Попри сподівання, впровадження передових технологій та залучення європейських коштів, рухомий склад столичного електротранспорту у 2024 році так і не покращився
КП “Київпастрансу” не вдалося цьогоріч оновити тролейбусний парк Києва. На відміну від нових трамваїв, на придбання яких ще є надія, ситуація із закупівлею сучасних тролейбусів ніби застрягла на місці. Хоча цьогорічна виставка міського транспорту й комунальних сервісів «КомунТех–2024» викликала розмови про те, що представлена на ній інноваційна модель тролейбуса, оснащена водневою установкою, може з’явитися на дорогах столиці - тим більше, що виготовляється вона в Броварах. Проте поки про це можна лише мріяти.
Таку відповідь від Київпастрансу отримала ТСН на свій запит щодо можливої закупівлі водневих тролейбусів. Вони поєднують електротягу й водневі паливні елементи, є більш економічними та зручними в експлуатації у нинішніх умовах, адже можуть працювати автономно й без контактної мережі. До того ж водень замість палива зменшує викиди вуглекислого газу, і такий транспорт є більш екологічним.
Але про закупівлю таких тролейбусів для Києва мова не йде, оскільки, за інформацією Київпастрансу, виробник лише продемонстрував нову модель на виставці, але з пропозиціями до столиці не звертався. Хоча можливість придбати їх не виключена.
“Підприємство може розглянути можливість придбання цього транспорту, за умови наявності у нього сертифікатів відповідності та успішного проходження відповідних випробувань, які підтвердять безпеку його використання", – зазначив директор із виробництва КП "Київпастранс" Андрій Коваленко.
Цікаво, що у ТОВ "Політехносервіс", який виробляє тролейбуси на водневій установці, в коментарі ТСН повідомили, що напередодні повномасштабної війни вони розробляли проєкт власного водневого автобуса, а також планували переобладнання автобусів на водневі спільно із Запорізькою атомною електростанцією.На жаль, війна змінила плани, хоча все необхідне для виробництва у компанії є.
"Ми готові до співпраці з замовником, якому цікаві такі тролейбуси зараз або у майбутньому. Якість нашого тролейбуса на одному рівні з європейськими виробниками, а вартість на 40% нижча порівняно з ними", – розповів директор ТОВ "Політехносервіс" Микола Кугут.
Щодо закупівлі хоча б якихось нових тролейбусів, на 2024 рік покладалися сподівання щодо придбання сучасних моделей з низькою підлогою за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку. На початку літа вже втретє був оголошений тендер, який передбачав закупівлю вартістю 50 млн євро, до якої входили 12-метрові одиночні та 18-метрові двосекційні тролейбуси. Щоправда, співвідношення кількості в оголошенні не було вказано, тож, досі не зрозуміло, скільки та яких саме машин має бути поставлено.
Розкриття пропозицій було заплановано на 31 липня, але більше ніякої офіційної інформації від Київпастрансу не було. Але наразі, за словами Андрія Коваленка, проведено закупівлю тролейбусів довжиною понад 11,9 та понад 18,5 метрів зі 100% низьким рівнем підлоги. Розкриття пропозицій вже відбулося, тепер Київ очікує погодження від банку та виділення необхідних коштів на придбання. Тобто до постачання нового транспорту ще чекати та чекати.
Як повідомляв Інформатор, КП "Київпастранс" оголосило тендер на закупівлю п'яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років. Трамваї мають отримати до кінця 2025 року.
Також ми писали про те, що історія з реконструкцією трамвайної лінії по вулиці Алматинській на ДВРЗ закінчилася тим, що для маломобільних киян та матусь з дитячими візками трамвай № 33 став недоступним. Відсутність платформ в один рівень з підлогою низькопідлогового трамваю зробила зупинки труднодоступними для тих пасажирів, хто користується візками чи колісними кріслами.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.