Виганяють дідуся на важку роботу: у Києві відремонтували 100-річний трамвайний вагон

КП "Київпастранс" готує до зимового періоду вагони-"снігочисти": всього у столиці таких залишилося 6 штук, усі вони мають різний вік, а найстаршому невдовзі виповниться рівно століття

Трамвай снігоочисник ремонт
Трамвайчику "С-2", відремонтованому в Дарницькому депо, наступного року виповниться вже 100 років. Фото: КП Київпастранс

КП "Київпастранс" готує до зимового періоду вагони-"снігочисти". Всього таких залишилося 6 штук, вони мають різний вік - а найстаршому наступного, 2026-го, року виповниться рівно століття. Саме цей вагон днями відновили, зробивши ремонт струмоприймача й електрообладнання.

Про проведення середнього ремонту найстаршого вагону-снігоочисника у Дарницькому трамвайному депо розповіли у КП "Київпастранс" на офіційному порталі міської влади Києва. Транспортники зауважили, що такі очисники снігу - це важлива частина зимової інфраструктури міста, що забезпечує безперебійний рух трамваїв взимку: саме вони виходять на колії першими після великих снігопадів, аби розчистити їх від заметів.

"Одному з таких вагонів у 2026 році виповнюється 100 років. Попри поважний вік, цей вагон продовжує належним чином виконувати свої функції. Щоб підготувати найстарший вагон-снігоочисник до роботи в зимовий період, працівники відремонтували щіточний привід (двигун) і струмоприймач (пантограф), модернізували мотокомпресор, виконали малярні роботи", - розповіли у КП "Київпастранс".

Також фахівці провели ремонт та повну діагностику електрообладнання, відновили кузов та механічне обладнання. Також у КП додали, що вагони-снігоочисники обслуговують трамвайні маршрути як на правому, так і на лівому березі столиці.

У європейських країнах чистять сніг з рейок за допомогою спеціальних модулів. Фото: Управа КПТ
У європейських країнах чистять сніг з рейок за допомогою спеціальних модулів (зліва). Фото: Управа КПТ

А у пабліку київських транспортників "КТС" розповіли, що такі трамваї насправді вже застаріли морально. Перші такі розробки з'явилися на рейках ще у 1926 році (саме цей екземпляр і працює досі у столиці). Його називають "С-2", і у столиці загалом 6 робочих вагонів зі схожими функціями різного віку.

"Ще плюс-мінус шість одиниць неходові, але можуть бути відновлені. Спеціалістів з ремонту старої версії снігоочисників вже майже немає, запчастини теж майже вичерпані, та й керувати ним відносно небезпечно, на що погоджується мало водіїв - у ньому відсутні електромагнітні гальма, і в юзову погоду загальмувати його дуже тяжко", - зауважили транспортники.

У країнах Європи, кажуть фахівці, вже давно використовують замість цілих трамваїв-снігочистів спеціальні модулі. Такі пристрої просто чіпляють до будь-якого штатного сцепного пристрою трамвая й відправляють чистити рейки. Кажуть, це значно ефективніше, аніж тримати "в штаті" спеціальні вагони-снігочисти.

На рейки повернули унікальний ретротрамвай 1892 року: його теж ремонтували на Дарниці

Нагадаємо, у липні 2025 року Інформатор писав, що до Подільського депо столиці після першого етапу реконструкції повернувся унікальний ретро-трамвай М2-М "1892". Кілька місяців він провів у Дарницькому депо, де справжні майстри своєї справи дали йому шанс на друге життя. Повну реставрацію вагона, з точним відтворенням його історичного вигляду 1892 року, планують зробити до весни 2026 року, а поки обіцяють літні екскурсії ретро-трамваєм на лівому березі столиці.

А вже у серпні цьогоріч ми розповідали, що ретро-трамвайчик вийшов на екскурсійний маршрут у столиці. Про його можливе повернення казали ще навесні, а початковий етап ремонту завершили у Дарницькому депо Києва. Цей транспорт пам’ятають за дерев’яними лавами, синім кузовом і постійною чергою охочих покататися.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити