І так нормально: рух проблемною ділянкою тунелю метро у Києві збираються запустити з розритим котлованом

Висновок про те, що потяги запустять без досліджень та з розритим котлованом нагорі можна зробити зі слів очільника КП Київський метрополітен Віктора Вигівського на засіданні транспортної комісії Київради: він каже, що необхідні роботи, як от повна засипка тунелю та благоустрій, можна зробити і після пуску поїздів

Київський метрополітен ремонт строки скандал
Напочатку липня підрядна компанія ще не почала монтувати квадратну в перерізі ділянку тунелю метро. Фото - скріншот з засідання комісії та Павло Авдокушин

У Києві можуть запустити рух "проблемною" ділянкою тунелю без завершення усіх робіт, необхідних за регламентом. Перед пуском потягів не планують навіть засипати котлован: поїзди метро їхатимуть просто по тунелю, відкритому зверху. ймовірно, до такого кроку КП "Київський метрополітен" та міська влада можуть вдатись через зрив строків проведення робіт на об'єкті.

Плани з початку руху "синьою" лінією метро без здачі об'єкту - тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївська" - в експлуатацію озвучив днями в.о. директора КП "Київський метрополітен" Віктор Вигівський. Про це він заявив на засіданні постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами. Відеотрансляція запису наразі недоступна, втім, "нарізку" найцікавіших елементів зробив опозиційний депутат Київради Андрій Вітренко.

На записі, що оприлюднив депутат, спочатку виступає Руслан Кандибор, очільник столичного Дептрансу. З контексту зрозуміло, що він виправдовується через строки, що були озвучені напочатку грудня 2023 року (тоді ж, нагадаємо, у КМДА обіцяли полагодити тунель за півроку). Стверджує, що найлегше - "придиратися за слова", по факту ж ремонтникам треба пройти усі етапи - проєктні, експертизу, протиаварійні роботи тощо.

Зрештою слово бере нинішній очільник КП "Київський метрополітен" Віктор Вигівський. З його слів зрозуміло: підземка всерйоз розглядає можливість запуску проблемної ділянки тунелю ще до завершення усіх робіт, а нагадаємо, що здача об'єкту в експлуатацію, після чого можна запустити потяги, можлива лише після повного завершення циклу, включно з благоустроєм ділянки землі зверху, над місцем ремонту. Не кажучи вже про випробування ділянки тунелю та висновки експертів.

"Давайте це питання розглянемо в тій площині, що є роботи, які необхідно виконати до запуску поїздів, це не остаточні роботи, які повинні бути стовідсотково (виконані - Ред.), але це повністю роботи, які призведуть до заміни тунелю, заміни всередини колії - і можливо запустити далі рух. В подальшому роботи, що стосуються дооблаштування котлована - засипки повної, благоустрою і всіх робіт, які повинні бути завершені, - це окремі роботи, які на рух не впливають. Рух уже може бути в цьому випадку, і ми можемо перевозити пасажирів", - зазначив в.о. директора КП "Київський метрополітен" Віктор Вигівський.

Зазначимо, що у КМДА за часи ремонту називали зовсім різні дати завершення процесу. Першу, "6 місяців", оптимістично видали одразу ж, 8 грудня 2023 року. Потім, вже 26 січня, той-таки Кандибор сказав, що метро відновлять вже наприкінці червня - у липні. Ця дата, власне, також зірвана. Зрештою, в лютому очільник Дептрансу пообіцяв завершити "до кінця літа". Останню дату, "напочатку осені", називав сам Віталій Кличко напочатку червня.

Роботи в тунелі за договором мають завершити до кінця вересня, а тунелі перевірятиме сумнівна фірма з села на Житомирщині

Нагадаємо, Інформатор вже писав про те, що ремонт тунелю метро у Києві завершать до кінця вересня 2024 року. Таку дату зафіксовано у договорі, що було підписано між КП "Київський метрополітен" та підрядником. Увагу на це звернули у Київраді - відтак, обіцянки міського голови та менеджменту метрополітену про завершення будівництва і сертифікації до настання вересня були попередніми. Але остаточно підписання Акту про прийняття робіт відбудеться після роботи комісії. А на її дослідження відводиться ще певний час.

Також ми розповідали, що роботи з позапланового обстеження тунелів КП "Київський метрополітен" очікуваною вартістю у понад 13 млн гривень виконуватиме сумнівна компанія з крихітним капіталом. Її зареєстровано у селі Буки Житомирської області, і за деякими ознаками це - підставна компанія, головною функцією якої є не допустити до тендера справжніх учасників чи скомпроментувати закупівлі взагалі. Раніше їй вже доводилося брати участь у схожих процедурах.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube