Реклама прикрас замість історій героїв: київське метро критикують за зовнішню рекламу

Попри перейменування, на станції Площа Українських Героїв немає жодного натяку на тих, кого тут мали б вшановувати

Київський метрополітен зовнішня реклама
Станція "Площа Українських Героїв" у центрі Києва не має жодного символічного змісту, окрім назви

На станції “Площа Українських Героїв”, що розташована на Оболонсько-Теремківській лінії, стіни зайняті комерційною рекламою, а ось про героїв тут не нагадує геть нічого. Колишня станція “Льва Толстого” була перейменована у рамках дерусифікації навесні 2023 року. Проте за два з половиною роки зміст нової назви так і не відобразився на її зовнішньому вигляді.

На це звернув увагу історик, публіцист і військовослужбовець Вахтанг Кіпіані на своїй сторінці у соцмережі. За його словами, “Площа Українських Героїв” повністю заліплена комерційною рекламою, хоча мала б вшановувати тих, чиїм іменем названа. Кіпіані наголошує, що попереджав про це ще кілька років тому, але жодних змін досі не відбулося.

“Замість аляповатих банерів мали б бути фотоісторії Героїв - від давніх часів до вчора. Живих, з котиками та без. Суворих та веселих. Піхотинців та розвідників. Дядьків та геть юних. Тих, хто назавжди на щиті”, - написав Кіпіані.

Він підкреслює, що у просторі станції могло б бути місце для розповідей про військові підрозділи, волонтерські ініціативи, школи дронів і ветеранські хаби. На його думку, саме тут, у центрі столиці, має звучати голос сучасної боротьби. А от рекламу коштовностей, можна залишити й “на після війни”.

До речі, Кіпіані також нагадав, що київський метрополітен є комунальною власністю й фінансується громадою. Тому містяни мають право вимагати змін у його просторі. Він публічно звернувся до столичної влади й мера Віталія Кличка, щоправда, не надто сподіваючись на якусь реакцію.

Його позицію підтримав графічний дизайнер і громадський активіст Богдан Гдаль. Він нагадав, що під час встановлення нових літер на станції наполягав на збереженні буферної зони між написами та рекламними площинами. Однак тепер, за його словами, ця відстань поступово скорочується.

Гдаль також вказав на головну і просту причину зволікання - реклама дає гроші, тому ухвалення рішень відкладають. Та попри цю логіку, відомо, що сам Київський метрополітен вже кілька років скаржиться на відсутність прибутку від комерційних оголошень. За словами представників підприємства, де-факто рекламні площі просто віддаються без вигоди.

У міській адміністрації навесні 2025 року визнавали, що нинішній стан реклами в метро є хаотичним. Міська влада обіцяла реформувати рекламний простір у метро, щоби той став естетичнішим і менш нав’язливим. Крім того, в березні 2025 року у міськраді анонсували готовність прибрати рекламу зі станції “Площа Українських Героїв” та переосмислити її простір. Депутатка Київради Олеся Пинзеник, яка ініціювала перейменування станції, повідомляла, що звернулася до мера з проханням очистити вестибюль від комерційних оголошень, і навіть отримала позитивну відповідь. За її словами, до напрацювання концепції долучилися історики, архітектори й художники, які мають представити свої пропозиції найближчим часом. Втім, доля цих ініціатив наразі невідома.  

Скандали через рекламу в Києві

Інформатор розповідав, про скандал через рекламу української мови у Києві з використанням фото розстріляного росіянами героя Мацієвського. На білбордах був заклик переходити на державну, написаний на тлі фотографії Героя України Олександра Мацієвського, якого росіяни стратили за вигук "Слава Україні" в окупованому Соледарі в грудні 2022 року. Який звʼязок між розстріляним українським військовим та привернення уваги до важливості розмовляти українською, в рекламі не пояснювалося.

Також ми розповідали, що у травні в Києві прибрали білборди з рекламою гарячої лінії соціальної допомоги, які викликали невдоволення користувачів. На рекламних щитах була інформація стосовно номера психологічної підтримки. От тільки тексти на кшталт "Буде лише гірше" чи "З депресії не вийти" обурили киян.

Засновниця гарячої ліні - журналістка Яніна Соколова - вже перепросила за цю історію. Також вона зазначила, що бере на себе всю відповідальність за скандал, хоча суперечливі тексти на білбордах - це ідея рекламної агенції.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити