Від 20 до 30 гривень за поїздку: наскільки зросте тариф на проїзд у метро Києва і коли саме

Читать на русском

Щойно скінчиться війна, припинить дію й обіцянка Віталія Кличка не підвищувати тарифи на громадський транспорт - відтак, ціна за одну поїздку може зрости щонайменше втричі

Читать на русском
Збільшення тарифів на проїзд у метрополітені Києва
Згідно з чільними видатками КП "Київський метрополітен", тариф мав би зрости щонайменше втричі

Щойно скінчиться війна, припинить дію й обіцянка Віталія Кличка не підвищувати тарифи на громадський транспорт - відтак, ціна за одну поїздку може зрости щонайменше втричі

У Києві йде дискусія про підвищення тарифу на проїзд у метрополітені. Обіцянка Віталія Кличка не збільшувати ціни залишається у силі - проте існує об'єктивна необхідність: згідно з чільними видатками КП "Київський метрополітен", тариф мав би зрости щонайменше втричі. Тепер цю суму підтвердили і фахівці, що досліджують питання міського транспорту.

Так, за словами Дмитра Беспалова, експерта з питань транспортного планування, обґрунтований тариф на проїзд у метро Києва може скласти до 20 грн. Ця сума, каже він "Громадському радіо", відображає собівартість перевезення одного пасажира, яка, ймовірно, становить до 30 гривень.

Саме таку цифру всередині січня 2024-го називав і тодішній директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський. За його словами, востаннє тариф збільшували 2018 року - і тоді витрати метро на електроенергію складали 466 млн грн на рік. Наразі ця сума складе 1,6 млрд грн, відтак, тариф мав би зрости пропорційно, до щонайменше 30 грн.

Втім, за словами Беспалова, тариф, який покриватиме витрати на перевезення, може й не включати в себе повну собівартість - тоді пасажир не платитиме повну суму, а решту буде сплачувати міський бюджет за кошти платників податків. У цьому може полягати соціальна функція міського транспорту, який повинен забезпечувати мобільність містян попри їхні фінансові можливості.

"Тут політичне питання для міста — чи повинен тариф покривати повну собівартість перевезень, чи половину, чи третину, а інше — доплачувати платники податків. Міста Європи вирішують це індивідуально. Я певен, що у столичної підземки є можливість до зменшення собівартості перевезення одного пасажира за рахунок оптимізації бізнес-процесів. Думаю, якщо Київському метрополітену пощастить з менеджером, то собівартість перевезення стане не 30 гривень, а, наприклад, 20 грн", - вважає Беспалов.

Зазначимо, що ще до початку повномасштабної війни, у 2021 році, Віталій Кличко стверджував, що тариф на проїзд у міському транспорті має складати 15 грн, відтак, місто щороку доплачує більше за 2 млрд грн дотацій. Тоді ж у КП "Київський метрополітен" називали обґрунтовану ціну у 21 грн на одну поїздку. Втім, підвищувати тарифи не стали, а вже після початку вторгнення рф до України Кличко пообіцяв, що до завершення війни ціни для містян не зростатимуть.

Найбільші витрати метрополітену цьогоріч - на ремонт тунелю

Нагадаємо, що найбільшими витратами  КП "Київський метрополітен" цьогоріч будуть ті, що пов'язані з ремонтом тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївська". Згідно з тендерною документацією, одна лише підготовка до ремонту тунелю коштуватиме бюджету Києва 21 млн грн. Закупівлю  КП "Київський метрополітен" провів без конкурсу, пояснюючи це терміновістю. Проєктні роботи протягом трьох місяців має виконати група компаній "Автострада".

Також Інформатор записував інтерв'ю з інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, у якому оглядач розповів про приблизні строки виконання робіт на тунелі метро у Києві. За його словами, ремонт включно з заміною проблемної ділянки тунелю має тривати до півроку включно з тим місяцем, що вже пройшов з моменту перекриття руху на "синій" гілці метро.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.