На трьох станціях підземки вже завершили нанесення спеціальних смуг для кращої орієнтації у просторі, ще на чотирьох тривають роботи
Столична підземка впроваджує безбар’єрні рішення, аби зробити пересування комфортним і безпечним для всіх категорій пасажирів. Жовті смуги під ногами - це реальна допомога людям з вадами зору, для яких метрополітен є одним із найскладніших транспортних об’єктів. І хай не швидко, але він стає більш доступним завдяки нанесенню тактильної навігації.
У Київському метрополітені завершено встановлення тактильних індикаторів на трьох станціях: “Олімпійська”, “Театральна” та “Палац спорту”. Нові смуги з рельєфним жовтим покриттям з'явилися на підлозі вестибюлів, переходів і платформ. Вони призначені для людей із порушеннями зору, які можуть відчувати смуги тростиною або підошвою взуття.
Як повідомляє офіційний портал Києва, роботи виконували в нічний час, аби не створювати перешкод для пасажирів. Смуги наносять методом холодного пластику - це дозволяє уникнути втручання в гранітне покриття і водночас забезпечити достатній тактильний ефект. Такий підхід визнано ефективним і з точки зору якості, і швидкості монтажу.
Перед нанесенням індикаторів фахівці метро провели тестування спільно з організаціями, які представляють інтереси маломобільних людей. Зокрема участь брали Національна Асамблея людей з інвалідністю України, ГО “Трініті Хаб” та БФ “Фундація 03:00”. Представники цих спільнот допомогли визначити, які саме рішення будуть найзручнішими у реальних умовах підземки.
Паралельно роботи стартували ще на чотирьох станціях: “Площа Українських Героїв”, “Золоті Ворота”, “Вокзальна” та “Університет”. Впровадження таких змін є частиною міського Плану дій із розвитку безбар’єрності в Києві. Індикатори, що з’являться на ключових станціях центральної частини міста, сформують цілісний безбар’єрний маршрут.
Тактильні індикатори мають різні функції. Частина з них попереджає про небезпеку, наприклад, біля краю платформи чи початку сходів. Інші ведуть пасажира у потрібному напрямку або сигналізують про зміну маршруту. Всі вони мають бути контрастними, не слизькими і відповідати стандартам, визначеним Міністерством інфраструктури.
У підземці також діє послуга супроводу для пасажирів із маломобільних груп. Замовити її можна телефоном не менш як за годину до поїздки. Працівники метро щодня допомагають тим, хто цього потребує - за 10 місяців таких супроводів було майже вісім тисяч.
Нагадаємо, тактильні індикатори вже давно використовують і на вулицях Києва, зокрема, на Хрещатику та Саксаганського. У місті також діє система вимог до покриттів, що мають бути не лише помітними, а й зручними для орієнтації - із висотою рифлення щонайменше 5 мм та шириною смуг до 600 мм.
Як повідомляв Інформатор, ганебна історія сталася 17 вересня у столичному метрополітені. Ветерана, який втратив зір на фронті, не пустили до метро через супровід собаки-поводиря - ситуація викликала резонанс серед фахівців і стала маркером системної проблеми. Незважаючи на те, що раніше в підземці офіційно підтвердили, що людям із собаками-поводирями вхід дозволено, на місцях персонал про це не знає, і це неприйнятно для столиці.
Також ми розповідали, що, попри зростання доходів у 2023–2025 роках, метрополітени в усіх українських містах, де є підземка, залишаються глибоко збитковими. Та все ж найгірша ситуація – у Київському метрополітені. Він показав найбільші збитки з-поміж усіх, минулоріч показав "мінус" майже на 3 млрд грн, а у 2025-му лише за перші шість місяців вже перевершив погані результати 2021-го року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.