Рада оборони Києва вирішить, як не зупиняти метро під час тривог: є декілька моделей

Першим варіантом є запустити рух "зеленою" лінією, яка виходить на поверхню лише частково, на Південному мосту, другий варіант включає в себе дублювання метрополітену наземним транспортом на відтинку від Лісової до Арсенальної на "червоній" лінії

Метро потяги Дарниця Південний міст
Запустити рух потягів Південним мостом під час тривог гіпотетично можливо через невеличкий проміжок відкритої ділянки (на фото зліва), а от на наземній ділянці "червоної" лінії це дійсно небезпечно

Голова КМВА Тимур Ткаченко анонсував питання зупинки метрополітену на наступне засідання Ради оборони Києва. Нині це - одна з найболючіших проблем столиці: під час вранішніх повітряних тривог через перекриття руху "зеленою" та "червоною" лініями підземки Лівобережжя столиці де-факто заблоковане. Втім, як саме може виглядати вирішення, поки незрозуміло, але у фахівців вже є робочі пропозиції.

Про теми, що їх підійматиме Тимур Ткаченко на наступному засіданні Ради оборони Києва, сам посадовець повідомив у Facebook. За його словами, воно пройде вже на поточному тижні, і взагалі цей орган збиратиметься частіше. А розглядатимуть найважливіші питання для життєдіяльності міста.

"Тепер ми будемо збиратися часто. Сподіваюсь, з відчутними для міста результатами. Попереду досить багато критично важливих питань. Як от рух метро між правим і лівим берегами під час тривоги, використання коштів громади для оборони і ППО, відпустки посадовців за бюджетні кошти тощо", - зауважив Тимур Ткаченко.

Про невдоволення киян від зупинки руху метро на час повітряних тривог Інформатор писав 23 вересня. Тоді мешканці лівого берега залишилися, фактично, без можливості перетнути Дніпро: обидві лінії - "червона" й "зелена", що проходять мостами, традиційно зупинилися, а наземний транспорт, що курсує мостами, не був здатен підвезти усіх пасажирів, що потребували транспорту. Та й самі мости частенько практично зупиняються під час повітряних тривог через затори.

Наступного разу транспортний колапс стався вже 2 жовтня: Повітряна тривога у столиці через декілька Шахедів, що ширяли у повітрі десь над Ірпенем та Київським морем, а також пара точкових ДТП, які сталися у "потрібних" місцях майже повністю зупинили рух з лівого берега Києва на правий. Кияни знову почали ремствувати через зупинку метро: так, виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський зауважив, що відстань у 20 км від Шахедів, що ширяли десь над Ірпенем, до наземної ділянки метро "червоної" лінії - це стільки ж, як від лінії фронту до помешкань на Донеччині.

Та все ж питання безпеки - ключове. У Києві вже були випадки, коли уламки БпЛА падали на колії, й навіть зупиняли рух потягів на декілька годин. Йдеться саме про "червону" лінію - відтинок між ст.м. "Лісова" та "Дніпро", де потяги заходять у підземний тунель. Як пояснював днями транспортний фахівець, співзасновник ГО "Пасажири Києва" Олександр Гречко, робота наземної частини "червоної" лінії метро у час тривоги небезпечна: машиністам просто немає, куди безпечно висаджувати пасажирів, а вести їх вздовж високовольтної контактної лінії до найближчої станції - абсурд.

"Тим паче, що у такому разі треба вимикати великі ділянки від напруги. А це реально тисячі пасажирів. Інше питання - рух Південним мостом "зеленої" гілки. Це дійсно можна було б зробити", - додав Гречко.

Ймовірно, таким може бути один з варіантів проміжного рішення, що його розглядатиме Рада оборони. Ще один варіант - організувати на час тривоги підвезення пасажирів за допомогою автобусів вздовж наземної ділянки метро, від ст.м. "Лісова" до "Арсенальної". Та чи стане на це рухомого складу (а ще - водіїв: в КП "Київпастранс" - дефіцит персоналу) - велике питання.

У червні росіяни вже завдавали пошкоджень "червоній" лінії метрополітену

Нагадаємо, раніше Інформатор робив підбірку альтернативних транспортних маршрутів для киян на час, поки триває повітряна тривога. Ми розповідали, як можна замінити підземку автобусами, тролейбусами і як діставатися правого берега міською електричкою.

І небезпека для метрополітену - не ілюзія: на початку червня ми писали, що під час масованої атаки на столицю росіяни пошкодили "червону" гілку метро. Внаслідок обстрілу Шахедами руйнувань зазнали колії та кабелі на перегоні між станціями “Дарниця” - “Лівобережна”. Тоді ми зауважували, що киянам краще відразу шукати альтернативний транспорт, адже термін відновлення роботи підземки завжди непередбачуваний.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити