У столичній підземці розкрили таємницю, чому так неефективно використовують рухомий склад, отриманий у якості гуманітарної допомоги: виявилося, що вагони з Варшави мають іншу конструкцію, тому просто не можуть рухатись тунелями у Києві
Київський метрополітен і КП "Київпастранс" не надто ефективно використовують транспорт, переданий у якості гуманітарної допомоги українській столиці європейськими партнерами. Так, з 60 вагонів метро, що приїхали до Києва з Варшави, на лініях курсують лише 20. А зі 132 автобусів маршрутами їздять хіба 60 одиниць.
Про це розповіли виданню LB.ua у київських транспортних комунальних підприємствах у відповіді на інформаційні запити. Так, у КП "Київський метрополітен" зазначили, що станом на 23 липня 2025-го експлуатують лише кожен третій вагон з тих, що передала Києву підземка Варшави у якості гуманітарної допомоги. Ба більше: вагони, про отримання яких Києвом з такою гордістю розповідали міські посадовці, виявилися непридатними для використання на київських лініях.
"Отримані вагони за своєю конструкцією не придатні для використання на лініях Київського метрополітену. Станом на 23.07.2025 введені в експлуатацію 20 вагонів метрополітену з використанням кузовів та інших комплектуючих з вищевказаних вагонів", - зауважили у КП "Київський метрополітен".
Зауважимо: аби доставити до Києва ті самі вагони, які виявилися непотрібними, місто сплатило кругленьку суму у 189,3 млн грн. Тобто, транспортування кожної з 60 одиниць стало бюджету міста у 3,15 млн грн. У той же час, ще наприкінці 2024 року Держаудитслужба вирахувала, що на транспортування кожного з вагонів Київ витратив у 6 разів більшу суму, ніж це коштує в середньому на ринку перевезень.
Також у КП "Київпастранс" виданню LB.ua розповіли, що на маршрутах у столиці курсували лише 60 автобусів з 132, отриманих підприємством. Частина з них була передана депо для формування резерву, ще 10 - зламана й не може вийти на рейси, а ще 32 передали на баланс інших організацій. А найактивніше у Києві використовували автобуси Mercedes-Benz O530: 54 таких передала Німеччина, ще 21 - Латвія (частина з них не могла їздити містом). Саме їх найчастіше бачили кияни на міських маршрутах.
Нагадаємо, у квітні 2024 року Інформатор зробив розслідування про те, скільки Київ заплатив за те, щоб містом курсували червоненькі вагони метро. Виявилося: якщо підбити вартість доставки рухомого складу, отриманого у якості допомоги у Варшаві, до Києва, його ремонт та устаткування дорогими візками, можна отримати загальну ціну 7-8 новеньких вагонів підземки.
А пізніше ми встановили, що саме польська транспортна компанія PANAS TRANSPORT доставляла списані вагони з польської до київської столиці. Про це нам розповіли у самій компанії. Таким чином, компанія-підрядник, відносний новачок на ринку, що її винаймало КП "Київський метрополітен", була лише посередницею, і вона, ймовірно, мала непоганий зиск з переплати у 6,3 раза при закупівлі - саме стільки, як встановила Держаудитслужба, переплатили за доставку вагонів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.