Першим варіантом є запустити рух "зеленою" лінією, яка виходить на поверхню лише частково, на Південному мосту, другий варіант включає в себе дублювання метрополітену наземним транспортом на відтинку від Лісової до Арсенальної на "червоній" лінії
Голова КМВА Тимур Ткаченко анонсував питання зупинки метрополітену на наступне засідання Ради оборони Києва. Нині це - одна з найболючіших проблем столиці: під час вранішніх повітряних тривог через перекриття руху "зеленою" та "червоною" лініями підземки Лівобережжя столиці де-факто заблоковане. Втім, як саме може виглядати вирішення, поки незрозуміло, але у фахівців вже є робочі пропозиції.
Про теми, що їх підійматиме Тимур Ткаченко на наступному засіданні Ради оборони Києва, сам посадовець повідомив у Facebook. За його словами, воно пройде вже на поточному тижні, і взагалі цей орган збиратиметься частіше. А розглядатимуть найважливіші питання для життєдіяльності міста.
"Тепер ми будемо збиратися часто. Сподіваюсь, з відчутними для міста результатами. Попереду досить багато критично важливих питань. Як от рух метро між правим і лівим берегами під час тривоги, використання коштів громади для оборони і ППО, відпустки посадовців за бюджетні кошти тощо", - зауважив Тимур Ткаченко.
Про невдоволення киян від зупинки руху метро на час повітряних тривог Інформатор писав 23 вересня. Тоді мешканці лівого берега залишилися, фактично, без можливості перетнути Дніпро: обидві лінії - "червона" й "зелена", що проходять мостами, традиційно зупинилися, а наземний транспорт, що курсує мостами, не був здатен підвезти усіх пасажирів, що потребували транспорту. Та й самі мости частенько практично зупиняються під час повітряних тривог через затори.
Наступного разу транспортний колапс стався вже 2 жовтня: Повітряна тривога у столиці через декілька Шахедів, що ширяли у повітрі десь над Ірпенем та Київським морем, а також пара точкових ДТП, які сталися у "потрібних" місцях майже повністю зупинили рух з лівого берега Києва на правий. Кияни знову почали ремствувати через зупинку метро: так, виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський зауважив, що відстань у 20 км від Шахедів, що ширяли десь над Ірпенем, до наземної ділянки метро "червоної" лінії - це стільки ж, як від лінії фронту до помешкань на Донеччині.
Та все ж питання безпеки - ключове. У Києві вже були випадки, коли уламки БпЛА падали на колії, й навіть зупиняли рух потягів на декілька годин. Йдеться саме про "червону" лінію - відтинок між ст.м. "Лісова" та "Дніпро", де потяги заходять у підземний тунель. Як пояснював днями транспортний фахівець, співзасновник ГО "Пасажири Києва" Олександр Гречко, робота наземної частини "червоної" лінії метро у час тривоги небезпечна: машиністам просто немає, куди безпечно висаджувати пасажирів, а вести їх вздовж високовольтної контактної лінії до найближчої станції - абсурд.
"Тим паче, що у такому разі треба вимикати великі ділянки від напруги. А це реально тисячі пасажирів. Інше питання - рух Південним мостом "зеленої" гілки. Це дійсно можна було б зробити", - додав Гречко.
Ймовірно, таким може бути один з варіантів проміжного рішення, що його розглядатиме Рада оборони. Ще один варіант - організувати на час тривоги підвезення пасажирів за допомогою автобусів вздовж наземної ділянки метро, від ст.м. "Лісова" до "Арсенальної". Та чи стане на це рухомого складу (а ще - водіїв: в КП "Київпастранс" - дефіцит персоналу) - велике питання.
Нагадаємо, раніше Інформатор робив підбірку альтернативних транспортних маршрутів для киян на час, поки триває повітряна тривога. Ми розповідали, як можна замінити підземку автобусами, тролейбусами і як діставатися правого берега міською електричкою.
І небезпека для метрополітену - не ілюзія: на початку червня ми писали, що під час масованої атаки на столицю росіяни пошкодили "червону" гілку метро. Внаслідок обстрілу Шахедами руйнувань зазнали колії та кабелі на перегоні між станціями “Дарниця” - “Лівобережна”. Тоді ми зауважували, що киянам краще відразу шукати альтернативний транспорт, адже термін відновлення роботи підземки завжди непередбачуваний.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.