Автор петиції на сайті Київради радить усунути топографічну плутанину при навігації містом: деякі зі станцій дійсно мають назви, що не відповідають їхньому розташуванню
У Києві пропонують змінити назви кількох станцій метро та одного депо на лівому березі міста. Мета цього - усунення топографічної плутанини при навігації, оскільки деякі зі станцій мають назву, що не відповідає їхньому дійсному географічному розташуванню. Так, станцію підземки "Берестейська" радять назвати ім'ям історичної місцевості "Грушки", де вона дислокована, а назву "Дарниця" поки прибрати зовсім, оскільки вона навіть не розташована у Дарницькому районі міста.
Про нові назви для станцій метро, вже збудованих і тих, які лише готують до відкриття, йдеться у петиції, що була подана на сайт Київради у понеділок, 11 серпня 2025 року. Її автор, киянин Андрій Патлатюк, вважає, що у системі найменувань київського метро існує певна плутанина, а деякі зі станцій навіть вводять містян у оману щодо дійсних місцевостей, де вони розташовані.
"Така ситуація дезорієнтує мешканців і, особливо, гостей міста, а також заважає ефективній навігації", - вважає автор відозви.
1. "Берестейська" - на "Грушки"
Станція хоч і розташована на однойменному проспекті, та все ж назва "Грушки" більше відповідає історичній місцевості, що, на думку автора, забезпечить чітку локальну прив'язку.
2. "Дарниця" - на "Дитячий світ"
Один з київських парадоксів: станція "Дарниця" фізично роміщена у Дніпровському районі міста, а "істинний" район Дарниця починається південніше. Відтак, цим іменем пропонують назвати майбутню станцію метро біля однойменного залізничного вокзалу (якщо її, звісно, колись збудують), а "Дарниці" подарувати ім'я відомого локального орієнтиру.
3. "Чернігівська" - "Парк Кіото"
Назву населеного пункту на північний схід від Києва автор вважає неактуальною: прямого відношення до Чернігова станція не має (і навіть не є кінцевою), відтак, краще назвати її ім'ям локального парку на честь міста-побратима Києва.
4. "Лісова" - "Броварська"
Назву пропонують змінити через близькість до міста-супутника столиці з метою кращої навігації за аналогією до ст.м. "Бориспільська".
5. "Мінська" - "Погоня"
Відмовитись від назви пропонують, щоб не дезорієнтувати пасажирів: "Мінський" житловий масив розташований на 1,5-2 км західніше станції метро, аж за вул. Богатирською й озерами Опечень. У новій же назві автор петиції вбачає політичну підтримку білоруському народу ("Погоня" - це історичний герб Великого князівства Литовського й Білорусі, вершник на коні з мечом і щитом).
6. "Тараса Шевченка" - "Подільська"
Топонімів, пов'язаних з Кобзарем, у Києві стільки, що назва станції може дезорієнтувати пасажирів, які, скажімо, хочуть дістатися площі Тараса Шевченка, однойменного парку чи бульвару. Натомість, нова назва є чіткою географічною прив'язкою.
7. "Червоний хутір" - "Микільський ліс"
Ще одна "політична" заміна: автор помилково вважає назву "Червоний хутір" радянською (насправді, назва походить від кольору цегли військових казарм, що були тут розташовані у ХІХ ст.) і хоче змінити її на більш прив'язану географічно - втім, історично місцевість звали саме "Червоним млинком", а довколишній ліс нині активно забудовується.
8. "Мостицька" - "Біличе поле"
Перейменувати станцію на "зеленій" лінії ще до її відкриття радять, бо Мостицький житловий масив розташований на півкілометри північніше за станцію. Натомість, назва місцевості "Біличе поле" географічно ближче до її реального розташування.
9. Електродепо "Дарниця" - "Лівобережне"
За аналогією зі станцією "Дарниця" пропонують змінити й назву депо: воно розташоване між ст.м. "Дарниця" й "Лівобережною", і, враховуючи, що першу, за ідеєю автора, зватимуть "Дитячий світ", така назва для депо буде максимально несерйозною.
Зауважимо, що ідея про перейменування станцій метро поки не користується підтримкою киян. За добу петиція набрала два десятки підписів - якщо справа піде так само мляво й надалі, то ця відозва, як низка інших утопічних ідей, просто не пройде "фільтр" публічності і просто не потрапить на розгляд міського керівництва.
Нагадаємо, днями Інформатор розповідав, що нині відбувається з будівництвом нових тунелів на "зеленій" лінії метро. Так, на ділянці між станціями "Мостицька" та "Проспект Правди" вже помітний реальний прорив. На будівництві - сучасні технології, нова техніка і навіть власне виробництво бетонних блоків.
А ще, ми писали, що КП "Київський метрополітен" і КП "Київпастранс" не надто ефективно використовують транспорт, переданий у якості гуманітарної допомоги українській столиці європейськими партнерами. Так, з 60 вагонів метро, що приїхали до Києва з Варшави, на лініях курсують лише 20. А зі 132 автобусів маршрутами їздять хіба 60 одиниць.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.