На банері зображений Мацієвський та напис із закликом переходити на українську. Яким чином повʼязані ці речі незрозуміло, враховуючи що героя розстріляли окупанти за слова Слава Україні, які він вигукнув російською
На вулицях Києва помітили суперечливу соціальну рекламу, мета якої полягає у популяризації української мови. На білбордах заклик переходити на державну написаний на тлі фотографії Героя України Олександра Мацієвського, якого росіяни стратили за вигук "Слава Україні" в окупованому Соледарі в грудні 2022 року. Який звʼязок між розстріляним українським військовим та привернення уваги до важливості розмовляти українською в рекламі не пояснюється.
На білборді також зображений QR-код з посиланням на веб-сайт Департаменту культури КМДА. Тож можливо, що цю рекламу замовили саме чиновники адміністрації. На банер в столиці звернула увагу громадська діячка, журналістка та військовослужбовиця ЗСУ Олена Білозерська.
Так, на банері розміщена фотографія бійця Олександра Мацієвського. Це стилізований скріншот відео страти героя окупантами, яке вони самі й зняли. Внизу на банері міститься заклик: "Переходь на українську". Білозерська висловила думку, що це невдала соціальна реклама. Зокрема у неї виникло питання, чому заклик переходити на державну проілюстрований саме цим фото.
Питання викликають й інші нюанси того трагічного відео. Відомо, що Мацієвський вигукнув "Слава Україні" перед розстрілом саме російською мовою.
"Типу, якби сказав українською не розстрілювали б? Краще б обіграли якийсь реальний випадок, і не один, як наші захисники ледь не загинули від "дружньго вогню" через використання новоприбулими російської", - написала Білозерська.
Згодом з невідомих причин військовослужбовиця видалила відповідний допис зі своєї сторінки у Facebook. Під постом українці висловили своє незадоволення такою соціальною рекламою.
Перейшовши за посиланням, зашифрованим в QR-коді на банері, Інформатор побачив веб-сайт Департаменту культури Київської міської державної адміністрації. На сторінці відображений перелік розмовних клубів та курсів з української мови в бібліотеках Києва.
Звісно, це не є прямим свідченням того, що невдалу рекламу з героєм Мацієвським замовила і розробила саме КМДА. Але така вірогідність існує. До того ж, на розповсюдження соціальної реклами в місті необхідний дозвіл столичної влади. Яка, ймовірно, не побачила у дизайні банера ніяких проблем.
Нагадаємо, Олександр Мацієвський - киянин, працював електромонтером, добровольцем пішов у тероборону, захищав Київ. З кінця грудня 2022 року вважався зниклим безвісти біля населеного пункту Красна Гора на Донеччині.
6 березня 2023 року у мережі поширили відео, на якому росіяни розстрілюють беззбройного українського воїна. Його останніми словами стали "Слава Україні". Спочатку родичі упізнали у розстріляному Герої безвісти зниклого на війні бійця Тимофія Шадуру. Але пізніше побратими Олександра Мацієвського сказали, що на відео - він. 12 березня 2023 року СБУ остаточно підтвердила, що беззбройним Героєм з відео є Мацієвський. Слідчі СБУ встановили, що Мацієвського розстріляли 30 грудня 2022 року. Тіло Героя повернули додому в лютому 2023 року.
У вівторок, 21 травня, в Києві прибрали білборди з рекламою гарячої лінії соціальної допомоги, які викликали невдоволення користувачів. На рекламних щитах була інформація стосовно номера психологічної підтримки. От тільки тексти на кшталт "Буде лише гірше" чи "З депресії не вийти" обурили киян.
Засновниця гарячої ліні - журналістка Яніна Соколова - вже перепросила за цю історію. Також вона зазначила, що бере на себе всю відповідальність за скандал, хоча суперечливі тексти на білбордах - це ідея рекламної агенції.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.