За найгіршого сценарію з ремонтом метро на Подолі середній час подорожі містом збільшиться до 1,5 години - думка експерта

Читать на русском

За умови повного перекриття руху тунелем між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка" пропускна здатність "синьої" лінії зменшиться до неметрополітенних значень

Читать на русском
Ремонт метро у Києві
У разі, якщо ст.м. Тараса Шевченка стане "новою кінцевою", пропускна здатність метро впаде до наднизьких значень

За умови повного перекриття руху тунелем між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка" пропускна здатність "синьої" лінії зменшиться до неметрополітенних значень

У разі, якщо розробникам проєкту капремонту тунелю метро між ст.м. "Тараса Шевченка" та "Почайною" не вдасться запобігти його перекриттю на час робіт, пропускна здатність "синьої" лінії зменшиться до неметрополітенних значень. Своєю чергою, це буде означати збільшення середнього часу подорожі містом у півтора рази - а відтак, і солідних транспортних та економічних втрат. Чи перекриватимуть тунель, що сполучає Оболонь з центром міста, наразі невідомо, але є досить негативні сигнали з боку КМДА.

Про це Інформатору розповів експерт з питань транспортного планування Дмитро Беспалов. На його думку, головним з таких сигналів була заява з боку першого заступника голови КМДА Миколи Поворозника в одному з інтерв'ю про просідання тунелю з одночасною необхідністю проведення "планових робіт" на цій ділянці "синьої" лінії.

"Вони (Поворозник. - Ред.) використали саме це слово, "просідає", але вони будуть виконувати саме "планові" роботи. А ці слова для мене - не тотожні речі, через те, що просідання - це щось явно екстрене", - зазначив Дмитро Беспалов у коментарі Інформатору.

Експерт з питань транспортного планування конкретизує: про те, який саме варіант оберуть з двох можливих (з повним чи частковим перекриттям), буде відомо після розробки проєктної документації по роботам у тунелі. Дані про це міститимуться у розділі "організація будівельних робіт".

"Зазвичай у транспорному плануванні намагаються не перекривати рух, особливо в години пік, тобто оті дві години зранку та увечері. А вже потім там працювати. І якщо умови дозволять так зробити, то ми мало, що відчуємо - транспортна доступність лише трошки погіршиться, залишившися достатньою. А якщо, як на Деміївці, доведеться все закривати, проводити роботи з повністю перекритим рухом - тоді пропускна здатність "синьої" гілки зменшиться до  неметрополітенних значень", - зазначив Беспалов.

У такому разі, вважає він, перевізна здатність метро стане співставною з наземним транспортом, а основною функцією підземки буде вже не транспортування, а робота у якості сховища. Проте найгірше в цьому - це збільшення середнього часу подорожі містом для киян: Дмитро Беспалов оцінює, що, за умови перекриття метро на Оболонь, він виросте у півтора рази.

"Якщо зараз він складає більше за годину, то для деяких людей запросто стане вже 1,5 години. Втім, у нас є мешканці Троєщини та передмістя, які вже давно витрачають приблизно схожий час на свої поїздки. А ще - це величезні транспортні й економічні втрати", - каже фахівець.

Беспалов додав, що Київ міг би підготуватися до такої ситуації заздалегідь, якби розвивав систему комунального наземного пасажирського транспорту, основною функцією якого було б дублювання і "підстраховка" метрополітену. Втім, наразі громадський транспорт Києва не здатен замістити систему метро.

 Підстави для проведення ремонту на Подолі ті ж, що й на Деміївці

Нагадаємо, про плани міської влади закрити в 2024 році на ремонт ще одну ділянку тунелю київського метро - між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка" стало відомо ще у середині грудня минулого року. Інформацію озвучував очільник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський, за його словами, роботи там будуть швидшими, ніж на перегоні між "Деміївською" та "Либідською".

А днями інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин в інтерв'ю Інформатору розповів, що роботи у тунелі на Подолі треба робити з тих-таки причин, що й на Деміївці - через наявність там підземних річок та ґрунтових вод. Втім, у випадку з другою ділянкою, зазначає фахівець, йтиметься саме про плановий ремонт.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.