Після оприлюднення даних про, нібито, просідання вже нової ділянки тунеля, що будувалася впродовж останніх місяців, наш кореспондент проїхався потягом між станціями Либідська і Деміївська, щоб зрозуміти, чи буде машиніст стишувати ходу; також ми перевірили стан землі й асфальту, покладених на самій Деміївській площі
Після оприлюднення суперечливих даних про, нібито, незадовільний стан нової ділянки тунелю метро на "синій" лінії у Києві Інформатор вирішив перевірити "на око", чи відрізняються параметри у підземці від тих, що ми зафіксували на самому початку руху, 12 вересня. Власне, йшлося про два головних параметри: швидкість руху потягів та стан ділянки землі поверх тунелю. Адже саме з просідання ґрунту на поверхні та стишення швидкості на ділянці почався 9-місячний марафон з ремонту тунеля.
Для цього кореспондент Інформатора проїхався у потязі метро між ст.м. "Либідська" та "Деміївська", щоб зрозуміти, чи буде машиніст знижувати швидкість, коли проїздитиме новою, щойно прокладеною, ділянкою тунелю. Так, ми зафіксували, що швидкість руху потяга була, навпаки, навіть вищою за середню на "синій" лінії: він проїхав між станціями за 1 хвилину 25 секунд. Відтак, першу ознаку проблем з тунелем можна сміливо викреслювати.
Другою ознакою були провали ґрунту зовні, на поверхні Деміївської площі. Тоді асфальт над тунелем метро почав тріскатись, з'явилося чимале провалля, а торговельний павільйон, розташований зверху, мало не пішов під землю. Сьогодні ділянка землі просто над тунелем покрита свіжим асфальтом. Ще частина землі лишилася просто у вигляді ґрунту, рівно покладеного на місці майбутньої клумби.
Кореспондент Інформатора зафіксував, що в жодній з точок на площі свіжопокладений асфальт не дав ані маленької тріщинки, немає також просідань нового покриття. Те ж стосується ґрунту, вкладеного для облаштування газону. А от у ще одному місці, просто посеред пішохідної зони, будівельники навіщось залишили смугу землі, яку не стали накривати асфальтним покриттям. От на цій локації ґрунт дав певне просідання - щоправда, його можна пояснити ущільненням після нещодавнього дощу.
Відтак, з чисто візуального спостереження, проведеного нашим кореспондентом, можна зробити висновок про відсутність будь-яких проблем з новою ділянкою тунелю. Звісно, ми не є спеціалістами ані в тунелебудуванні, ані у їхній експлуатації. Тож наші висновки є лише зовнішнім спостереженням та співставленням деяких факторів з подіями вже майже річної давнини.
Нагадаємо, напередодні Інформатор писав про те, що у київській транспортній спільноті обговорюють незадовільний стан нової ділянки тунелю, щойно відкритої для руху поїздів метрополітену. Буцімто вже новий тунель дав значні просадки, а потяги, що їдуть ним, змушені обмежувати швидкість. Наразі сказати, чи правдива ця інформація, не можна - у КП "Київський метрополітен" поки що не коментували дані про, нібито, "просідання" заново збудованої ділянки.
А у перших числах вересня 2024-го ми розповіли про те, що на перегоні між станціями метро "Либідська" та "Деміївською" тривала тестова обкатка поїздів і пусконалагоджувальні роботи. Метрополітенівці перевіряли та тестували системи безпеки руху потягів. Серед іншого, йдеться про сигналізацію, зв'язок і систему автоматичного регулювання швидкості руху поїздів. Роботи завершили вже до 12 вересня, коли тунелем запустили рух.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.