Два яруси під Виноградарем: що відбувається на головній ділянці метро

Будівництво на ключовій дільниці триває цілодобово - зведено вже понад 250 метрів підземних конструкцій

Київський метрополітен метро на Виноградар
Між станціями “Мостицькою” та “Проспектом Правди”, де поїзди курсуватимуть один над одним, триває будівництво двоярусних тунелів

Попри відсутність повного фінансування в бюджеті Києва та невизначеність із зовнішніми кредитами у столиці триває будівництво метро на Виноградар. Будівельники працюють цілодобово, і на дільниці між станціями “Мостицька” та “Проспект Правди” вже помітний реальний прорив. На будівництві працюють сучасні технології, нова техніка і навіть власне виробництво бетонних блоків.

Про перебіг робіт на важливому для Києва об’єкті у відео-огляді на своєму Youtube-каналі розповів інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин. За його словами, йде активне бетонування двоярусних перегінних тунелів, тож, головна будівельна активність зосереджена на дільниці 213 — між майбутніми станціями “Мостицька” та “Варшавська” (вона ж - “Проспект Правди”). Саме тут формується складна конструкція двоярусного тунелю, де поїзди курсуватимуть один над одним. Уже зведено понад 250 метрів тунельних конструкцій, а також облаштовано частину відгалуження у напрямку вулиці Івана Виговського.

Група компаній “Автострада” наростила темпи: котлован розширено і поглиблено, бетонуються стіни, монтуються каркаси, встановлюється гідроізоляція. Особливу увагу будівельники приділяють вузлу, де тунель розгалужується в напрямку вулиці Івана Виговського. Тут вже з'єднуються стіни основного ходу та майбутнього відгалуження, зібрані каркаси для бетонування, а частина конструкцій уже має два повноцінні яруси.

Паралельно триває облаштування комори дренажного вузла, де вже зведено плиту і встановлено драбину. Рух ґрунтів під контролем: встановлюються вібропоглинаючі плити, засипається котлован там, де завершено бетонування.

“Триває подальша розробка котловану та стабілізація ґрунтів у котловані за складною та технологічно унікальною методикою Jet Grouting. Це один із небагатьох способів ефективного укріплення водонасичених і нестабільних ґрунтів, який суттєво покращує несучі характеристики основи”, - зазначають у компанії “Автострада”.

На “Мостицькій” підрядник застосовує сучасну технологію з використанням суцільносекційних оправ (ССО) — бетонних блоків власного виробництва, які мають ідеальні геометричні параметри, що дозволяє пришвидшити монтаж, зменшити потребу в армуванні та забезпечити рівномірне розподілення навантажень. Вже виконано бетонування плит, стін і перекриттів на оборотних тупиках за станцією “Проспект Правди”, де в майбутньому поїзди розвертатимуться або стоятимуть уночі. Тут розпочато монтаж вентиляційного вузла та зумфу для збору води.

На перетині з проспектом Європейського Союзу продовжується зведення діафрагмових стін - це важливий етап укріплення глибоких котлованів, що дозволяє працювати без ризику обвалів. Водночас проводиться перенесення інженерних комунікацій - від каналізації й водопостачання до газопроводів. Загалом попри відсутність фінансування в бюджеті Києва та невизначеність із зовнішніми кредитами, будівельники рухаються за графіком і планують після ремонту тунелепрохідницького щита “Галина” в Німеччині розпочати роботи з другим тунелем від “Сирця”.

Коли Кличко пообіцяв здати "зелену" лінію метро, та які додаткові незручності несе будівництво киянам

Нагадаємо, Інформатор писав, що до Дня Києва міський голова столиці Віталій Кличко зробив гучну обіцянку стосовно строків добудови продовження "зеленої" лінії метро. Йдеться про дві станції, "Мостицька" та "Проспект Правди" у Подільському районі міста. Мер обіцяє, що обидві станції здадуть впродовж двох років.

Також у квітні 2025-го ми розповідали, що в киян буде трохи більше незручностей через будівництво метро на Виноградар, ніж очікувалося. На багатьох ділянках виникла потреба перенести водопровід, каналізацію, електромережі та газові комунікації.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube