Коштовний транспорт: витрати на метро Києва за 4 роки перевищили 15 млрд гривень

За майже чотири роки Київський метрополітен здійснив понад дві тисячі закупівель, а тільки за перше півріччя 2024-го уклав угоди на один мільярд гривень

будівництво метро метро на Виноградар
Нова дата закінчення робіт - кінець 2026 року, але це не точно

У нинішньому листопаді буде вже шість років, як метрополітен уклав першу угоду про продовження "зеленої" лінії метро на житловий масив "Виноградар". Закінчити роботи планували у листопаді 2021 року, але підрядник спромігся тільки взяти 4 млд грн, та раз за разом продовжувати термін здачі об’єкту. З того часу будівництво майже не рухалося, а ось закупівлі та підписання мільйонних, а потім і мільярдних контрактів відбувалися регулярно.

Причому суми цих контрактів зростали з року в рік, починаючи з 2021-го, повідомляє “Главком”, посилаючись на аналіз, який провів проект Dozorro. І якщо у 2021 році це було 537 млн грн, у 2022-му - 546 млн грн, у 2023-му - 1,4 млрд грн, то за перші півроку 2024 року метрополітен уклав угоди на 1 млрд грн. Але ж три роки тому основні витрати були зосереджені на закупівлі рейок та деталей для вагонів, а у поточному році акцент змістився на ремонтні та будівельні роботи.

Згідно з результатами аналізу закупівель, ТОП-5 найдорожчих за ці чотири роки очолює контракт на ремонт перегінного тунелю між станціями «Деміївська» та «Либідська», який затопило наприкінці 2023 року. Його сума - 445 млн грн. Але ж у досконалості немає меж, тож, за прогнозами аналітиків, цю суму може перевищити угода на будівництво метро на Виноградар, яка поки не підписана. Очікувана вартість контракту становить 13,9 млрд грн, а завершення робіт заплановано тепер вже до кінця 2026 року. Друге, третє та четверте місце за вартістю закупівель належать обладнанню для автономного електроживлення. 

“Метрополітен купував стійки для безперебійного живлення, необхідні для забезпечення нормальної роботи станцій метро як укриттів у разі повного відключення електроенергії. Підряди отримала болгарська компанія «S End S Engineering» EOOD. Цьогоріч компанія отримала замовлення на 6,5 млн євро, торік на 5,3 млн євро, а у 2022 році – 4 млн євро”, - повідомляє Главком.

На п’ятому місці комплект електронного обладнання за 2,9 млн евро. Загалом серед статей найбільших за останні чотири роки витрат метрополітену будівельні роботи та поточний ремонт, електротехнічне та освітлювальне устаткування, транспортне обладнання. Хоча є й одяг, взуття, сумки та аксесуари, на які витрачено 39 млн грн, або меблі та побутова техніка, які коштували 30 млн грн.

Чому зупинили дію договору з попереднім підрядником та що сталося з проєктом

Нагадаємо, в грудні 2023 року Інформатор писав про рішення суду щодо розірвання договору між КП "Київський метрополітен" та АТ "Київметробудом" про продовження "зеленої" лінії метро на житловий масив "Виноградар". Підрядник вже отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Метрополітен уклав з акціонерним товариством "Київметробуд" угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували.

Зрештою, з початком війни будівництво метро на житловий масив Виноградар завмерло. Новому підряднику, каже головний інженер служби рухомого складу КП "Київський метрополітен" Олексій Іванчик, доведеться не лише переробити проєкт, а й поповнити парк потягів. Для запуску метро потрібно буде ще 50 вагонів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube