Києвом їздить тролейбус Škoda на ім'я Аврора, якому вже майже 50 років

Історичний раритет, вік якого вже сягнув майже півстоліття, працює буксиром на території Куренівського депо: тролейбус майже занепав в середині нульових, та був відновлений силами київських транспортників

Тролейбус Київ громадський транспорт
З 1970-х до кінця дев'яностих тролейбуси Škoda панували на київських маршрутах, сьогодні про це нагадують лише поодинокі екземпляри, що збереглися в депо

В мережі показали останній "живий" екземпляр тролейбуса Škoda 9Tr22, що експлуатується у Києві. Машина, якій вже майже півсторіччя, з початку дев'яностих років буксирує інші тролейбуси територією Куренівського депо. Раніше вона працювала на маршруті №2, і красувалася в жовто-блакитній "лівреї", а нині - пережила усіх інших "братів", що пішли на металобрухт.

Останню функціональну модель тролейбуса Škoda 9Tr22, що досі їздить Києвом, показали транспортні ентузіасти з пабліку "Київська транспортна спільнота" у Facebook. Тролейбус з бортовим номером "1431" з 1993 року працює буксиром у Куренівському тролейбусному депо. До цього він їздив за маршрутом №2 - від Центрального залізничного вокзалу до Софіївської площі (тоді - пл. Богдана Хмельницького).

Та сама "Аврора" на пл. Б. Хмельницького 1990-го року та Київське тролейбусне депо №2 у 1985 році: на маршруті їздили майже самі Škoda 9Tr, усі вони були списані в середині 1990-х. Фото: transphoto.or
Та сама "Аврора" на пл. Б. Хмельницького 1990-го року та Київське тролейбусне депо №2 у 1985 році: на маршруті їздили майже самі Škoda 9Tr, усі вони були списані в середині 1990-х. Фото: transphoto.org

Після передачі до Куренівського депо тролейбус переобладнали, з салону витягнули усі сидіння. Тролейбус назвали "Авророю", це ім'я робітники депо навіть написали на дзеркалах улюбленця. І з початку 90-х він працює тягачем. Наприкінці "нульових" його майже списали - на світлинах з депо, що виклали транспортні ентузіасти на сайті transphoto.org, видно, як він стояв тривалий час без заднього вікна, з опущеними струмоприймачами.

Під кінець "нульових" тролейбус занепав і стояв "на приколі" в депо. Фото
Під кінець "нульових" тролейбус занепав і стояв "на приколі" в депо. Фото: transphoto.org

Але у 2011 році, "Аврору" вирішили відновити. Їй поновили фарбу, "вдягнувши" в традиційну для київських тролейбусів радянських часів червоно-жовту ліврею, і встановили усі необхідні для буксира модифікації. Наступного разу тролейбус перефарбували вже 2015 року, подарувавши йому патріотичну жовто-блакитну ліврею. Втім, вже за три роки "Аврорі" повернули історичні кольори.

Після початку війни в Україні "Аврору" пофарбували у патріотичні кольори, втім, невдовзі знову повернули історичну "ліврею"
Після початку війни в Україні "Аврору" пофарбували у патріотичні кольори, втім, невдовзі знову повернули історичну "ліврею". Фото: transphoto.org

Зазначимо, що тролейбуси цієї моделі в Україні майже не збереглися. Останні Škoda 9Tr22 "працювали" на кримських маршрутах, зокрема, курсували між Сімферополем і Ялтою в середині "нульових", втім, вони, найімовірніше, вже порізані на метал. А відтак, київський екземпляр є одним з унікальних надбань: "Аврора" чесно заслужила місце в музеї транспорту.

Декілька цікавих деталей тролейбуса - останнього у Києві, а, можливо, і в цілій країні
Декілька цікавих деталей тролейбуса Škoda 9Tr22 - останнього у Києві, а, можливо, і в цілій країні

Скільки років найстаршому вагону метро, що досі курсує київською підземкою

Нагадаємо, днями Інформатор розповідав, що у складі пробного потяга, який проїхав новою ділянкою тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївською" у ніч між 30 та 31 серпня, був спеціальний вагон-лабораторія. Він цікавий хоча б тим, що є найстаршим з усіх вагонів, що експлуатуються КП "Київський метрополітен" - свою службу він почав ще 1955 року. Вагон використовують для вимірювання дистанції між коліями та кількох інших параметрів, і він є досить складною інженерною конструкцією.

Також ми писали про те, що Європейський інвестиційний банк та КМДА підписали 24 вересня 2024 року угоду на 50 млн євро про придбання кових вагонів метро для української столиці. За рахунок кредитних коштів Київ модернізує систему метро та замінить старі вагони російського виробництва, які до того ж вже безнадійно застаріли. Ця сума є лише першим траншем більшого кредиту у розмірі 200 млн євро, що надав Києву банк.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube