Зняти все покриття аж до металу: експерт пояснив, як виправити ситуацію з Дарницьким мостом у Києві

Читать на русском

Дарницький міст було застелено литим асфальтом за європейською технологією, втім, проєктувальники не врахували кліматичні особливості, через що й виникають пошкодження покриття

Читать на русском
Стан покриття Дарницького мосту
Ями на Дарницькому мосту виникають на одних і тих самих місцях, причому зараз безпечний проїзд можливий лише однією смугою з трьох

Дарницький міст було застелено литим асфальтом за європейською технологією, втім, проєктувальники не врахували кліматичні особливості, через що й виникають пошкодження покриття

Дарницький міст у Києві потребує заміни гідроізоляції, оскільки проблеми з його експлуатацією виникли саме через нестачу досвіду у будівельників, які проводили роботи з накриття металевих конструкцій мосту гідроізоляцією і "литим асфальтом" 15-20 років тому. А найбільш проблемною ділянкою цього мосту є "низова" частина, яка веде з правого берега міста на лівий. Саме вона наразі є недобудованою, через що частина споруди досі не здана в експлуатацію і не може бути передана на баланс міської влади Києва.

Про це розповів інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин у коментарі телеканалу "Київ 24", коментуючи причини, з яких якість покриття мосту суттєво погіршилася за останні півроку. За словами фахівця, у експлуатації мосту є дві проблеми - технічна та організаційна. Замовник будівництва, "Укрзалізниця", добудував лише "верхову" частину мосту, що веде з правого берега на лівий - її й було передано на баланс "Київавтодору".

"Другу, "низову", частину Київ не може ремонтувати - там ще має бути добудована хорда з напрямку "Осокорки" на напрямок "вул. Харківське шосе", і лише після цього об'єкт буде вважатися таким, що завершений, і зможе бути переданий на баланс київської міської влади. Я не можу вирішувати за "Укрзалізницю", але допускаю, що автомобільна інфраструктура не є для неї першочерговою метою", - зазначив Авдокушин.

У основі ж технічної проблеми мосту лежить технологія будівництва покриття з т.зв. "гусасфальту", литої асфальтобетонної суміші, що застосовується для асфальтування подібних споруд. Це сучасна технологія, що передбачає укладання поверх металевих конструкцій мосту гідроізоляції, на яку, своєю чергою, має бути настелений гусасфальт. Але коли проєктувався Дарницький міст, технологія була ще новою для України, і будівельники взяли за основу європейський досвід.

"Але через деякий час з'ясувалося, що наші кліматичні умови не дозволяють працювати тій гідроізоляції, що була застосована на цьому мосту. В нас бувають надхолодні температури, плюс, є багато переходів через "нуль" (і два, і чотири рази на добу). Через це гусасфальт відслоюється від металевого покриття і системи гідроізоляції, і там постійно виникають ями, оскільки асфальт зміщують важкі машини - через це виникають пошкодження", - пояснив інфраструктурний оглядач.

Аналогічні проблеми, стверджує Авдокушин, є також на Південному мосту - і там також постійно ведуться ремонтні роботи. Наразі ж він перекритий для проїзду особистим транспортом, тому частина важких вантажних авто змінила маршрути на проїзд Дарницьким мостом. Що й загострило проблему.

"За останні 10-15 років в Україні вже було напрацьовано досвід роботи з гусасфальтом і системою гідроізоляції, що дозволяє йому триматися на металевій поверхні мосту. Я спілкувався з представниками компанії, яка проводить відповідні роботи. На Дарницькому ж мосту треба буде просто зняти все покриття, гідроізоляцію - аж до металу, і замінити на нову, яка зарекомендувала себе впродовж останніх 4-5 років", - пояснює Павло Авдокушин.

Такі "окопи", що й танк не переїде: що відбувається з Дарницьким мостом

Нагадаємо, наприкінці січня проблем з покриттям Дарницького мосту загострилися. Його стан став викликати нарікання з боку автомобілістів. Тут виникли ями глибиною у більше, ніж десяток сантиметрів, причому вже на тих місцях, які досі вважалися відносно безпечними. Подекуди стан споруди настільки поганий, що водії знижують швидкість до 15-20 км/год.

Також днями Інформатор писав про те, що міст метро потребує ремонту через дефекти у пролітних конструкціях. Втім, ситуація не є критичною. Але проведення робіт ускладнює той факт, що міст є пам'яткою архітектури, і при відновленні треба буде зберегти його автентичний вид.

Дивіться також відео: чи є майбутнє у проєкті тунелю між Оболонню та Троєщиною? Експерт Дмитро Беспалов розкриває правду про фінансові обмеження та реальність масштабних інфраструктурних ідей. Дивіться, що каже він про шанси реалізації цього амбітного проєкту у нашому відео.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.