Вартість робіт такого масштабу – десятки мільйонів євро
Шість станцій Київського метрополітену перекриті. У тунелі між станціями виявили тріщини та просідання грунту, через що на колію потрапила вода — у будь-який момент він міг обвалитись. Ремонт навряд закінчиться через пів року, як обіцяє київська влада. Про причини трагедії, скільки буде коштувати ремонт та чи зможе столиця впоратися з транспортним колапсом – розбиралися у Forbes.
Розгерметизації прогону в метрополітені могли передувати кілька факторів. Про них повідомив керівник метрополітену Віктор Брагінський:
Поза підозрою київських чиновників можлива третя причина – хаотична забудова міста, каже колишній радник заступника голови КМДА з питань розвитку транспортної інфраструктури Дмитро Беспалов.
«Тотальна забудова могла порушити підземні процеси, які були передбачені проєктом», – каже він.
Поруч з пошкодженою ділянкою знаходиться один з найбільших ТРЦ Києва – Ocean Plaza, та 1 вересня 2024-го буде відкрито ще один – Ocean Mall. Проте, за словами інженера-конструктора Дмитра Макагона, версія із забудовою – малоймовірна. Він каже, що забудовники, навпаки, зазвичай перестраховуються і закладають в проєкт більший вплив на навколишню інфраструктуру.
«Основна версія: метрополітен просто забив на обслуговування споруди та довів її до такого стану. Такі конструкції не руйнуються миттєво – це наслідок багаторічної бездіяльності», - каже Макагон.
З ним погоджується Беспалов.
«Щороку на підтримку інфраструктури Києва мають закладатись мільярди гривень, або 5-7% її вартості. Цього немає, а гроші йдуть на будівництво нових мостів та доріг», - сказав він.
З часу зведення пошкодженої ділянки минуло 13 років, підрядник гарантував експлуатацію на 10 років.
"Тому ремонт фінансуватиметься з міського бюджету, тобто податків киян", -пояснює Макагон.
Щоб оцінити вартість робіт, тунель спершу потрібно обстежити. За словами керівника Київського метрополітену, перші результати обстеження стануть відомі за два тижні. Після цього тунель розриють. Масштаб робіт — яма завширшки 20 м та глибиною 10 м.
За оцінкою Беспалова, вартість робіт такого масштабу – десятки мільйонів євро. Бюджет Києва на 2023 рік – €1,67 млрд.
Озвучені владою терміни виконання робіт теж викликають скепсис. У КМДА прогнозують, що проблему вдасться залагодити за шість місяців. Макогон і Беспалов оцінюють такі терміни як «надто оптимістичні». Для прикладу, на розробку проєкту ремонту ділянки між «Почайною» та «Тараса Шевченка» Київський метрополітен заклав пʼять місяців.
«Місяці підуть на розкопку, проєктування, пошук підрядників, тендери, і тільки потім почнуться роботи, якщо не буде проблем з фінансуванням», – перелічує Макогон.
За словами міського голови Віталія Кличка, від «Теремків» до «Либідської» курсують уже 77 автобусів і 20 тролейбусів, які дублюють маршрути закритих станцій метро.
«Така кількість наземного транспорту зможе перевезти 14 000-15 000 людей на годину. Метро на цій ділянці перевозило близько 12 000 людей на годину», - сказав Кличко.
Беспалов оцінює пасажиропотік на цій ділянці мінімум втричі вище. До того ж, щоб забезпечити рух наземного транспорту у цій частині міста – довелося забрати його із інших.
«У Києва зараз і так бракує громадського транспорту – особливо водіїв», – пояснює він.
Беспалов сумнівається щодо спроможності міста дублювати маршрути наземним транспортом усі шість місяців. Він вважає, що зупинка наземного транспорту під час повітряної тривоги та його брак призведуть до неминучих заторів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.