Столична підземка витратить понад 800 тис грн на зимовий спецодяг, але з понад 300 комплектів лише 19 передбачено для жінок
Теплі темно-сині та волошкові куртки з напівкомбінезонами з’являться у працівників дев’яти технічних служб Київського метрополітену. Адже для безперебійної роботи підземки потрібно дбати не тільки про її обладнання, а й про людей, які працюють у складних умовах. Напередодні зими понад 300 працівників отримають утеплену зимову форму.
Київський метрополітен оголосив тендер у публічній системі електронних торгів Prozorro. На закупівлю 342 комплектів зимового спецодягу для своїх працівників підземка планує витратити понад 803 тис грн. Тож, в середньому, один утеплений костюм - куртка з капюшоном та напівкомбінезон - обійдеться місту лише у 2,3 тис грн, що, враховуючи нинішні ціни на будь-який одяг, досить бюджетно.
Згідно з умовами тендеру, поставка триватиме до березня 2026 року, товар постачатиметься партіями. Костюми замовляють для дев’яти служб метрополітену, зокрема ескалаторної, колійної, тунельної, електромеханічної, сигналізаційної, електропостачання, рухомого складу, інформаційних технологій та зв’язку. Для кожної служби на одязі будуть відповідні шеврони, а ось колір загальний - темно-синій або волошковий.
Цікаво, що серед усіх 342 комплектів лише 19 призначені для жінок - це менш, ніж 6% від загальної кількості. І це вкотре підкреслює, що метро залишається здебільшого чоловічим середовищем праці. Утеплену форму зазвичай отримують співробітники технічних служб, які працюють на відкритому повітрі або в холодних тунелях - йдеться не про чергових по станціях чи прибиральниць. Але поява навіть 19 жіночих костюмів у цьому списку доводить, що десь там, у службах, що зазвичай залишаються “за кадром”, поруч із чоловіками все ж таки працюють і жінки.
За технічними характеристиками, костюми мають двошарову структуру: зовнішня тканина - змішана, з 53% бавовни та 47% поліестеру, середньої щільності. Утеплення забезпечує синтепон - легкий та теплий матеріал зі 100% поліефіру, який добре тримає тепло і не вбирає вологу. Особливу увагу приділили підкладці: вона виготовлена з поліефірної тканини, а в зоні коміра - з флісу-антипілінгу. Це м’який синтетичний матеріал, оброблений спеціальним способом для запобігання появі “катишків”, до того ж, зносостійкий, що важливо для одягу, який носять щодня в складних умовах.
Під час пошиття також застосовуватимуться міцні та еластичні нитки. Одяг має бути новим, без дефектів, виготовленим не раніше 2025 року. Уся продукція зберігатиметься на головному матеріальному складі Київського метрополітену на вулиці Вінстона Черчилля.
Нагадаємо, раніше Інформатор писав, що у Києві пропонують змінити назви кількох станцій метро та одного депо на лівому березі міста. Мета цього - усунення топографічної плутанини при навігації, оскільки деякі зі станцій мають назву, що не відповідає їхньому дійсному географічному розташуванню. Так, станцію підземки "Берестейська" радять назвати ім'ям історичної місцевості "Грушки", де вона дислокована, а назву "Дарниця" поки прибрати зовсім, оскільки вона навіть не розташована у Дарницькому районі міста.
Також ми розповідали, що, попри зростання доходів у 2023–2025 роках, метрополітени в усіх українських містах, де є підземка, залишаються глибоко збитковими. Та все ж найгірша ситуація – у Київському метрополітені. Він показав найбільші збитки з-поміж усіх, минулоріч показав "мінус" майже на 3 млрд грн, а у 2025-му лише за перші шість місяців вже перевершив погані результати 2021-го року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.