - це колишній нардеп-регіонал, батько співачки Ассоль (зараз - SWOIIA)

До перевезення метровагонів із Варшави до Києва може бути причетним колишній нардеп від Партії регіонів, батько співачки Ассоль Ігор Гуменюк. Саме йому може належати компанія-підрядник ТОВ "Порто Трейд", що виграла тендер на логістичну послугу. Цікаво, що компанія ця зареєстрована у звичайному житловому будинку в непрестижному районі Києва. Усе це Інформатору вдалося встановити під час розслідування про перевезення метровагонів до Києва.

Фокус на фірмі-переможиці: чому саме вона?

Інформатор вже розповідав про самі підозри, що виникли через перевезення вагонів метро з Варшави до Києва (надто вже дорого коштувало перевезення, а потім - і відновлення вагонів: на ці кошти можна було б придбати 7, або й 8 новеньких вагонів підземки). Також ми писали, що Держаудитслужба висловила свої претензії КП "Київський метрополітен", стверджуючи, що там завищили ціну на перевезення у 6,3 рази. Зрештою, ми довідалися, що перевезенням займався не переможець тендеру, а субпідрядник з Польщі - компанія PANAS (там нам підтвердили, що дійсно тягали вагони з Варшави до Києва).

Згідно з "легальною" версією, ТОВ "Порто Трейд" було доставником вагонів до Києва
Згідно з "легальною" версією, ТОВ "Порто Трейд" було доставником вагонів до Києва

Цікавість при цьому викликає компанія ТОВ "Порто Трейд", що виграла тендер в Україні. Це логістична фірма, яка працює з 2017 року (тоді було зареєстроване), має досить специфічні КВЕДи ("класифікатор видів економічної діяльності" - це, фактично, дозвіл займатися тією чи іншою справою для компанії). Окрім вартажних перевезень автомобільним та залізничним транспортом, оптової торгівлі зерном, тютюном і кормами для тварин, у КВЕДах ТОВ "Порто Трейд" чомусь перераховуються "дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки" (тобто, надання послуг соціологів), а також надання інформаційних послуг.

При цьому компанія, що активно працює на ринку вже 7 років і 8 місяців, має лише 1 тис. грн уставного капіталу (це вкрай мало, бо одразу ж виводить компанію в розряд дрібних операторів логістичного ринку). Її власником, засновником і бенефіціаром числиться Ігор Зайончковський. А зареєстрована вона чомусь на Нивках, у приватному секторі по вул. Центральній. Інформатор вирішив перевірити, де має реєстрацію компанія, що надала столичній підземці послуги з перевезення залізничних вагонів.

Загадкова вулиця "Центральна"

Потрапити до вул. Центральної з першого разу нам не вдалося. Справа не в наявності потужної охорони біля ангарів, де один за іншим їздять суперважковаговози ТОВ "Порто Трейд". Просто вуличка "Центральна" на Нивках, де розташований будинок із реєстрацією, закрита на зсувні ворота, і Інформатор шукав охоронця, який відчинив би нам цю конструкцію.

На місце реєстрації потужних бізнесів жовтий житловий будиночок ну точно не тягне - хіба, на місце, де мешкає головбух підприємства
На місце реєстрації потужних бізнесів жовтий житловий будиночок ну точно не тягне - хіба, на місце, де мешкає головбух підприємства

"Так, тут є декілька компаній, зокрема, така, що встановлює басейни", - махнув рукою вздовж вулиці охоронець, запрошуючи нас пройти, і одночасно "здаючи" сусідів.

Шукаємо адресу, за якою зареєстровано ТОВ "Порто Трейд". Судячи з датабази YouControl, це мала б бути велика споруда: повна адреса звучить, як "вул. Центральна, буд. 21, корпус 2, приміщення 39". Втім, натрапляємо на вул. Центральній лише на порівняно невеличкий жовтий будиночок з цегли, з опущеними ролетами та добряче підстриженим газоном біля входу.

Зазираємо всередину, гукаємо і дзвонимо в дзвінок, що висить біля воріт. Нажаль, усі наші спроби не дають жодного результату, ще й сусідів немає, щоб уточнити: чи тут живуть потужні бізнесмени у сфері логістики. Забираємо з собою в якості трофеїв лише фото напівспущених ролетів (власників, схоже, таки дійсно немає вдома) та садового шлангу, з якого й поливали нещодавно добре підстрижений газон.

Нажаль, спроби Інформатора викликати господарів, чи, бодай, сусідів, не увінчалися успіхом
Нажаль, спроби Інформатора викликати господарів, чи, бодай, сусідів не увінчалися успіхом

До чого тут колишній "регіонал" і радник Януковича

Звертаємо увагу: за тією ж адресою - буквально в деталях - зареєстровано ще одну солідну, судячи з назви, логістичну компанію, ТОВ "Транснаціональна логістична компанія", скорочено - "ТЛК". Тільки от її власником є вже не Ігор Зайончковський (людина, судячи з послужного списку, поважна - колишній директор Київ-Московської філії ПАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту"), а інша, не менш поважна, особа.

ТОВ "Порто Трейд", переможець тендера у КП "Київський метрополітен" та ТОВ "

ТОВ "Порто Трейд", переможець тендера від КП "Київський метрополітен", та ТОВ "ТЛК" Ігоря Гуменюка мають одну адресу

Мова про Ігоря Гуменюка, колишнього народного депутата V і VI скликань від Партії регіонів, а зараз - бізнесмена і власника групи "Інвестиції та розвиток". До його групи входять ТРЦ "Донецьк Сіті" (115 тис кв.м нерухомості нині на непідконтрольній території), ТОВ "Юзівська Пивоварна компанія" та вже зазначене вище ТОВ "ТЛК". А сам екс-нардеп є ще й батьком співачки Ассоль (зараз більше відома під псевдо "SWOIIA"), Катерини Гуменюк. До речі, у грудні 2002 - лютому 2005 років (власне, під час "Помаранчевої революції") Гуменюк працював радником тодішнього прем'єра, й кандидата на президентських виборах, Віктора Януковича.

Ймовірно, бізнесмен із самого початку планував заробляти не на перевезеннях, а саме на посередницьких послугах - і не мав можливостей для обслуговування такого замовлення, як перевезення 60 метровагонів. Як вже писав Інформатор, у метро розповіли, що ТОВ "Порто Трейд" з самого початку надіслало відомості про польського субпідрядника.

А от наявність самого ТОВ "Порто Трейд" замість ТОВ "ТЛК" можна пояснити просто - екс-нардеп не хотів "світити" великий бізнес, з яким пов'язаний безпосередньо. Тому й вирішив подати на тендер невелику компанію, що входить до його бізнес-оточення, але не зареєстрована на нього напряму. Про це ж, до речі, можуть свідчити і "дивні" КВЕДи у компанії "Порто Трейд". Як вспоміжна компанія, вона час від часу бере підряди на не властиві, але потрібні основним бізнесам, види діяльності.

Як поляки везли вагони до Києва, і що про це кажуть у метрополітені столиці

Нагадаємо, минулого тижня Інформатор писав розслідування про те, що варшавські вагони до Києва доставляла польська транспортна компанія PANAS TRANSPORT. Її представник підтвердив нам, що саме їхні водії везли списані вагони, таким чином, компанія-підрядник, відносний новачок на ринку, що її винаймало КП "Київський метрополітен", була лише посередницею, і вона, ймовірно, мала непоганий зиск з переплати у 6,3 раза при закупівлі.

Також ми подавали й відповідь від КП "Київський метрополітен" на наш інформаційний запит про залучення польської компанії-перевізника. Так, підрядник, ТОВ "Порто Трейд", діяв у відповідності до закону. У метро Києва знали про те, що підрядник буде звертатися по допомогу до іноземного перевізника, і сприйняли таку пропозицію. А іншому учаснику торгів відмовили, бо в нього, чи його субпідрядника, не було ані ліцензії на перевезення вантажів територією ЄС, ані транспорту в достатній кількості.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube