У травні 2023 року комунальна корпорація «Київавтодор» уклала угоду на розроблення проєкту реставрації мосту. На підготовку документа дали 12 місяців та виділили 22,6 млн грн.
Міст метро потребує капітального ремонту, адже має певні дефекти у прогонових будовах. Проте ситуація не є критичною. Проведення робіт ускладнюватиметься тим, що міст – це пам'ятка. Тому при ремонті необхідно зберегти його справжність.
Про це сайту «Вечірній Київ» розповів генеральний директор «Київавтодор» Олександр Федоренко.
«За результатами обстежень насамперед мають провести протиаварійні заходи. Цього року хочемо розпочати роботу та встановити підтримуючі конструкції прогонів, які мають дефекти», - розповів Федоренко.
Олександр Федоренко заявив, що стан мосту не є критичним.
За його словами, це будуть спеціальні металеві конструкції, які будуть вмонтовані у дно річки.
«Будуть стояти опори й насунута металева ферма, що підтримуватиме прогонові будови. Наявні дефекти можуть призвести до певних подальших руйнувань конструкції. Ситуація не критична, але потрібно цим питанням займатися. Зараз ми закінчуємо проєктування.», - заявив голова «Київавтодору».
Нагадаємо, що Міст метро було введено в експлуатацію у 1965 році. Це автодорожній міст на 4 смуги сумісний із метропроїздом завдовжки 682,64 метра. Глибина русла річки у його стволі коливається від 5 до 6,5 метрів.
Торік у травні «Київавтодор» за результатами тендеру уклав договір на 22,6 млн грн на розробку проєкту реставрації із пристосуванням автопроїздів мосту Метро.
З урахуванням проведення експертизи цього проєкту на його створення надали 12 місяців. За умовами договору, компанія-переможець "СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ" має провести ехолокаційне обстеження дна річки, обстеження підводних елементів опор мосту, розробити проєкт та провести його оцінку. До кінця травня 2024 року все це має бути виконано.
За інформацією аналітичної платформи YouControl, керівником фірми «СІНК ПЛЮС МІЖНАРОДНА ІНЖИНІРИНГОВА І КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ» вказаний Ертан Матараджи.
За даними проєкту «Наші гроші», Матараджи – це колишній керівник проєктних і вишукувальних робіт турецької «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S». Компанія «Onur» наймала «Сінк Плюс» як субпідрядника для виготовлення проєктної документації на капітальний ремонт траси М-03 Київ-Харків-Довжанський. А український «Onur» платив «Сінк Плюс» за інженерні вишукування та науковий супровід трас Т-13-09 та Р-22 на Луганщині.
Тобто, існує взаємозв’язок, що тендери на будівництво та ремонт, проведені за проектуванням цієї організації, надалі вигравала «Onur». Можна припустити, що й протиаварійні роботи на Мосту метро теж може робити турецький підрядник.
За оцінкою інфраструктурного оглядача Павла Авдокушина, стан мосту метро у Києві аварійний. Крім того, на його відновлення знадобляться чималі кошти.
«За новітніми технологіями відновлювати не можна, змінювати зовнішній вигляд - також. Відтак, вже почали розробляти проєкт тимчасових заходів: буде влаштована підпірна система, що буде його тримати. Можливо, це буде схожим на конструкцію під Подільсько-Воскресенським мостовим переходом (під його частиною, що будувалася над руслом Дніпра), тобто, потужні труби будуть забиватися в ґрунт в руслі (Дніпра - Ред.), і вони підпиратимуть усю цю конструкцію", - зазначає Авдокушин.
Він зазначив, що отримав від конструктора Державного проєктного інституту "Укрдіпробудміст", які займаються розробкою цього проєкту, інформацію, що проєкт протиаварійних заходів вже проходить експертизу. Ми шукали, але не знайшли в Prozorro інформації, що "Укрдіпробудміст" розробляє документацію для робіт на Мосту метро.
Інформатор писав, що директор Київського метрополітену розповів про стан мосту метро.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.