Столична підземка замовила нові світлові покажчики, які мають підвищену міцність, захист від опадів і різні конструкції в залежності від місця встановлення
Знайома всім киянам зелена літера “М” на входах до метро незабаром оновиться та зміниться. Київський метрополітен за понад 1,6 млн грн замовив нові світильники-покажчики трьох типів, кожен з яких має власну конструкцію та призначення. Найбільше закуплять “навігаторів” третього типу - саме тієї версії, що найкраще підходить для складних умов і відкритих просторів.
Київський метрополітен оголосив закупівлю 41 нового світильника у формі літери “М”, які встановлюють над входами та вказують пасажирам напрямок до станцій. У тендерній документації передбачено три різні типи таких світильників, і замовлені вони у різних обсягах: по 7 одиниць типу 1-го та 2-го типів і 27 одиниць типу 3. Формально всі три модифікації виконані у загальному стилі: зелений глянцевий корпус з алюмінієвого сплаву, товщина стінок не менше 2 мм, ударостійкий розсіювач, герметичний кабельний ввід та світлодіодний модуль потужністю 28–35 Вт. Також у кожному світильнику передбачене холодне біле світло з колірною температурою 5500–6000 К, що означає відтінок, близький до денного світла: він добре помітний на великій відстані, пробиває туман чи дощ і є оптимальним для навігаційних знаків, які мають привертати увагу навіть у поганих погодних умовах.
Попри спільні характеристики, три типи відрізняються за конструкцією, формою корпусу та способом монтажу. Перший тип - це базова, стандартна версія, яка призначена для типових входів та приміщень станцій, де конструкція навісу або стіни дозволяє встановити світильник у найпростішому варіанті. Це класична форма з традиційним розташуванням кріпильних елементів і світлодіодів, яка підходить для місць, що не потребують спеціальних рішень.
Другий тип характеризується зміненою геометрією корпусу та адаптованим способом монтажу. Він потрібен там, де стандартна конструкція не підійде: на фасадах із нестандартною площиною, на конструкціях зі складною формою або в тих місцях, де монтажу заважають архітектурні особливості. Крім іншого розташування монтажних отворів, він може мати інші габарити та форму задньої частини, завдяки чому дозволяє встановити знак “М” у “проблемних” місцях.
Найуніверсальнішим є третій тип, якого закуповують найбільше - 27 одиниць. Він має посилену конструкцію, змінений внутрішній каркас та укріплені кріпильні елементи. Це робить його стійкішим до зовнішніх впливів, зокрема вітру, опадів та перепадів температур. Він призначений насамперед для відкритих просторів, входів без накриття, територій із високою вітровою нагрузкою або місць, де важливо, щоб знак був максимально міцним і добре проглядався здалеку.
Усі світильники мають відповідати рівню захисту не нижче IP65. Це означає повний захист від проникнення пилу та стійкість до струменів води з будь-якого напрямку. Тобто світильник можна встановити під відкритим небом, під прямим дощем чи мокрим снігом, і конструкція залишатиметься герметичною й працездатною, що є критичним для елементів навігації на вулиці.
Поставити нові покажчики планують до листопада 2026 року, виробник повинен надати повний комплект технічної документації, сертифікатів та гарантій. Усі світильники є необслуговуваними, тобто розраховані на тривалу експлуатацію без регулярних втручань. Оновлення має зробити вхідні знаки метро більш помітними в темний час доби, підвищити зручність навігації для пасажирів та продовжити строк служби зовнішньої інфраструктури метрополітену.
Нагадаємо, днями Інформатор писав, що у метро Києва вирішили припинити роботу торговельної точки, де продавали вейпи, під назвою "Cloud 21". Вона була розміщена у вестибюлі ст.м. "Печерська" столичної підземки, причому виявилося, що ТОВка, на яку було оформлено торгівлю, сплачувала лише 3,5 тис грн на місяць орендної плати. Також з'ясувалося, що, окрім площі на вказаній станції, ця ж ТОВ орендує місця на станціях "Дорогожичі", "Академмістечко", "Олімпійська" та "Либідська".
А ще, ми розповідали, що столична підземка впроваджує безбар’єрні рішення, аби зробити пересування комфортним і безпечним для всіх категорій пасажирів. Жовті смуги під ногами - це реальна допомога людям з вадами зору, для яких метрополітен є одним із найскладніших транспортних об’єктів. І хай не швидко, але він стає більш доступним завдяки нанесенню тактильної навігації.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.