Вода витікає з правого перегонного тунеля на ст.м. Деміївська, але сказати, наскільки небезпечним є це підтікання, наразі складно: візуально вода чиста і не несе в собі піску
У тунелі метро на "синій" гілці знову посилено тече вода. Інформатор зафіксував на фото та відео досить потужний струмок, який витікає лотком для води з одного із тунелів на ст.м. "Деміївська". Говорити про те, чи становить це небезпеку, і чи пов'язано з аварією, що сталася в тунелі в грудні 2023 року, зарано. Але зазначимо, що йдеться про той самий, правий, перегонний тунель, в напрямку руху на "Либідську", тільки про інший його відрізок.
Потічок витікає лотком для води на станції "Деміївська" із правого перегонного тунеля, з боку ст.м. "Голосіївська" (звідти прибувають потяги в напрямку ст.м. "Либідської"). Відтак, це - той самий, "проблемний", тунель, тільки інша його частина: наприкінці вересня підрядник щойно завершив замінювати ділянку довжиною 27 метрів між ст.м. "Деміївська" та "Либідською".
Першими воду, що струменить з тунеля, помітили пасажири, сідаючи у потяги метро напередодні. Станом на четвер, 3 жовтня, струмінь води має таку ж інтенсивність, як і у середу: кореспондент Інформатора особисто пересвідчився у цьому, відзнявши потічок на відео. Слід зазначити, що всередині тунеля звук ще гучніший - втім, це природньо, бо вода тече у замкненому просторі, і плескіт відлунюється від напівкруглих склепінь.
У правому перегонному тунелі метро на "синій" гілці між "Деміївською" та "Голосіївською" знову посилено тече вода. Чималий потічок тече просто на станцію, втім, сказати, чи становить він загрозу для метро, не можна pic.twitter.com/wy8EFEkgvl
— Інформатор (@informatorua) October 3, 2024
Зазначимо, що вода прозора і візуально не несе в собі ані піску, ані інших домішок. Втім, це не означає, що піщана суміш не осідає вище за течією. Та й не зрозуміло, звідки виходить такий, досить потужний, струмінь: води надто багато, щоб вона була звичайним конденсатом. А якщо вона виходить з-під бетонних тюбінгів, з яких складено склепіння тунеля, - це становитиме проблему, адже фактично повториться минулорічна ситуація.
Додамо, що фраза про пісок у цьому рівнянні - чи не найголовніша. Адже минулого разу саме через вимивання піску з-поза тюбінгів склалася аварійна ситуація: як пояснював інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин ще у січні 2024-го, через вібрацію до тунелю став потрапляти абразив у вигляді піску, що, зрештою, й спричинило неможливість подальшої експлуатації тунеля.
Втім, судячи зі швидкості, з якою потяги метро проходять тунель від ст.м. "Голосіївської" до "Деміївської", жодних інструкцій про уповільнення чи зниження рівня навантажень на склепіння машиністи не отримували. Кореспондент Інформатора проїхався потягом, і не помітив, щоб той стишував швидкість на окремих ділянках. Крім того, вода витікає з тунеля саме в лотку для води - це, зрештою, є цілком природньою ситуацією.
Нагадаємо, наприкінці вересня у київській транспортній спільноті почали обговорювати незадовільний стан нової ділянки тунелю, щойно відкритої для руху поїздів метрополітену. Буцімто вже новий тунель дав значні просадки, а потяги, що їдуть ним, змушені обмежувати швидкість. У КП "Київський метрополітен" поки що не коментували дані про, нібито, "просідання" заново збудованої ділянки.
Втім, після оприлюднення суперечливих даних про, нібито, незадовільний стан нової ділянки тунелю метро на "синій" лінії у Києві Інформатор вирішив перевірити "на око", чи відрізняються параметри у підземці від тих, що ми зафіксували на самому початку руху, 12 вересня. Власне, йшлося про два головних параметри: швидкість руху потягів та стан ділянки землі поверх тунелю. Адже саме з просідання ґрунту на поверхні та стишення швидкості на ділянці почався 9-місячний марафон з ремонту тунеля. Візуально все виявилося у повному порядку.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.