Ремонт витягнув з резервного фонду міста понад 390 млн грн, і тепер грошей, що мають витрачатися на подолання наслідків російської агресії, майже не залишилося
Відновлення руху поїздів “синьою гілкою”, яке сталося 12 вересня 2024 року, залишило величезну діру у резервному фонді столиці. Київська влада виділила на ремонт тунелю майже 400 млн грн. Щоправда, десяту частину цієї суми сплатив Київський метрополітен.
Про це 30 вересня в етері програми Вечір. Live розповів голова Постійної комісії Київської міської ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності Андрій Вітренко. За його словами для фінансування відновлення ділянки тунелю між станціями "Либідська" та "Деміївська" на синій лінії метро були використані два джерела. Перше - це власні кошти Київського метрополітену, доля якого у фінансуванні робіт склала близько 44 млн грн.
“Все інше було витрачено з Резервного фонду Києва. Це фонд, що передбачає виділення коштів на подолання якихось екстрених ситуацій - наприклад, відновлення зруйнованих будинків. І загалом, зараз він витрачається в основному на подолання наслідків російської агресії”, - розповів Вітренко.
Сам фонд депутат порівняв з конвертом “на чорний день”, який є майже у кожної людини, і звідти беруться гроші на непередбачувані події. І ремонт тунелю, обслуговуванням якого, за словами Вітренка, ніхто не займався, став саме такою “непередбачуваністю”. А після нього грошей у Фонді майже не залишилось - як каже депутат, там було дуже мало коштів, і тому в останньому перерозподілі бюджету його знову збільшили. Загалом Київський метрополітен - “коштовна річ”, адже коштує бюджету міста від 11 до 12 млрд грн на рік.
Щодо ще однієї дороговартісної теми, пов’язаної з метрополітеном - добудови метро на Виноградар, - то, за словами Вітренка, у це можна буде повірити лише тоді, коли відкриється хоча б одна станція. І, на його думку, проблема тут зовсім не у нестачі грошей.
“Минулого року коригували проєкт - не відкоригували. Зараз за старим проєктом уклали договір, який в рази дорожчий, ніж минулий - будівництво оцінили в 14,5 млрд грн. Станом на сьогодні коштів в бюджеті не забюджетовано. Ті 20 метрів, що там прокладені, дуже погано охоронялися. Наскільки мені відомо, все залізне, що там було - його вже немає. І що там тепер робити - перебудовувати, добудовувати, змінювати проєкт? Ще має бути проведена величезна купа роботи. Гроші у Києва є, і справа не в їхній відсутності, а в якійсь управлінській неспроможності”, - зазначив Андрій Вітренко.
Як розповідав Інформатор, Європейський інвестиційний банк та КМДА підписали 24 вересня 2024 року угоду на 50 млн євро про придбання нових вагонів метро для української столиці. За рахунок кредитних коштів Київ модернізує систему метро та замінить старі вагони російського виробництва, які до того ж вже безнадійно застаріли. Ця сума є лише першим траншем більшого кредиту у розмірі 200 млн євро, що надав Києву банк. Решта, 150 млн євро, буде надана після завершення техніко-економічного обґрунтування (також профінансованого ЄІБ), яке оцінить доцільність закупівлі нових вагонів метро порівняно з модернізацією частини наявного парку вагонів.
Також ми повідомляли про те, що в метро Києва планують провести модернізацію 220 вагонів, а також придбати 95 нових, які відповідають всім сучасним нормам. На це потрібно 450 мільйонів євро. Робити це планують за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку. Загалом у столичній підземці планують оновити до 40% рухомого складу.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.