Київрада проголосувала за покупку нових вагонів метро: на це візьмуть позику до 50 млн євро

Європейський банк реконструкції та розвитку та Європейський інвестиційний банк планують збільшити суму для покупки підземкою нового рухомого складу.

Київрада проголосувала за покупку нових вагонів метро: на це візьмуть позику до 50 млн євро
За нові вагони проголосувало 72 депутати

На сесії Київради 13 червня 2024 року депутати проголосували за придбання нових вагонів метро на суму до 50 млн євро за кошти Європейського інвестиційного банку. Це рішення приймалось з урахуванням минулорічного розпорядження військової адміністрації Києва про необхідність модернізації рухомого складу на загальну суму 450 млн євро. Останнє рішення депутатів – це частина з цього великого проєкту. Про це повідомив під час сесії директор департаменту фінансів виконавчого органу Київської міської ради Володимир Репік. 

За купівлю нових вагонів метро проголосувало 72 депутати Київради. Тих, хто проголосував проти не було, а не голосувало 8 депутатів.

 

Планується, що запозичення візьмуть строком на 12 років під фіксовану ставку 3,507%. Пільговий період за цим договором складатиме 3 роки. 

«Сама програма модернізації рухомого складу – це є програма Європейського інвестиційного банку по відношенню до України як держави. Київ вперше «зайшов» у контракт на 100 млн євро і це (голосування за нові вагони для метро – ред.) продовження цього договору», - заявив перед голосуванням Володимир Репік.

З його слів, Європейський банк реконструкції та розвитку та Європейський інвестиційний банк планують збільшити суму для покупки нового рухомого складу київським метрополітеном.

Також, в межах діючого контракту на 100 млн євро проходить закупівля тролейбусів КП «Київпастранс». Нагадаємо, що на підприємстві планують придбати 12-метрові одиночні тролейбуси та 18-метрові двосекційні тролейбуси на 50 млн євро. Проте поки спроби оновити транспорт були невдалі. На перший конкурс, який оголосили у листопаді 2022 року, ніхто не прийшов, а наступний тендер нещодавно скасували.

«Я думаю, що на нову процедуру вони (КП «Київпастранс» - ред.) вийдуть на осінь цього року в межах діючого контракту», - пояснив директор департаменту фінансів.

Київське метро планує випустити на лінії 30 нових потягів

У січні 2024 року стало відомо, що півтори сотні вагонів хочуть вивести на лінії шляхом закупівлі за кредитні кошти від Європейського банку реконструкції та розвитку, а також після модернізації старих вагонів. Для цього можуть залучити і європейські, і навіть японські кошти. 

Як розповідав "Великому Києву" заступник начальника КП "Київський метрополітен" Дмитро Пінчук, першими на лінії виведуть два п'ятивагонні зчепи (загалом 10 вагонів), які було передано київській громаді безоплатно метрополітеном Варшави.

У 2024 році місто претендує на три проєкти від Європейського інвестиційного банку. Перший з них полягає у закупівлі до 50 вагонів за рахунок кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку. Другий - у придбанні орієнтовно 25 вагонів коштами інвестиційного банку. Третій полягає в оновленні рухомого складу: ремонтувати старі вагони та купувати нові планують коштами того ж інвестиційного банку.

Втім, був ще один проєкт співпраці - з японською компанією PADECO Co., Ltd з Токіо. Вона може допомогти з комплексною модернізацією 60 вагонів, отриманих підземкою від Варшави.

Інформатор писав, що наскільки зросте тариф на проїзд у метро Києва і коли саме.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube